Durf te vragen

Mijn doorlopende reisverzekering kost 50 cent per maand dus waarom niet

1 like

Hebben je ouders/nabestaanden genoeg geld op de plank om je lichaam naar Nederland te laten transporteren mocht je in een noodlottig ongeval of iets dergelijks komen te overlijden?
Dat is mijn schrikbeeld, niemand verwacht te overlijden op vakantie, maar zoals dat meisje laatst in Vietnam dat geëlectrocuteerd werd onder de douche kan alles zomaar gebeuren.

Ik ga ook altijd duiken en skiën en dat soort ‘risicovolle’ dingen, dus ik heb wel een doorlopende zodat ik dan nog weer naar huis mag met de gipsvlucht enzo.

2 likes

Ik geloof alleen medische kosten

Als je een aanvullende verzekering hebt, kan je ook even checken of zij repatriëring vergoeden. Zit er vaak bij in.

Ik zou ook even wat beter naar je zorgkosten kijken, in samenhang met je zorgverzekering. Stel dat je buiten Europa op vakantie gaat en alleen een basisverzekering hebt, kan dat alsnog duur uitvallen.

1 like

Naast dat ze het regelen als jij komt te overlijden op vakantie, wordt het vaak ook gedekt als je terug moet omdat je ouders o.i.d. in het ziekenhuis komen te liggen. En geen dure spullen mee, maar als je telefoon of zonnebril gejat worden kun je dan gelijk een nieuwe kopen?

1 like

Ik ben opzoek naar een vakantie in september in de derde of vierde week. Maar ik heb nog nooit echt zelf een vakantie geboekt. Het is voor 2 personen (vriend en mij), we willen wel naar Italie of portugal en vliegen vanaf groningen. Wat zijn de beste tips?

Ik snap je vraag niet Helemaal, wil je tips over een plek of over hoe je zelf een hotel/slaapplaats etc erbij zoekt? Of hoe je vliegtickets boekt haha?

Ik ben hopelijk binnenkort afgestudeerd. Nu zit ik te denken om iets aan mijn ouders te geven omdat zij mij altijd steunen en mij ook helpen waar nodig enzo. Ik kom alleen al snel uit bij die standaard dingen zoals bloemen, chocola of uit eten. Iemand een leuk idee?
Het is wel als een soort aardigheidje bedoeld dus geen honderde euro’s

Oh uhm, ja hoe je een goede deal vind waarbij vlucht en hotel zijn inbegrepen of hoe je dat los van elkaar boekt en misschien sites waar dat voordelig is? Hoe je zelf een reis boekt eigenlijk, dat heb ik nog nooit gedaan

Als je zelf online boekt kan je kijken op de websites van Expedia, tui, d-reizen enz. Voor reviews zou ik altijd even op zoover kijken voordat je boekt. Ik boek zelf liever een vlucht + verblijf in een, maar dat ligt er ook aan wat je op plaats van bestemming wilt doen. Wil je naar 1 hotel en daar een week zitten of wil je bijvoorbeeld gaan roadtrippen van stad naar stad.
Als je er zelf niet uitkomt kan je altijd langs een reisbureau gaan. Heb ik zelf nog nooit gedaan dus durf niet te zeggen of en zo ja hoeveel dat extra kost.

Ik heb al een keer via een reisbureau gedaan, dat was opzich prima hoor! Maar als je zelf zoekt heb je iets meer keuze vrijheid. Ik wil ook het liefst de vlucht + transfer + verblijf in één. Maar het is zo overweldigend veel!

Weet iemand wat de houdbaarheid is als er staat: 12 aug 2k7. Bedoelen ze dan 2007? Of waar staat die k voor?

:woman_shrugging:

1K is 1000, dus ik denk gewoon 2007?

Haha ja dat dacht ik ook. Maar het is vandaag gekocht bij een groothandel. Dus leek me ergens sterk dat ze iets verkopen wat 12 jaar over datum is :pleading_face:

1 like

Ik ga eigenlijk altijd met Tui; alles in een. Zowel vervoer, vlucht & verblijf in 1. Helemaal top

tjingo en prijsvrij vind ik altijd wel fijn

1 like

Je hoeft nóóit meer te betalen dan als je maar één werkgever hebt, dat is een misverstand. De belastingdienst kijkt naar je totale jaarinkomen en berekent daarover de af te dragen inkomstenbelasting, ongeacht bij welke werkgever je het hebt verdiend.

Ik zou overal (dus bij al je baantjes) de loonheffingskorting uitzetten. Dan zit je redelijk safe, je werkgevers zullen dan allemaal 36,65% belasting inhouden over je bruto inkomen. Je ZZP baantje, daarover wordt natuurlijk geen belasting ingehouden, dus of je uiteindelijk moet bijbetalen dat ligt eraan hoeveel je daarmee verdient…

1 like

Nee uiteten is wel leuk en wel te doen qua geld haha. Alleen beetje standaard. Maar anders wordt het indd zoiets. Thanks!

Waarom raad je aan het uit te zetten bij beide? Ik heb twee baantjes maar als ik de korting bij allebei uitzet houd ik echt niks over hoor.

Misschien is het handig om de belasting telefoon te bellen en daar advies te vragen? Ik heb ze wel eens gebeld en die belasting adviseur was heel aardig.