Durf te vragen

Ik heb sinds gisteren een sportschoolabonnement maar twijfel nog of ik maandelijks opzegbaar doe of 1 jaar. Ik heb hiervoor nooit echt gesport dus het is echt wat nieuws. Als ik maandelijks opzegbaar doe, zou ik na 5 maanden moeten stoppen om het eruit te halen. Als ik het dan toch een jaar volhoud, ben ik €139 meer kwijt dan het jaarlijkse abonnement (Die kost €220). Wat zouden jullie doen?

• Maandelijkse opzegbaar
  • Jaarlijks opzegbaar

0 stemmers

Ik zou alsnog voor maandelijks opzegbaar gaan. Vooral als dit iets is wat compleet nieuw voor je is. De kans is er dat je misschien na een paar maanden stopt en dan ben je gewoon nog meer geld kwijt + dat je je dan kut gaat voelen misschien omdat je wel betaald hebt voor de sportschool maar niet meer gaat.

1 like

Zou je niet maandelijks opzegbaar kunnen afsluiten en dan sowieso bij 5 maanden stop zetten. Om vervolgens (als het je dus bevalt) het jaarabonnement af te sluiten?

4 likes

Wow goeie! Helemaal niet aan gedacht haha, thanks!

1 like

Aan mijn universiteit (in België) zijn heel veel publicaties in de online bib open access. Daarnaast zijn heel wat boeken ook gedigitaliseerd en zo raadpleegbaar. Voor mijn thesis/scriptie heb ik echter wat zaken nodig uit de bibliotheken van o.a. de RUG en de UvA. Kijk ik nu verkeerd of zijn jullie databanken echt niet outsider vriendelijk @ studenten van die universiteiten? :stuck_out_tongue:

Op Nederlandse universiteiten moet je inderdaad vaak inloggen om bij de artikelen, publicaties of boeken te komen van die bibliotheek. Ik heb toegang tot Universiteit Leiden en de VU, mocht je wat titels hebben kan ik wel voor je wat doorsturen?

1 like

Ik heb toegang tot de RUG databank, dus als je iets nodig hebt, stuur maar even een berichtje!

1 like

Ik heb volgens mij gewoon mijn ‘normale’ maat, heb twee paar.

1 like

Hoi! Ik wil mijn vriend graag een sieraad kado doen, maar ik weet totaal niet wat mooie merken zijn voor mooie, maar niet te opvallende sieraden voor mannen. Aangezien ik hem alleen zijn horloge heb zien dragen (en weet dat hij niet van ringen houdt), dacht ik aan een armband. Hebben jullie tips voor mij? :slightly_smiling_face:

Ik vind dat fossil mooie leren armbanden heeft! :blush:

1 like

Ik weet niet hoe je er achter kan komen, maar iemand heeft een voornaam (of voornamen) en een roepnaam.

Mijn roepnaam en eerste voornaam is hetzelfde maar van mijn vriend niet. Zijn roepnaam (niet echt) is Henk maar zijn eerste voornaam is gerardus. Dat zou ook goed kunnen dat de roepnaam van zijn vader kees is geweest maar zijn eerste voornaam Cees.

Maar ik zou denken dat je dat bij de gemeente op kan vragen.

Roepnamen staan toch nergens geregistreerd? Dan bestaat er niet iets als hoe iemand ‘echt’ heet. Of nouja je schoonvader heet Johannes, maar of het nu Cees of Kees is, is niet te achterhalen.
Maar ik kan het mis hebben

2 likes

Ja dit dacht ik ook inderdaad! Mijn vader heet Johannes, maar zijn roepnaam is Jan. Alleen staat dat echt nergens. Ook niet in het trouwboekje, daar staat ook Johannes.

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten.