Duurzaamheidstopic

Ik wil mijn vader een bijvriendelijke tuin cadeau geven, heb je tips? (of @quantum) mag ongeveer 60 euro kosten en de tuin is nu alleen aarde

Ik heb nog geen tips. Heb gisteravond al een deel van de onkruid weggehaald en wil van het weekend de gestorven boompjes in de tuin weghalen zodat ik zondag met mijn vader naar het tuincentrum kan. Ik denk dat @quantum misschien meer weet? Ik wil ook van haar weten of een bijenhotel maken/kopen nog zin heeft. Wel toch?

1 like

Misschien is dit iets? Heb even snel gegoogled op “picking up dog poop not plastic”

Kan je kattenpoep trouwens niet gewoon door het toilet flushen? Alleen de poep dus.

@Kuidaore heb je die breast pads alleen besteld of ook al gebruikt? Ben heel benieuwd, ze zien er goed uit. :slight_smile:

Ik heb ze al binnen en heb ze even in mijn handen gehad en ze voelen goed. Nog niet in gebruik omdat we nog wattenschijfjes hebben liggen maar kan er vanavond een uittesten en zeggen hoe ze het doen!

Je kan ook als wattenschijfje een oude handdoek in rondjes knippen en dan twee stukken aan elkaar naaien. Dat is de ultimate recycle tip qua wattenschijfjes vind ik.

2 likes

Ja mijne ook, daarom heb ik die van eBay gehaald haha!

1 like

Heb je deze al binnen? Ik ben heel benieuwd of ze fijn zijn!

@Briseis ik heb er net een geprobeerd met reinigingsmelk en dat gaat prima. Ze zijn lekker stevig maar zacht genoeg voor de huid. Omdat ze ook best groot zijn, kan ik met de ene kant mijn gezicht schoonmaken en de andere kant tonic op mijn huid doen. Ik ben er tevreden over, vind het een goed alternatief en voor de prijs hoef je het niet te laten.

1 like

Oke rare vraag maar zijn er een soort van ecologische condooms ofzo?

Ik maak me echt zorgen om de bijen :frowning:

Mooi! Ga ze ook bestellen. :slight_smile:

1 like

Heeft geen verband met elkaar

3 likes

Sorry!!!

Kan iemand mij uitleggen wat er precies slecht is aan aliexpress enzo? Weet ergrens dat t niet duurzaam is, maar weet de redenen waarom niet haha?

Volgens mij voornamelijk vanwege de transportkosten, maar ook omdat het zo goedkoop is. Als iets zo goedkoop is wordt er op een andere manier een prijs voor betaald.

1 like

Ja je hebt veel meiden die voor 30 euro daar 30 spulletjes bestellen. Voor al die spulletjes moet de postbode rijden, maar ook een boot of vliegtuig en het transport daar en na een paar weken gaat het toch meestal de prullenbak in


3 likes


Ik vond dit een goede serie!

7 likes

Er is nu ook natuurlijk herbruikbare inpakpapier! Ik probeerde inpakpapier al zoveel mogelijk te hergebruiken door het te bewaren en niet als een maniak mijn cadeau’s open te maken maar het is wel handig.

3 likes

Ik gebruik afwisselend het wasmiddel van seepje en ecover. Vind ecover lekkerder ruiken, maar als seepje in de promo is sla ik daar wat bussen van in.
Onlangs heb ik ook de schillen gekocht, maar nog niet gebruikt. Ik heb wel zo’n netje met een rits waar ik mn bh’s in was, dus daar kunnen de schillen al niet uit ontsnappen
 Misschien me dit weekend er eens aan wagen.

Tip voor zweetluchtjes: laat je kleding, voor je ze wast, eerst een nacht/dag weken in een emmertje met schoonmaakazijn. Ik ontdekte dit nadat, zelfs met veel wasmiddel en op een lang wasprogramma, m’n sportleggings muf bleven ruiken. Nu laat ik de ‘geurgevoelige’ items 's ochtends even weken en doe ik ze 's avonds de wasmachine in. Werkt prima.

Ander eco tipje; ik gebruik herbruikbare fruit/groentenzakjes in de winkel. ik heb deze, ze zijn groot en schijnen goed door. Soms vragen ze wel eens nors aan de kassa of er nu “perziken of nectarinen in het zakje zitten want je ziet het niet goed”, maar heb er voornamelijk veel positieve reacties op gekregen :relaxed:

1 like

Heeft Ă©Ă©n van jullie ervaring met de Fairphone? Of weten jullie of er nog andere duurzame opties voor smartphones zijn?
Ik heb mijn telefoon nu twee jaar en hoewel hij het verder nog prima doet begint de batterij echt slecht te worden, maarja, die kan dus niet vervangen worden. Ik vind het echt zo stom dat telefoons gewoon gemaakt worden om niet al te lang mee te gaan en dat we allemaal iedere paar jaar onze telefoon vervangen voor een nog iets nieuwer model. Dit wil ik dus niet meer, maar ik weet ook niet wat ik dan wel wil.

Niet ik direct maar een vriendin van me! Ze was er op zich wel tevreden over, al waren er soms wel wat technische mankementen (vastlopen of soms traag zijn). Overigens heeft zij m na 3 maanden in de wc laten vallen en kocht ze toen maar weer een Samsung (want een nieuwe fairphone was te duur) Hahaha dus kan haar self-assigned ‘ik leef heel duurzaam’ ook niet helemaal meer serieus nemen

2 likes