Durf te vragen

Het was leuk om te zoeken! Fijn dat je hem gevonden hebt.

Wiezewasjes!

1 like

Bedoel je About Time?

Beetje vreemde film vond ik met Bill Nighy

Werkt hier iemand bij een overheidsinstantie (gemeente, provincie, ministerie)? Ben je daar nog gebonden aan bepaalde kledingkeuzes? Ik werk nu in het onderwijs, dus ik draag meestal gewoon een spijkerbroek met trui of T-shirt en laarsjes of sneakers, geen korte broeken, geen diep decolleté, is dat dan ook oké als je werkt bij een gemeente of zijn spijkerbroeken en/of sneakers daar bijvoorbeeld uit den boze? (In mijn beleving valt dit wel mee, maar ik hoor graag ervaringen!)

Ik begon te twijfelen want had geen idee dat er een andere versie was. Blijkbaar bedoelde ik dan de directors cut versie. Dankjewel weer een mysterie opgelost!

2 likes

Mijn zwager werkt momenteel bij de overheid en draagt gewone jeans met nette overhemden. Als je je gewoon netjes kleed, zit je goed lijkt me!

1 like

Ik werk bij een grote gemeente en het hangt heel erg van je functie af. Ik heb zelf een functie waarbij ik me op dagen dat ik met bestuurders ben prettiger voel in nette kleding. Maar op andere dagen zit ik gewoon in spijkerbroek en sneakers. Op de beleidsafdelingen zie je ook vanalles, in het hoger management wel wat meer pakken en dames wat netter gekleed. Het is dus heel vrij! (Zelfs mensen met teenslippers in de zomer of soms mannen in korte broek… dat gaat mij wel iets te ver)

1 like

oh sorry ik vond het best wel een vreemde film niet heel mooi eigenlijk

Over het algemeen is in Duitsland heel veel dicht op feestdagen! Ze houden daar wat meer vast aan de katholieke feestdagen. Je kunt er wel vanuit gaan dat op goede vrijdag, paaszondag en paasmaandag zo goed als alles gesloten is!

1 like

@Foucher @Ketel Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik werk bij de gemeente en casual is geen probleem! Er zijn zelfs mensen die in een hoodie lopen… dat vind ik niet kunnen, maar verder mag alles en sneakers ook hoor! Geen broeken met gaten, maar dat is normaal :slight_smile:

Edit: sorry als deze reactie na de voorgaande reacties niets toevoegt.

1 like

Hier nog een ambtenaar :). Ik werk bij een grote gemeente. Zoals hierboven al gezegd wordt hangt het ook van de functie af. Collega’s die regelmatig bij het bestuur aan tafel zitten zien er vaak netter uit. Heb het idee dat het verder heel vrij is. Vooral in de zomer zie je van alles voorbij komen…

1 like

Nee hoor, shoppen gaat inderdaad niet lukken, maar verder is alles gewoon open (musea, horeca, etc). En er zijn vast ook wel speciale dingen vanwege Pasen. Dus tenzij je komt om te winkelen (waarvoor ik sowieso niet per se naar Berlijn zou komen) is het gewoon net zo leuk als altijd!

2 likes

Dat is er allemaal gewoon, dus zou gewoon gaan!

1 like

@Baratheon @pineapple Bedankt voor jullie reactie! Gelukkig hoef ik dan geen heel nieuwe werkgarderobe aan te schaffen :smile:

1 like

Zou in het begin liever iets te net gekleed gaan dan te casual! Sommige gemeentes zijn misschien ook wat formeler dan andere. Twee vrouwen die ik ken dragen bijvoorbeeld nooit een spijkerbroek en/of sneakers naar werk.

1 like

Ja, dat is waar. Ik kijk de eerste dagen ook wel even goed rond wat de anderen dragen!

Weet iemand waar ik schriften of dunne notitieboekjes met puntjes kan vinden? Moleskin heeft volgens mij alleen maar van die luxere boekjes met stippen van ongeveer €15 en ik zoek iets meer casual versie.

Hema had vorige week boekjes met puntjes!

1 like

Weet iemand misschien welk model eastpak dit is?