Duurzaamheidstopic

Ugh zelfde hier en dit is zooo irritant haha, het ergste is het laatje, hahaha alsof die extra handeling het verschil maakt maar já! Zo’n zin in ooit als ik later groot ben een volwassen koelvriescombinatie te hebben met eten op ooghoogte :heart_eyes::heart_eyes:

6 likes

Ik dacht dat ik de enige was die dit als toekomstdroom had hahaha, eten op ooghoogte inderdaad :joy: :heart_eyes:

4 likes

Dat is wel balen! Maar klinkt of je al een plan hebt. Maak je weekmenu’s of bedenk je in de winkel wat je gaat eten?

Bij mij is het best een lang proces geweest en pas toen ik online boodschappen begon te bestellen ging het goed. Nu ik vanuit huis werk is het ook veel makkelijker om dingen snel op te maken.

Dat is een beetje ook mijn redering. En als de verkoper dat geld dan weer gebruikt om weer nieuwe FF te kopen. Aan de andere kant is het goed om dingen een nieuw leven te geven.

Terwijl ik dat bij iemand die een ‘vintage’ shop/account weer minder heb.

1 like

Ohh dat heb ik dus nu en het is fantastisch! Vriezer met lades, dus ik kan alles bewaren, mijn toekomst droom is uitgekomen :partying_face:

Hoe werkt overstappen? Moet je dan zelf je oude opzeggen? En wat als je nog een rekening hoort te krijgen? Ik wil ook naar Ditzo maar ben bang dat ik iets vergeet

Je nieuwe verzekering zegt je oude op dus dat hoef je niet zelf te doen. Als je nog een rekening krijgt uit 2020 krijg je die gewoon nog en kan je die betalen. Ik doe het zelf elk jaar via independer, nog nooit gezeik gehad terwijl ik wel veel gebruik maak van m’n verzekering.

1 like

Oke top ik ga het nu doen

2 likes

Nice!

Ja het gaat allemaal vanzelf en je kunt dus niet dubbel verzekerd zijn. Ik kreeg deze week een brief van mijn oude verzekering waarin ook stond dat het ook gewoon nog mogelijk is om volgend jaar, als ik dus bij mijn nieuwe verzekering al heb, declaraties in te dienen bij de oude.

Hebben jullie bij de keuze voor en internetprovider rekening gehouden met duurzaamheid? Ik ging het net googelen en vond zo snel een blogpost over duurzame keuzes, waar onderaan de blogpost stond ‘In samenwerking met… (telecomprovider).’ Haha, tja, daar trap ik dus niet in. Ik zoek nog even verder.

Edit: Bestaat Rank a Brand inmiddels onder een andere naam? Ik zie dit veel terugkomen in mijn zoekresultaten alleen het lijkt nu goodonyou.eco te heten en daar zie ik niks over telecomproviders staan.

Hebben jullie De zaak Shell gezien? Ik heb het net gekeken en ik ben zo onder de indruk, echt een aanrader:

Als je het nog niet gezien hebt: ga dit weekend (kan nog maar tot en met zondag) kijken! (Het is overigens niet van de Correspondent, maar via hun site kan je het bekijken.)

2 likes

Wow thanks voor de tip. Heel interessant

1 like

Wow ja, jammer dat het alleen dit weekend nog beschikbaar is. Hopelijk lukt het om te kijken.

1 like

Ik heb nog een leuke zero waste tip voor wie graag thee drinkt maar het gehannes met thee eieren niet altijd fijn vindt:

Dit zijn groene thee parels, je doet een bolletje in een kop en die bolletjes vouwen zich langzaam uit tot kleine blaadjes. Maar je kan het gewoon zo drinken en hebt dus geen thee ei of zakjes nodig! De thee is ook nog eens heel lekker.

Het worden dus een paar kleine blaadjes maar ze zitten niet in de weg tijdens het drinken. Als mijn thee op is schenk ik er trouwens gewoon nieuw water bij dus ik kan van één bolletje makkelijk twee of drie koppen thee drinken. Ik doe altijd één bolletje in een normale kop, twee bolletjes in een kleine theepot of halve liter mok, en twee à drie bolletjes in een grote pot. Het zetadvies op de verpakking zegt 5 à 6 bolletjes per kop maar dat slaat echt nergens op en is totaal niet nodig haha, ik snap niet waarom dat er op staat.

14 likes

:money_mouth_face:

Leuke tip!

2 likes

Weet iemand waar ik herbruikbare flessen shampoo, conditioner en shower gel kan kopen? Dus die je daarna weer kan laten opvullen.

Waar zou je ze laten vullen dan? Want meestal kun je op die plekken ook flessen kopen. En in principe kun je gewoon shampooflessen hergebruiken.
Ik zou denk ik voor zo’n soort pompfles gaan, als ik eerst losse flessen zou kopen (maar ik zou liever gewoon oude flessen hergebruiken): https://www.ecomondo.nl/winkel/glazen-pompflesje-300ml/

Oh ik besef dat je misschien bedoelt waar je die shampoo zelf kan kopen, dat kan in verpakkingsvrije winkels/bulkwinkels. Soms ook in biologische winkels of supermarkten. Moet je natuurlijk wel net geluk hebben dat je die een in de buurt hebt

Ik heb een vraag voor mensen die een safety razor gebruiken, wat doen jullie met de oude mesjes? Ik lees online over mensen die ze opsparen in een blikje oid en dan alsnog weggooien of bij het oud ijzer doen, maar ik vroeg me af of er een betere manier is.
In sommige landen heb je van die boxen staan om gebruikte naalden en scheermessen in te leveren maar ik heb dat hier nog nooit gezien volgens mij?

1 like

Ben intussen bij Lush gaan informeren, daar kan je de lege verpakkingen terug brengen voor recyclage en lijken me ook wel goede producten

2 likes

Vraagje: ik wil duurzame keycords bestellen. Nu krijg ik de keuze uit bamboevezel, gerecycled petmateriaal, biologisch katoen, kurk en maisvezel.

Wat is hier nu dan het beste materiaal van? Kurk valt praktisch gezien al af. Geryceld pet lijkt me handig want geen extra materiaal, maar alsnog niet echt composteerbaar oid. Wat zouden jullie kiezen?

Aanvullend hierop: welke papier zou je kiezen?
Natuur karton, biotop naturel, kraftpapier, henneppapier.

Bij de bamboe is 't vaak duurzaam als het bamboe uit Nederland is, niet als ze 't invliegen.

1 like