Duurzaam reizen

O shit! Ja wij waren met vijf man en hadden twee coupés met bedden voor onszelf (één voor drie en één voor twee personen; volgens mij was dat automatisch zo gereserveerd). Er waren kraantjes op de gang en de airco werkte goed, maar wel alleen buiten Nederland (iets met de stroom in de bovenleiding die hier te sterk/slap is). Kregen ook een flesje water bij binnenkomst en 's ochtends een ontbijtje. Ik vond het allemaal heel knus.

Ik heb trouwens ook weleens een nachttreinervaring gehad zoals jij beschrijft, van Duitsland of Tsjechië naar Kroatië geloof ik. Zou de niet-bedden-optie dan ook altijd afraden, tenzij je jong bent en met een wat grotere groep (ik was toen interrailen met vrienden en dan is zoiets wel prima).

(Oké ik heb net ontdekt dat er nieuwe Nightjettreinen komen dit jaar/volgend jaar :o inrichting ziet er echt superchill uit)

Foto's

Coupé voor vier personen:
image

Coupé voor twee personen met douche en toilet:
image

Privécoupés met ertussen een luikje dat je open kan doen als je met bekenden reist:
image
image

17 likes

Ja dat is echt veel beter!!!

Ik ging ff opzoeken om te kijken hoe het zou zijn naar Wenen (enkele reis). Je kunt dus een prive couchette boeken voor 280 euro. Dus met 2 is het 140 euro pp! Vind ik goeie prijs eigenlijk.

2 likes

Nee dit was enkele reis, zal het er ff bij zetten.

Ik hoop ook dat het allemaal een stuk gaat verbeteren. Vroeger had je ook nog de autoslaaptrein, ben ik ook nog wel eens mee geweest.

2 likes

Naar Berlijn hoef je toch niet over te stappen? Of bedoel je binnen Nederland

4 likes

Ik ben deze zomer met de Thalys naar Zuid-Frankrijk gegaan en vind dat ook echt een aanrader voor als je niet wil vliegen! In de zomer gaat er op zaterdagen een Thalys rechtstreeks van Amsterdam/Rotterdam naar Marseille, je vertrekt 's ochtends en aan het einde van de middag ben je in Zuid-Frankrijk. Ik vond het reizen best wel comfortabel en je hebt geen gedoe met slaaptreinen en vaak overstappen. Ik betaalde ongeveer € 100 voor een enkele reis dus het is geen budgetoptie maar ook niet onbetaalbaar.

Verder vond ik het treinnetwerk in Zuid-Frankrijk ook goed, ik ben doorgereisd naar Nice (met de TGV) en van daaruit met een lokale trein voor een paar euro ook nog dagjes naar onder andere Cannes en Monaco geweest. Je bent dus ook niet zo gebonden aan één stad.

7 likes

Ik ga heel vaak en boek altijd gewoon op eurostar.com (hebben nu ook een NL site). Het kan echt vanaf 39 euro enkele reis, is goed zoeken en naar bepaalde tijden/data maar ik houd meestal ook in de gaten wanneer ze aanbiedingen hebben. Eens in de zoveel maanden hebben ze acties dat er tickets zijn voor bv 39 of 49 euro (volg ze op social media) en dat lukt dan altijd wel om te boeken als je er een beetje op tijd bij bent.
Volgens mij staat er op die site ook een maandoverzicht waarbij je bij iedere dag kunt zien wat het goedkoopste ticket is.

7 likes

Donderdag 13 uur heen vanaf Amsterdam en op zondag 8 uur terug. Ik heb het 27 mei geboekt voor laatste weekend van deze maand. Ik was toen wel flexibel qua weekenden, wat mocht van mij ook paar weekenden later zijn. Dat maakt wel verschil of je flexibel bent

De internationale trein gaat idd gewoon direct vanuit NL naar Berlijn, ideaal juist. Bij mn ouders vandaan stap ik bijv. in een trein naar Amersfoort en vervolgens vanaf daar direct naar Berlijn. Boekje, ipad & podcast en je bent er zo!

1 like