Durf te vragen

Normaal tot iets groter. Ik heb er twee truien van in mijn normale maat, en een vest heb ik in een maat kleiner.

1 like

Je bent echt een held! Dankje dankje!!

1 like

So low heeft ook wel echt stevige voor weinig!

Weten jullie een app waar je gemakkelijk de uren die je werkt dagelijks kan registreren?

Het was mislukt :frowning: hoelang moet het in de oven en op hoeveel graden? Heb het echt een half uur op 180 gehad en die aardappeltjes waren nog zo hard :frowning:

Oké, domme vraag hier. Waarvoor dient dit aangeduide stuk? Zat niet in ons vorig afwasmachine en wel in de afwasmachine van ons gekocht huis. Maar geen handleiding beschikbaar en ik snap het niet.

Om glazen tegen aan te zetten? Geen idee

Dat denk ik niet maar ik ben geen handige inruimer moet ik zeggen.

Ik zou denken wijnglazen, met een dunne steel :face_with_monocle:

4 likes

& @shortandsmiling Wijnglazen ja!

1 like

Ik ga het eens proberen eens ik die in huis heb (zitten nog midden in verhuis en verbouwing maar kamperen hier al).

Ik gebruik al jaren de urenregistratie app, heeft een rood icoon. Kan je ook je uurloon en pauze en toeslagen inzetten. Super fijn.

1 like

Het hangt ook een beetje van het formaat van de aardappeltjes af. Als je krieltjes in hun jasje neemt snijd ik ze altijd in vieren en dan bak ik ze een half uur op 200 graden. Je kunt ze ook even voor koken (minuut of 4/5) en dan is 20 minuten voldoenden.

1 like

Ik heb een vraag over een raar verhaal wat ik vanmorgen meemaakte. Mijn wekker ging om kwart voor 7, mijn vriend sliep nog. Ik stond koffie te zetten en ineens ging de deurbel: politie voor de deur omdat iemand melding had gemaakt dat er bij ons geschreeuwd en gestommeld etc. werd??? De politie kwam zelfs binnen kijken, terwijl wij daar in badjas verbaasd stonden te zijn. Ik werd zelfs nog even apart genomen door de politiedame, ze zei zachtjes ‘gaat het echt wel? weet je het zeker?’
Lang verhaal kort: er is melding gemaakt over herrie/geweld bij ons terwijl dat niet speelde, kan ik ergens opvragen wie die melding gemaakt heeft? Ik denk van niet, want de meeste mensen die dat doen willen niet herkend worden in geval van rondvliegende vuisten van diegene, maar dat is in dit geval niet zo. Ben gewoon benieuwd wie dat in godsnaam was zodat we misschien kunnen vragen of ze ergens last van hebben oid.
Dus: kan dat?

1 like

Nee, dit doen ze niet. Tenminste, dat is mij als melder verteld. Maar de kans is groot dat het van naasten buren komt dus misschien kun je daar eens navragen

1 like

Woon je in een appartementencomplex? Ik woon in een heel oud complex. Wanneer er bij ons geboord of geschreeuwd wordt, klinkt het dichtbij alsof het de directe buren zijn. Maar dan blijkt het echt helemaal niet in de buurt of zelfs op een hele andere etage. Zou het kunnen dat er zoiets is gebeurd? Inschattingsfout van de buren?

nee!

maar wat sneu voor de mensen/het slachtoffer waar dat geluid wel vandaan kwam :slightly_frowning_face:. jammer dat de melder een verkeerde inschatting heeft gemaakt van welke buren het zijn. maar wel heel fijn en goed dat mensen alert zijn en de politie bellen <3 zo kunnen mensen geholpen worden. er is jaarlijks toch nog steeds veel te veel huiselijk geweld wat binnenshuis blijft helaas.

4 likes

toevoeging: ik denk dat je het niet persoonlijk moet zien, tenzij iemand inderdaad wilde kutten en jullie wilden pakken ofzo, met een leugen. dan snap ik je reactie wel.
maar om jouw beeld erover te verbreden: er wordt juist landelijk gevraagd bij huiselijk geweld om te melden als je vermoedens hebt.
ik vermoed dat diegene een verkeerde inschatting heeft gemaakt qua appartement.

3 likes

Is dit een processierups vlinder?

Samenvatting

Hij lijkt er wel op. Is 'ie fluffy? Z’n voelsprieten zien er wel anders uit.