Duurzaamheidstopic

Dit is zo slim! Ik zit altijd te klungelen met die laatste brokjes haha!

Ik heb voor onderweg ook het vierkante doosje. Ik snijd mijn shampoo en conditioner bar doormidden zodat ik beide mee kan nemen in het vierkante bakje. Er past zelfs ook nog een op maat gesneden stukje zeep bij dus dan ben ik helemaal voorzien. Superhandig!

2 likes

Ik heb ook het vierkante bakje en zet de deksel hier in. Rechtop in het bakje, tegen twee hoeken aan. Daar kan ik de shampoobar dan tegenaan zetten om te drogen. Zo laat ik hem ook vaak staan. Hieronder een foto (van internet)

6 likes

Nu het toch over de Lush shampoobars gaat, welke vinden jullie fijn? Ik heb ooit de blauwe gehad (Seanik):

image

Volgens de site van Lush zou hij voor ‘big beachy hair’ moeten zorgen, maar ik vond het bijna lijken alsof ik mijn haar met afwasmiddel ofzo aan het wassen was. Het ontvette mijn haar heel erg, waardoor het ook weer snel vet werd. Bovendien kon ik mijn haar echt niet meer uit de klit krijgen als ik niet behoorlijk wat conditioner gebruikte. Ik gebruik meestal geen conditioner omdat dat mijn haar ook weer snel vettig maakt, maar hierbij moest dat dus wel.

Ik ben toen maar weer op ‘normale’ shampoo overgestapt, maar ik vind al die plastic flessen zo zonde.

Als iemand een fijn blok shampoo heeft van een andere winkel ben ik er ook benieuwd naar!

Heb zelf de montalbano, heel blij mee! M’n haar moest er even aan wennen maar gebruik nu liever dit dan vloeibare. Ruikt ook lekker naar citrus.

1 like

Ik vond die ook niet zo fijn. Ik gebruik mu honey O washed the kids en die werkt het beste.

Wil eigenlijk het liefst een nieuwe vegan, maar merk dat niets hieraan kan tippen tot nu toe.

1 like

Ik vroeg me af wat jouw favoriete recept is voor vet haar. Wat zit er nu in jouw shampooblok?

Wie heeft er een tip voor een rugzak die duurzaam (gemaakt en in gebruik) is?

Ik wil graag dat er wat vakken op of in zitten, want hij moet mee naar werk en bevat dan opladers, brood, portemonnee sleutels laptop agenda pas schrijfboekje… als ik dat in 1 vak stort vind ik niks meer terug :grimacing:.

Qua stijl liefst niet te sportief. Ik ga niet in driedelig pak naar mijn werk maar wel redelijk netjes. Qua kleur is iets neutraals wel het meest langhoudend denk ik.

Matt & Nat heb ik al wat modellen van bekeken maar die banden en/of stijlen spraken me niet enorm aan en nu weet ik het niet. Maar jullie misschien wel :slight_smile:

1 like

De tassen Pinqponq zijn gemaakt van gerecyclde flessen volgens mij en hebben heel veel vakjes.

1 like

Gastonluga ziet er ook goed uit!

Thanks @anon76889665 en @Kusjessoldaat! Gaston Luga zie ik niet in NL helaas… pinqponq ziet er vakjestechnisch gezien prima uit :). Ga vanavond even op onderzoek uit naar verkooppunten in de buurt. Kan ik ze even live zien!

Hier ga ik mijn man mee verrassen denk ik, dank voor de tip! :blush:

2 likes

Pinqponq is echt een aanrader, heel mooi :heart_eyes:
Ik volg op instagram volgens mij wayks(berlin). Ook heel mooi

1 like

SCI, saliewater, kokosolie, kokosmelkpoeder, brandnetelpoeder, pioenroospoeder, groene klei en vitamine E! Dat is het :blush: Duurt langer om te smelten door de vele poeders, maar ik vind het een heel fijne shampoobar. (brandnetelpoeder ruikt wel erg … groen)

1 like

Haha super schaamteloos want ik ben een luis persoon maar aangezien ik denk dat jij de perfecte formule hebt voor deze shampoo, wat zijn de hoeveelheden per ingrediënt? Ga ik gewoon jouw recept volgen en alles ervoor halen. :slight_smile:

Ik stuurde je net een PB!

1 like

Verkoop jij niet toevallig ook shampoobars? Ik zou er zo één bij je bestellen :biggrin:

1 like

Officieel niet, maar dat doe ik wel Haha :wink: stuur me maar een pb als je graag eentje wil!

2 likes

Late reactie, maar ik zag van de week dat de Lidl deze zakjes nu ook heeft! Uit mn hoofd zijn ze daar ook iets van 60/70 cent. Hoop dat alle andere supermarkten ook meegaan.

Handige site gevonden waar je op land rode, oranje en groene scorelijsten kan vinden met superveel verzorgingsproducten met of zonder/met minder plastic. http://www.beatthemicrobead.org/product-lists/

2 likes

Ik zou willen dat de supermarkten die plastic zakjes voor fruit en broodjes enzo gewoon helemaal weghaalden. Dat mensen ook worden gestimuleerd om eigen zakjes mee te nemen of die herbruikbare te kopen

6 likes