Duurzaamheidstopic

Oh die ziplockzakjes zijn een goed idee! Ga ik ook bestellen.

Heb je een linkje van die food huggers?

Ander vraagje: ik herinner me dat mijn ouders vroeger ook een soort food huggers hadden voor blikjes. Deze waren van het kattenvoer merk om blikjes kattenvoer af te sluiten :"). Maar zij hebben ze niet meer, maar zoiets lijkt me best wel handig (plastic folie is toch zonde en blijft niet goed zitten vaak waardoor dingen alsnog snel bedereven). Weet iemand waar je die kan vinden?

1 like

Bij Ikea hebben ze er tegenwoordig ook! Geen idee of Kudzu handig is als je buiten BE woont, maar het is wel een heel fijne webshop waar ze allerlei duurzame zaken verkopen (linkje)

1 like

Volgens mij gebruikt @Kusjessoldaat de eco egg?

Heb je deze van Ali express? Vooral de rietjes en bamboobestek klinken zo ideaal (en is long overdue ondertussen).

Waarom was aluminium ook alweer slecht? :thinking:

1 like

Ik zal de linkjes vanavond wel even posten!

1 like

Ik gebruik ze ook sinds kort en ben nog aan het wennen. Heb wel het idee dat alles schoon wordt, maar veel geuren worden volgens mij gewoonlijk gemaskeerd door wasmiddel en dat kan nu niet meer. Dus de was ruikt superneutraal en dat is gek. En echt doorgezwete sportkleding blijft dus gewoon stinken.

Hmm misschien sluit jouw zakje niet goed? Ik heb dit probleem nog niet gehad.

Hier! :smiley: https://www.seepje.nl/waszakje/

De eco egg is fantastisch het ruikt zo lekker!!

2 likes

Je kan ook zelf wasmiddel maken met die schillen en dan dus gewoon flessen hergebruiken. Door ze te koken volgens mij. Weet even niet uit mn hoofd hoe

Gewoon nog een reactie van mij :’).
Maar dit is een tip! Als ik bloemkool eet dan maak ik van de bladeren soep. Nu bijvoorbeeld met 1 ui, 2 tenen knoflook, schijfje aardappel, mosterd en bouillon. Even koken, even staafmixer erop en daarna superlekker en romig! Minder afval en het zit vol vitamines.
Sowieso als ik groenten overheb en ze niet gebruik gooi ik ze in een bakje in de vriezer. 1 x in de zoveel tijd gooi ik alles in de soeppan en dan wordt het reuzelekker!

8 likes

Voor de mensen die geen cup gebruiken maar wel biologische tampons/ maandverband: bij de Etos hebben ze Yoni en Sanature 1 + 1 gratis vanaf morgen!

(Wist niet goed in welk topic dit te plaatsen, maar als ie beter in een ander topic past, dan hoor ik dat graag)

10 likes

Reminder :smiley:

Thanks! Was em alweer vergeten:




https://www.ebay.com/itm/112424363391

3 likes

Bij de bever, die sportwinkel, hebben ze bamboe tandenborstels. Kan je gewoon bestellen

1 like

Hahah is nog duurzamer!

Weten jullie misschien goede alternatieven voor afwassponsjes?

Vind ik ook een goede vraag! Ik vind deze echt verschrikkelijk:
image
Je hebt ook afwaskwasten waar je de kop van kunt vervangen, maar eigenlijk ben ik daar ook niet zo fan van. Uiteindelijk blijven het voorwerpen die je tijdelijk gebruikt en telkens weer opnieuw moet kopen.

Sinds kort houd ik mij bijna obsessief bezig met alles wat de natuur kapot maakt. Ik probeer plastic uit mijn leven te bannen en ik wil mij meer inzetten om bijv. de bijen te redden (is hier een aparte topic voor nodig of kan dit ook hier?)
Persoonlijk vond ik de wattenschijfjes van Lana Luna een beetje prijzig, vooral omdat ik ook mijn zusje meeneem in het niet meer gebruiken van katoenen wattenschijfjes, dus heb ik via eBay (ja niet beste keuze) breast pads gekocht die kunnen fungeren als wattenschijfjes. Ik heb er meteen 40 gehaald.

Daarnaast ben ik van plan om elke week minstens 1 avond rond te lopen met knijper en afvalzak om op te ruimen in de buurt (ik ben ambitieus en wil eigenlijk dat er een algemene dag komt dat de hele buurt even een rondje maakt) en wil ik mijn tuin bijvriendelijk maken. Ik weet nu al dat ik die ene vriendin ga worden die iedereen voor haar verjaardag tuinbloemen en breast pads geeft want ik geloof dat elke (kleine) stap er een is.

17 likes