Durf te vragen

Ik ben op zoek naar een mooie, minimalistische/fijne ring van echt zilver. Mijn svarovski ring is helaas na een paar weken al afgebladderd :frown:

Heeft er iemand tips voor fijne shops hiervoor?

Dankje! Ik heb ook altijd allergische reacties dus deze ga ik zeker halen!

Of 500 gram kwark nou hetzelfde is als 500 ml en zo niet: hoe werkt het dan? :thinking:

Ligt aan het soortelijk gewicht. Het soortelijk gewicht van water is 1, dus 1liter weegt 1kg. Het soortelijk gewicht van yoghurt ligt iets lager (0.95), melk iets hoger (1.03), ik denk dat kwark daar ergens tussen valt, dus dat het verschil tussen ml’s en grammen vrijwel verwaarloosbaar is.

2 likes

Oooooh kijk dit snap ik, dankjewel! Vandaar dat het altijd hetzelfde lijkt als ik kwark afweeg 's ochtends: of de weegschaal nou op gram of ml staat. Dankjewel :blush:

1 like

Hoe zit het nou met kledingvoorschriften op een (Turks) hennafeest? Is het ‘gewoon’ feestelijk voor iedereen of is het afhankelijk van je relatie tot degene die gaat trouwen? Dus familie feestelijker en opvallender gekleed? Ik weet dat ik dit ook gewoon aan de bruid kan vragen, maar misschien heeft hier iemand het antwoord al voor me

Is er toevallig iemand die piano speelt en een site kent waar je gratis bladmuziek kunt downloaden? :grimacing:

Wat is ongeveer je budget?

Hoe lang moet je je administratie bewaren?
Hoeveel jaar bedoel ik dan.

ik geloof 3 of 5 jaar zeker. Ligt er een beetje aan hoe belangrijk het is

1 like

Oke thanks. Maar is er iets zo belangrijk dat je het je hele leven moet bewaren?
Ik ben begonnen met mijn administratie ordenen en heb echt nog dingen van 2000. En zie door de bomen het bos niet meer. Dus weet ook ff niet meer wat belangrijk is :disappointed_relieved: het liefst gooi ik alles weg.

Ik zou dingen als jaaropgaves en belasting dingen wel bewaren. Net als contracten, wijzigingen hierin enzo. Verder denk ik niet dat je dingen hoeft te bewaren uit 2000

1 like

5 jaar voor particulieren raadt de rijksoverheid aan. Voor ondernemers hanteert de Belastingdienst overigens een andere termijn (7 jaar uit mijn hoofd). Maar is het geen idee om dingen in te scannen en vervolgens weg te gooien?

Mijn eigen vraag: ik heb hier al een paar keer eerder gebruik van gemaakt, maar ik heb voor mijn masterscriptie een artikel nodig uit een Belgische database (Jurisquare) waar ik zelf alleen bij kan als ik naar een universiteitsbibliotheek in België reis :frowning: Zou iemand deze voor me willen downloaden en mailen? Ik zou er (weer) enorm mee geholpen zijn :slight_smile:

1 like

Dankjewel! Lucht echt heel erg op om al die papieren weg te gooien. Hopelijk ook minder chaos in mijn hoofd nu.

1 like

Ik wil wel voor je kijken! Pm me anders even!

Edit: ik zie nu dat ik ook niet op de databank geraak van thuis uit (wat normaal wel zou moeten lukken via vpn), en ik ben ook niet direct in de buurt van de campus de komende tijd, dus hopelijk kan iemand anders je helpen!

2 likes

Ik wil max. €100 uitgeven, maar dan moet het écht een mooie ring zijn die goed blijft.

Heb inmiddels meer dan €200 uitgegeven aan 4 ringen in totaal (van swarovski oa) die allemaal afbladderden na een paar maanden dus één keer investeren lijkt me nu beter

Hmm lastig. Heb je wel eens in de Bijenkorf gekeken? Daar hebben ze wel erg mooie sieraden. Bijvoorbeeld Zinzi?

Ik vertrouw die grotere merken dus niet zo meer omdat tot nu toe alles en iedereen zegt ‘echt zilver’ te zijn waarna het dus alsnog snel lelijk wordt.

Zinzi vind ik vaak te opzichtig, veeel diamanten. Bij de Bijenkorf is de gemiddelde prijs dan wel weer flink wat hoger voor een mooie ring…

Wat is jullie ultieme comfortfood?

Toch bedankt! Ja lastig is dat, ben eerder al een keer naar Antwerpen gereisd toen ik een hele stapel Belgische bronnen nodig had maar heb daar nu helaas geen tijd voor en dat is ook vrij kostbaar voor maar één artikel… Ik houd me aanbevolen!