Duurzaamheidstopic

Voor degenen met een eco egg: welke geur hebben jullie en hoe bevalt deze?

Ik ben door m’n voorraad wattenstaafjes heen - nu waren deze van plaatic en wil ik niet meer dezelfde kopen. Heeft iemand een tip voor een winkel waar ik makkelijk wattenstaafjes kan kopen zonder plastic?

Als je het voor je oren gebruikt kan je ook zo’n Chinees stokje bestellen. Heb ik bij levenzonderafval gedaan en die zijn echt fijn.
Mijn vriend wou er eerst niks van weten maar hij vindt het nu fijner dan wattenstaafjes (we hebben wel ons eigen stokje)
large_587e0f97c4804_oriculi-en-bambou-jaune

1 like

Grappig, dat ken ik helemaal niet!
Ik gebruik ze inderdaad voor m’n oren, maar meer om de binnenkant droog te maken na het douchen (vind het anders nooit zo’n lekker gevoel). Af en toe ook voor m’n make-up als ik ergens mee uitschiet, dus gewone wattenstaafjes zal ik ook nog wel nodig hebben

Ja ik gebruik voor makeup vaak de punt van een handdoek of een wattenschijfje. Ik heb ze nu al maanden niet in huis maar dat was ook omdat ik wist dat als ik ze koop mn vriend dat stokje niet ging proberen.
Je kan iig ook eco houten wattenstaafjes bestellen bij levenzonderafval.
Ik gebruik ook herbruikbare wattenschijfjes maar zal uiteindelijk voor nagellak nog wel wegwerp nodig hebben (heb nu nog zo’n potje).

houten wattenstaafjes zijn er ook ‘gewoon’ bij etos :slight_smile: scheelt weer de impact van bestellen. Ik doe ze trouwens daarna in mijn wormenbak, maar ze kunnen ook bij het gft.

Voor wie het overweegt: ik kan een moestuin zoooo aanraden! Ik doe het nu een jaartje, had daarvoor alleen binnen wat tomatenplanten. Het kost me hooguit een uurtje per week en de tuin die ik met twee anderen deel 200 per jaar bij elkaar. Ik kan van juni tot september elke week oogsten en eten. En dat is nog maar mijn eerste jaar, het valt me zo mee. Ik wil nog zooooveeeel leren, het is echt zo boeiend om te zien hoe je eten groeit. En hoe je met de seizoenen mee kunt eten.

25 likes

Ik word hier best wel chagrijnig van. Dat klimaatakkoord gaat alleen maar over nieuwe manieren van energie en hoe de ‘gewone mens’ er niet de dupe van mag zijn, maar de industrie aanpakken of iets als een vleestaks invoeren? Nee joh, dan gaan bedrijven steigeren en we willen in Nederland wel de bedrijven een hand boven het hoofd houden.

Wordt er nergens in Nederland een demonstratie gehouden? Daar zou ik nog wel naar toe gaan. Is er iets anders dat ik kan doen om de regering tot bewegen te brengen?

3 likes

Morgen middag om drie uur is er in Den Haag een protest geloof ik


2 likes

Ik ben zelf lid van een facebook groep die nederlandse klimaatbeweging heet en daar komt vanalles aan protesten in voorbij. Als je geinteresseerd bent in datsoort dingen is het aan te raden daar lid te worden :slight_smile:

2 likes

Onder het mom van goede voornemens en doelen voor in 2019 heb ik met mezelf afgesproken om in heel 2019 geen nieuwe kleding te gaan kopen! :slight_smile: Ik mag wel tweedehands kleding shoppen van mezelf, en ondergoed en sportkleding mag wel in de reguliere winkels. Wil echt niet meer bijdragen aan de hele fast fashion industrie, en ik heb ook gewoon veel leuke kleding en schoenen op dit moment die ik met elkaar kan combineren in alle seizoenen. Benieuwd hoe het me af zal gaan!!

26 likes

Yay!! Ik ben daar afgelopen jaar mee begonnen en dat bevalt me erg goed.

2 likes

Heb je misschien nog tips/adviezen waar ik nog iets aan zou kunnen hebben?

http://whensarasmiles.nl/ , maar is al wel eerder genoemd hier! Voor als je toch nieuw wil kopen maar dan zo eerlijk mogelijk. Er zijn hele mooie merken. Heb zelf nog niet bij een eerlijk merk iets gekocht, alleen tweedehands sinds afgelopen lente, maar wil wel een keer iets moois duurzaams gaan kopen komend jaar denk ik. Ik vind zelf enorm veel mooie dingen als je goed zoekt in kringloopwinkels ed, maar dat had je zelf ook vast al verzonnen :wink:
Vooral ook erg kritisch zijn op wat je koopt, alleen dingen die ik echt nodig heb en die ik briljant vind. Naaiskills hebben is ook erg fijn, voor als dingen een beetje slijten en het te maken is. Dan gaat het zo weer een poos mee.

3 likes

Iemand een tip voor een broodtrommel? Voor 2, max 3 sneetjes brood? Nu neem ik het nog elke keer mee in een zakje of folie. :no_mouth:

Boc 'n roll? Ben er niet idolaat van, maar kost weinig en is verder wel praktisch.

1 like

Zit zij eigenlijk ook hier?

Weet ik niet! Op het oude forum wel!

Ja, daarom vroeg ik het me af!

1 like

Ik heb een bees wrap, kan je afwassen en herbruiken (ongeveer een jaar/anderhalf) en als ie op is kan hij bij de compost.

1 like