Durf te vragen

Ja maar ze hebben ook de plicht om gelijk te helpen ofzo, en misschien is dat 2e ongeval wel ernstiger. Hmm. Zal vast wel goed geregeld zijn maar lijkt me gek om dat dan voorbij te rijden

1 like

Maar dan duurt het weer zo veel langer tot er een ambulance bij het eerste ongeval is want dan moet die nog vertrekken vanaf het startpunt? Lijkt me ook niet logisch

Ze worden aangestuurd vanuit een meldkamer, die zullen kijken wat het meest efficiënt is.

Ik maak jaren gebruik van een magnetron rijstkoker. Zo’n beige met rood deksel. Altijd super lekkere rijst :ok_hand:

1 like

Gebruik ik een fietszadelhoes verkeerd? Ik doe hem om mijn natte zadel als ik ga fietsen, maar zie juist veel hoesjes op fietsen die buiten staan

Je kan hem er op laten en dan als je gaat fietsen haal je hem er af en heb je een droog zadel! Dan moet je niet op dat hoesje zitten

2 likes

Volgens mij zijn ze bedoeld zoals jij hem gebruikt, maar denk dat veel mensen hem gebruiken om hun fiets herkenbaarder te maken. Heb ook een vriendin die hem gebruikt zodat je niet meteen ziet dat ze een Brooks zadel heeft, ze hoopt dat dat de jatkans verkleint. Dan haal je hem er juist af als het geregend heeft, en is je zadel dan droog.

2 likes

Er moest snel wat gebeuren, anders bleef geen bos meer overeind. De overheid, de milieubeweging en de burgers gingen kordaat de strijd aan. En zelfs op Europees niveau namen politici maatregelen. Met succes. Van die zure regen hebben we allang geen last meer.

https://anderetijden.nl/aflevering/253/Een-vergeten-probleem-Zure-regen

4 likes

Toen ik thuis kwam lag er briefje in de bus dat er een pakket was afgegeven bij de buren. Vond het al vreemd want had niets besteld. Blijkt het een pakket te zijn voor de vorige bewoners. We wonen hier nu dik 2,5 jaar dus ze zijn vergeten het adres aan te passen bij het bestellen neem ik aan. Wat moet ik nu met dit pakket doen? Ik weet niet waar zij wonen, ik neem aan dat zij nog wel weten waar wij wonen. Dus wachten tot iemand zich komt melden?

Ik zou inderdaad het bedrijf mailen of even wachten of ze je wellicht benaderen. Super netjes dat je dit wilt doen!
Ik heb dit ook gehad nadat ik net verhuisd was, maar die mensen wilde mijn pakket niet teruggeven :sweat_smile:

1 like

Ik had een keer een nest baby duifjes op mijn balkon en dat zijn fucking enge wezens. Ben blij dat ik die niet wekelijks zie vliegen.

ah neee hoe kun je dat zeggen over diertjes en al helemaal baby diertjes :pensive:

maar ik ben dan ook iemand die ingezoomde spinnenpootjes heel schattig vind, kleine mini klauwtjes <3 (zal de foto niet weer posten voordat ik anderen afschrik haha)

2 likes

Dit is gewoon eng vind ik :stuck_out_tongue: Maar het zullen vast heeeeele lieve baby’s zijn.

5 likes

Was asociaal van die mensen! Ik kan inderdaad de webshop even mailen, staat gelukkig op het etiket. Denk alleen wel dat zij dan willen dat ik het terug stuur naar hen. Zul je zien dat daarna de oude bewoonster voor de deur staat want ik weet wel dat ze in een dorp vlakbij wonen.

Het was een H&M bestelling die per ongeluk Naar het (oude) adres van mijn ouders ging. Puur automatische vanuit mij dus aangezien ik net een maand uit huis was :sweat_smile: Uiteindelijk heeft mijn moeder boos opgebeld haha, toen hebben ze het retour afzender gestuurd

M’n vriend en ik willen graag de tegels in de badkamer verven, maar we weten niet zo goed hoe of wat. Op internet lees je 100 verschillende dingen. Iemand ervaring ermee?

Kun je een reeds geplaatste keuken verschuiven? Lijkt me niet toch? Gaat om een simpele keuken van 3 keukenkastjes.

Mijn vriend en ik gaan bijna uit elkaar omdat hij ervan overtuigd is dat het kan en ik van niet denk.

Zijn het alleen kasten onder? Want die staan vaak niet vast aan de muur ofzo, het blad houdt ze dan samen. Ik denk dat het wel kan, maar dan moet je maar wel geluk hebben dat de vloer onder de kastjes doorloopt en als er een tegelmuur is idem.

Maar waarom wil je ze opschuiven?

1 like

Boven kastjes kan je ook verschuiven, maar zul je wss wel nieuwe gaten voor moeten boren. Die zitten vaak nl vast met haken.

1 like

Aangezien ik bij de woningbouw in de woningrenovaties zit, hoop ik dat ik deze vraag goed beantwoord haha :stuck_out_tongue:
We krijgen regelmatig de vraag of huurders de kastjes lager of hoger mogen hangen. Dit kan gewoon. Dus als het een simpel keukentje is van drie kastjes, dan moet dat makkelijk kunnen. Soms zijn het 3 losse stukken, maar soms 1 geheel met een blad eronder.

Gewoon kit van het blad los snijden en kastjes van de muur halen. Enige wat meestal problemen oplevert is idd dat het tegelwerk niet doorloopt achter de kastjes.

Maar denk je dat het allemaal losse plankjes zijn die uit elkaar vallen als je het verplaatst? Of waarom zou het niet kunnen denk je?

1 like