Ik weet het niet zeker maar mijn redenatie was altijd dat zonnebrand bestaat uit een bepaald percentage UV-filter + dingen om het smeerbaar te maken/parfum/vulmiddel, en dat er in een creme met een hogere SPF een hoger percentage UV-filter zit. En dat dat filter duur is dus hoe hoger de factor, hoe meer dure ingrediënten en hoe minder goedkope ‘opvulling’.
Nee die hebben we ook wel eens binnen. Maar deze was echt huge en had een super dik lijf. Hopelijk blijft het mysterie onopgelost, dan betekent het in ieder geval dat er niet nog een langs komt
Klinkt logisch haha!
Er zijn wel honderd soorten nachtvlinders/motten, waaronder die van de processierups (als ik het goed heb) Kan het wel mijn broertje vragen als het belangrijk is die weet er alles van
Je had gelijk! Sprak de onderbuurman vanmorgen die om half 7 smorgens zn ramen stond te zemen (???) en die hoorde bij de flat naast ons toen gedoe. Hoop dat de politie daar uiteindelijk ook nog is geweest!
Ik heb eindelijk Spotify premium maar ik snap het nog niet heel goed. Wat is nu de handigste manier om offline te kunnen luisteren? Gewoon liedjes die je leuk vindt ‘liken’ en die dan downloaden?
Ik weet niet welke laser het beste is, maar de mijne is met een picoway laser weggehaald. Ik heb 13 sessies gehad en wil nog een keertje gaan, maar eigenlijk zie je 'm nu al niet meer. Ik ben er zelf meer op gefocust waardoor ik nog een grijze waas op een plekje zie, maar anderen valt het niet op.
Ik denk wel dat ik pech had, want er werd me verteld dat het rond de 9 keer moet. Geen idee waarom het bij mij langer duurde. Ze zeggen ook dat het 't snelst gaat als je een lichte huid hebt met een zwarte tattoo (heb ik…). Prijs hangt af van de grootte, bij mij was het 115 per keer en het duurde ongeveer 15 minuten. Het deed meer pijn dan het zetten, maar het was niet ondragelijk.
Ik download meestal afspeellijsten die ik gemaakt heb of gevonden heb of inderdaad de liedjes die ik geliked heb. Afspeellijsten vind ik zelf fijner omdat ik dan liedjes die bij elkaar ‘passen’ achter elkaar af kan spelen zonder tussendoor naar de app te gaan.
Holy shit he dat tikt wel aan. Maar wel fijn dat t gelukt is!
Ja, enorm balen. Vooral als je bedenkt dat het zetten 95 euro was hahaha
Ik juist andersom. Ik heb het al een tijd geleden opgezegd en ik kon tot 21 juni kijken. Maar inmiddels zitten we in juli maar ik kan gewoon nog gratis kijken. Als ik bij instellingen kijk, dan staat er gewoon opgezegd.
Ivm privacy kan ik het verhaal niet hier vertellen. Maar ik ben op zoek naar iemand die tips kan geven over het bemiddelen van een geldkwestie. Hoeft niet heel juridisch maar vooral op economisch/sociaal gebied wil ik graag de mening horen van een buitenstaander en hoe dit netjes met de andere partij op te lossen. We staan er namelijk beiden op een andere manier in en ik vind het moeilijk om het gesprek met ze aan te gaan zonder hoog in emotie te zitten. (ik ben een gevoelspersoon en andere partij niet)
Weet iemand wat je kan doen aan een pinpas die steeds aangeeft ‘onleesbare kaart’ en na deze melding iets met magneetstrip. Heb al een keer een nieuwe pinpas aangevraagd toen ik dit probleem had en toen deed die het weer, maar nu is het probleem dus weer terug.
Waar bewaar je je pas? Misschien te dicht bij een magneetsluiting of iets? Heb ik eerder ook ooit gehad, heel irritant.
Telefoonhoesje, die heeft inderdaad een magneetsluiting! Denk dat ik maar op zoek moet naar een pasjeshouder dan😅
Late reactie maar nog een aanvulling: een filter in zonnebrand wordt opgebouwd uit verschillende stofjes met een eigen SPF-factor. stofje A geeft SPF15, stofje B SPF5, stofje C SPF10, etc.
SPF15 kun je dus maken door 1 filter toe te voegen, of misschien meerdere filters met lage factor te combineren, maar je hoeft nooit de allerduurste te kiezen.
Bij SPF50 moet je alle bekende filters door elkaar mengen, (SPF15+5+10+nog 5+3+8+2+2 bijvoorbeeld), waarbij je dus ook de dure stof die maar 2 SPF toevoegt moet gebruiken omdat je anders niet tot 50 komt.
even je duim nat maken met spuug en over die chip wrijven. ik dacht dat dat met je pas bij een magneet achterhaald was?
Heh is dit echt zo?
Kunnen we dan niet gewoon 4 x 15 doen en 60 op de markt brengen in plaats van 50. En waarom is spf 15 en 5 en 10 een speciaal stofje op zich, maar 50 op zich niet en wordt die gevormd uit combinaties?
Ik weet de precieze stofnamen en de precieze SPF’s niet meer, maar het lag in deze orde van grootte. Ik kan het artikel ook niet meer vinden, uit mijn herinnering is het moeilijker goed uit te leggen als ze toen in dat artikel deden.
Elk stofje werkt op een bepaalde manier die een bepaalde factor oplevert, ter vergelijking: het regent en je hangt een stoffen doek op (stofje B) en die houdt een fractie van de regen tegen (factor 5), je wordt dus nog nat. Als je dan daaronder nog een lekke paraplu opsteekt (stofje C) houd je iets meer van de regen tegen (factor 10), als je daaronder nog een regenpak aantrekt (stofje A) houd je nog meer regen tegen (factor 15), als je helemaal droog wil blijven moet je alle soorten bescherming (die allemaal niet 100% werken) combineren (om tot factor 50 te komen).
Je kunt geen 4x15 doen, omdat stofje A (met SPF 15) op een bepaalde manier werkt, en je, om hoger uit te komen, een stofje moet toevoegen die op een andere manier werkt. Er zijn een beperkt aantal van die stofjes/filters die je kunt gebruiken, stofje A zal de beste prijs/kwaliteit-verhouding hebben (lekker veel SPF voor de prijs van 1 ingrediënt), stofje F/G/H/etc heeft een slechtere verhouding (maar 2 SPF per ingredient) en het zou dus dom zijn om factor 10 te maken met 5 stofjes, als je er ook 1 kan gebruiken.
Maar om op te tellen tot 50 moet je wel al die stofjes met kleine SPF-bijdrage gebruiken en daarom is SPF50 duurder dan SPF10
Moet zeggen dat het voor mij ook lang geleden is, maar bij mij was dat destijds ook paar x achter elkaar. Kan er niets over terugvinden in recente artikelen, dus je zou zomaar gelijk kunnen hebben.