Duurzaamheidstopic

Ja, same here. Van huis uit zo geleerd en nooit over nagedacht :thinking: Had een tijdje steeds stinkende was en ben toen wel overgestapt op waspoeder, i.p.v. vloeibaar spul. Schijnt beter voor de machine te zijn én het scheelt een hoop plastic flessen. Naar de wasnoten ben ik ook benieuwd, heb er veel wisselende verhalen over gelezen.

Ik heb die van Seepje gehad en die waren prima. De olie die erbij zit gaat harder dan de wasnoten zelf.

Speaking of which, waar zou ik nieuwe olie kunnen kopen? Wat voor olie moet ik hebben? #teluiomtegoogelen

Ik gebruik de geurloze wasnoten van Seepje, maar online kun je ook grote hoeveelheden kopen (=goedkoper). Ik gebruik daarbij een etherische lavendelolie.

1 like

Ik gebruik er geen olie bij, moet dat? Haha

Bij de wasnoten van Seepje zit een etherische olie in de verpakking, die gebruik ik er wel bij

Ik heb wasnoten van de DM en daar zit niks bij, alleen de nootjes!

Oh dat bedoelde je. Nou de wasnoten schuimen van zichzelf maar zijn vrijwel geurloos? Dus als je wilt dat je was naar lavendel ruikt dan is olie wel nodig, maar niet noodzakelijk voor een schone was

2 likes

Ik maak zelf mijn vloeibare wasmiddel en doe er altijd een beetje etherische olie bij van de Holland and b.arret, hij heet clean cotton volgens mij en ruikt zalig

Oh gelukkig! Nee ik geef niks om geur, als het maar schoon is

Bomen planten is natuurlijk heel goed, maar dat doe je toch direct teniet door ze door werknemers als teamuitje te laten planten?

Ik kan er steeds slechter tegen hoe gemakkelijk en vooral hoe vaak mensen het vliegtuig nemen voor (hele) korte tripjes.

4 likes

Dat is wel heel gek, ja. Mensen laten invliegen, neem ik aan, om bomen te laten planten. Dan doe je het alleen voor het goede gevoel, want verder draag je weinig bij.
Hij geeft ook eigenlijk aan dat het hun business model is om te verdienen aan het maatschappelijke schuldgevoel. Dat maakt me dan weer iets minder uit. Het doel heiligt de middelen.

Weet iemand waar ik echt mooie duurzame truien kan kopen?

Er is ook een duurzaam modetopic!

1 like

thanks haha totally forgot

Ik gebruik graag wasnoten (online besteld bij een zero waste winkel) en daarbij een sinaasappel etherische olie. Doe daar maar een paar drupjes van In het wasverzachter compartiment, dus doe er vrij lang mee. Mijn was is schoon, ruikt lekker én voelt ook zachter aan dan wanneer ik wasmiddel gebruik.

Mijn wasbare wattenschijfjes werden eerst ook niet zo goed schoon, omdat ik ze ook opgepropt in een waszakje had zitten. Nu leg ik alle wattenschijfjes plat in een bh-waszakje en die leg ik tussen of bovenop de (60 graden) was en dat gaat beter!

Naja! Ik kocht vorige week precies dat. De wasnoten had ik nog maar ik ben nu voor een sinaasappelolie gegaan. Alleen ik ruik 'm niet zo goed in mijn was. :cry:

1 like

Oww echt, wat jammer. Ik ruik hem zelf wel goed. Van welk merk heb je hem? Kan misschien een verschil zijn tussen een natuurlijke etherische olie of een ‘kunstmatige’ voor een paar euro.

Volgens mij heet het merk Namasté. De olie komt bij de wereldwinkel vandaan, daar zou ik opzich wel kwaliteit verwachten?

Hmm ja zou ik ook verwachten idd!

Oeh ik heb net een panty binnen van Swedish Stockings, duurzame panty’s en hij is echt heeel mooi. Ben benieuwd of hij ook echt lang mee gaat. Ik was een beetje klaar met mijn rare keuze om elke paar weken een pak wegwerpachtige panty’s van de hema te kopen, gaat nergens over.

Ik had van de week ook bij Dille en Kamille herbruikbaar “folie” gekocht, een soort papier met bijenwas. Ook wel een aanrader.

En vandaag was ik bij de ap, en tot mijn grote vreugde was er iets veranderd op de broodafdeling. De helft van het liefde en passie brood was onverpakt en er lagen allerlei broodzakken die je kon aanschaffen. EINDELIJK positieve stimulatie in stomme supermarkten.

8 likes