Durf te vragen

Vis eten bij The Fish Shack.

Je zit er op van die plastic terrasstoelen en het restaurant ziet er niet uit, maar super lekkere en verse vis. Hebben ook geen menukaart. De ‘ober’ komt aan je tafel vertellen wat ze die dag hebben.

Niet echt goedkoop, prijzen weet je ook niet vooraf (kan je miss wel vragen). Wij waren €80 kwijt voor lunch met 3/4 gerechtjes en 1/2 drankjes pp (geen fles wijn ofzo iig)

Is volgens mij ook alleen overdag geopend maar dat zou je moeten checken

Ik weet niet hoe je moet quoten maar heb bijna dezelfde vraag. Wat is een leuk cadeau bij een bruiloft? Geen geld.

Mijn vriend had daar ook gezeur mee. Hij had toen een verwacht jaarinkomen, ondertekend door de boekhouder en printscreens van zijn laatste inkomsten volgens mij. Maar ze deden ook bij mij moeilijk, terwijl ik in loondienst ben…

1 like

Waar kopen jullie leuke kussens/slopen voor op de bank?

En hij gaf aan dat hij een verklaring heeft gekregen van wat je tot nu toe hebt verdiend met de prognose voor de rest van het jaar, opgesteld en ondertekend door accountant. Daaruit kunnen ze dan opmaken dat je het kunt betalen en anders bent gaan verdienen. Maar heb je ook gevraagd wat ze willen zien? Mijn vriend zegt: anders stuur je de oude inkomensverklaring, met de nieuwe prognose en een uitleg dat je van baan bent gewisseld bijv

1 like

H&M home heeft vaak wel leuke!

1 like

Succes! Echt achterlijk dat ze zo doen :roll_eyes:

1 like

Als je een inkomstenverklaring voor dit jaar nodig hebt is dit voor voor een freelancer gelijk aan prognose cijfers. Je kan gewoon zeggen dat de prognosecijfers je inkomstenverklaring is. Doordat het eerste half jaar al voorbij is zijn deze ook redelijk betrouwbaar. Als je er nog een handtekening van de boekhouder onder zet mogen ze helemaal niet meer zeuren. Lijkt er meer op dat de woningbouw het zelf niet begrijpt.

1 like

Heeft iemand leuke tips voor Brugge? Over twee weken ben ik daar een paar dagen. Ben benieuwd!

Zo dom, we gaan naar Gent :joy:

1 like

Cocktails en eten bij Appelmans! Echt een aanrader :smiley:

weet iemand hoe ik gratis aan Word kan komen?
moet het voor 1 ding hebben, en eigenlijk at this right moment haha :flushed:

Office Online? Weet niet of dat nog bestaat.

@pineapple
Ik vond het in Gent best lastig om door de toeristische tentjes heen te kijken, maar plekjes die ik heb gevonden en waar ik het leuk vond:

• Jiggers (staat in de top 10 cocktailbars van de wereld en is daarom denk ik nog steeds best toeristisch, maar de cocktails zijn er echt awesome. Wel vrij prijzig maar zelf had ik het er wel voor over.) Charlatan schijnt ook een leuke bar te zijn maar daar ben ik niet geweest.
  • Uit Steppe en Oase, super leuk om te lunchen want ze hebben een hele mooie binnentuin. Ik weet niet of je er ook kunt dineren.
  • In de zijstraatjes van de grote winkelstraten vind je heel veel leuke winkeltjes.
  • Wij waren dus een beetje vergeten dat in België niet alle winkels op zondag open zijn, dus misschien is dat nog een tip: ga op zondag wat anders doen. Ik vond de stad ook vrij rustig/doods op zondag dus zelfs als je niet gaat shoppen vond ik het niet ideaal. De eerste zondag van de maand is koopzondag.
2 likes

Geen idee voor Word, maar sinds mijn Word verlopen is gebruik ik Open Office.

Ik gebruik zelf LibreOffice, werkt hetzelfde als Word en je kan ook de bestanden opslaan als worddocumenten zodat ze voor anderen ook nog te lezen zijn.

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga vanavond even kijken :slight_smile:

1 like

Iemand leuke tips voor een leuke, redelijk goedkope AirBnB ergens in (of vlakbij) een leuke stad in Nederland ? Wil met vriendinnen paar dagen weg, maar kunnen niet echt wat vinden als we zo random zoeken haha! Hebben geen stad-voorkeur

Gewoon dit laatste seizoen?

Edit: ik kan ze ook niet vinden voor je, stom zeg!

Heb advies nodig over een nichtje van mij.
We zien al maanden dat het niet goed gaat met haar, ze is heel veel afgevallen en het lijkt nu ongezond te worden.
Ze is volwassen en woont nog bij haar ouders, maar we hebben het idee dat ze juist daarom zoveel is afgevallen. Ze hebben een moeilijke relatie en ze wil heel graag op zichzelf, maar dit lukt niet omdat ze niet genoeg geld kan verdienen voor haar eigen plekje.
Ik spreek haar niet veel maar heb het idee dat ze verder ook met vrij weinig mensen afspreekt. Ik heb het idee dat ze steeds verder gaat afglijden zo, tot ze straks helemaal op is.

Wie heeft er tips of een idee hoe dit aan te pakken? Zijn er instanties voor die je hierover kan benaderen?

Morgen heeft de jongen waar ik mee date de eindpresentatie van zijn scriptie. Hij ziet er tegenop en is ook al lang bezig met die studie. Ik wil iets leuks voor zijn deur zetten voor als hij terug komt maar ik weet echt niet wat :weary: hij weet ook nog niet zeker of hij daarna geslaagd is is dus té feestelijk (zoals bloemen of drank) is ook weer niet gepast. Iemand van jullie misschien een briljant idee?