Duurzaamheidstopic

Ik haal regelmatig broodjes bij de supermarkt en heb onlangs van die herbruikbare zakjes gekocht want werd helemaal gek van telkens een nieuw plastic zakje. Alleen nu vergeet ik telkens zo’n zakje mee te nemen van huis. Heb ook zelden dezelfde tas bij me dus het schiet niet op. Het in m’n systeem krijgen duurt zo lang :’)

Same! Een krat meenemen naar de winkel vergeet ik nooit, maar die zakjes bijna altijd…

Ik zie op Instagram juist wel veel foto’s waarbij ze over de schouder gedragen worden!

1 like

Heeft iemand tips voor duurzame boterhamtrommels? Ik wil 'm dus voornamelijk gebruiken voor brood en dan het liefst dat er wel 4 sneetjes in kunnen zonder te vouwen

Ik kwam in m’n zoektocht wel die duurzame boterhamzakjes van Keep Leaf tegen, maar volgens mij past daar niet zo veel in en ik ben bang dat alles dan makkelijk geplat wordt in m’n tas

Ik heb er zo een: https://www.greenjump.nl/Product/Eten-en-Drinken/Herbruikbare-zakjes/BocnRoll-Eco-foodwrap

Is alleen geen broodtrommel maar er passen met gemak 4 sneetjes in! En als je je brood op hebt neemt het ook weinig ruimte in.

1 like

Ik vind 'm alleen niet zo fijn rollen als je er maar 2 boterhammen in hebt

Blijft je brood er ook vers in? Of wordt het na een tijdje droog omdat 'ie niet helemaal luchtdicht is

1 like

Ik ben mn wasbare maandverband zo beu. Ga nu normaal halen. Echt klaar mee

Waarom ben je het beu? Gewoon nieuwsgierig, no judgement!

Ik vind het gewoon vreselijk onhandig dat je met die vieze lappen zit

Ja dat is ook zo. Wegwerp gaat de prullenbak in en het is gewoon klaar. Wasbaar is onderweg ook niet echt handig (vooral niet als je hevige menstruaties hebt denk ik).

Nee denk ik ook niet. En ik heb het echt wel geprobeerd maar vind het gewoon naar en vies. En ik heb ook niet zo’n goede wasmachine dus het gaat er ook gewoon niet uit. Pff ben zo blij met mn pak always

Als je je daar fijner bij voelt gewoon doen en jezelf niet gaan kwellen daar wordt niemand gelukkig van en de wereld en de natuur ook niet :blush:

1 like

Ja misschien dat ik het over een tijdje wel weer een kans geef hoor! Maar nu was ik zo geirriteerd

En een menstruatiecup? Misschien zie je dat niet zitten hoor, dan heb ik niets gezegd want tis wel heel persoonlijk eenieders voorkeuren op dit vlak, maar love de mijne, echt wat een topding.

1 like

Durf ik niet goed ivm vaginisme, een tampon is al een heel avontuur :sweat_smile:

Hahaha bedankt voor de waarschuwing

1 like

Er zijn verschillende maten, ik heb zelf de kleinste en de grootste. De grote kan wel over je schouder maar die blijft bij mij nooit goed hangen, omdat de hengsel zeg maar 90 graden gedraaid zitten tov een linnen tas. Dus echt lekker hangt dat niet. Desondanks gebruik ik ze wel heel veel omdat er onwijs veel in past!

Iemand hier bekend met de petal fresh shampoo en conditioners?
Kreeg ik als tip. Heb best snel vet haar en ben klaar met alle shit wat in gewone shampoos zit. Dus hoop stiekem dat vegan shampoo wellicht helpt (sowieso natuurlijk ook beter voor milieu).

1 like

Mijn deodorant is bijna op en ik zoek naar een duurzaam (het liefst ook dierproefvrij/vegan) alternatief. Ik gebruik soms een zoutstick maar dat werkt voor mij niet goed genoeg. Heeft iemand hier aanraders?