Duurzaamheidstopic

Ik heb rvs rietjes gekocht en probeer ook altijd in restaurants aan te geven dat ik geen rietje wil.
En ik ben super blij met mijn ecoffee beker, want hij ziet er heel leuk uit en ik krijg vaak korting als ik koffie haal met die beker.

4 likes

Dat zou mijn droom zijn

2 likes

Ja, dat waren deze. Ik heb ze ook, ben er blij mee. Ik heb fleece in lichtblauw en wit, heb het idee dat de witte wat beter absorberen dan de blauwe. Geen idee hoe dat zit.

2 likes

Hier in de toko’s in mijn buurt (BE) nog nergens tofu in vaten gezien, enkel in plastic bakjes jammer genoeg.

Vraag het anders even. Sommige toko’s verpakken het achter zelf in plastic :slight_smile:

Welke bedoel je precies? Die van badstof?

Deze

1 like

Aha thanks! Ziet er wel goed uit! Denk dat ik die ook maar ga bestellen.

Heeft iemand die gekke vruchtschillen of het vloeibare wasmiddel van Seepje geprobeerd?

Schillen heb ik geprobeerd! Maar ook weer mee gestopt. Ik las, volgens mij in de vrij Nederland, dat ze niet zo goed voor je wasmachine zijn omdat ze te veel schuim veroorzaken en ik had het idee dat de was er niet echt schoon mee werd.

En ik miste de lekkere geur van mijn normale wasmiddel haha.

Ik heb de schillen, ben wel tevreden maar heb nu ook een eco egg en die laat ten minste geur achter dus die gebruik ik liever. Zou dus aanraden die te bestellen want ruikt zo lekker.

@Ireth @Kusjessoldaat je hebt ook versies met geurtjes, misschien maakt dat nog iets uit? Ik gebruik op zich ook wasverzachter van Ecover nu, maar dat zal ook wel niet supermilieubewust zijn. Heeft wel een geur dus dan maakt het niet uit of die schillen ruiken of niet. Dat ei ziet er goed uit trouwens!

Oh, als mijn doos waspoeder op is dan bestel ik zo’n eco egg. Het is ook nog goedkoop zo te zien! :grin:
Gebruik je ook nog wasverzachter of enkel de egg?

Enkel de egg, maar ik heb dan ook nog nooit wasverzachter gebruikt haha.

1 like

Ik kende de egg niet maar wil em nu ook

1 like

Je kan ook wasbare zoogkompressen kopen van Bambooty bijvoorbeeld. Is hetzelfde!

3 likes

Sinds ik verhuisd ben kunnen we plastic gescheiden inleveren en ik vind het heel confronterend hoeveel plastic we verbruiken terwijl ik nooit extra plastic zakjes koop e.d. Anderzijds vind ik het ook leuk om te zien hoe weinig restafval we nog produceren nu we bijna alles gescheiden in kunnen leveren (plastic, metaal, karton, etenswarensverpakkingen, kranten/tijdschriften en glas)

Ik heb mijn bamboetandenborstel moeten inwisselen voor een elektronisch exemplaar. Vandaag had ik controle bij de tandarts en hij zei dat een elektronisch exemplaar beter ging zijn om écht aan alle plekjes te kunnen.

Heb ik ook gedaan. Het poetst wel fijner en beter met een elektrische, vind ik. Maar ik moest wel even een drempel over omdat ik gewoon alleen bamboe wilde blijven gebruiken. Nu wissel ik het af en dat bevalt ook wel goed.

1 like

Ik heb wat handige producten gekocht om duurzamer te zijn…op Ebay. OMG op mezelf maar ik vind veel van die ecowinkels echt heel duur en ik geloof ergens, tenzij het een erkend label is, ook niet dat hun spullen ook niet gewoon uit China komen :thinking:

De buit:
Bamboobestek in een pouch voor mij en mn vriend om mee te nemen in onze tas
Siliconen ziplockzakjes voor marinades
Rvs en glazen rietjes
Food huggers

6 likes