Zit ze verder perfect? Misschien kan je ze korter (laten) maken?
Ja, snap ik. Hopelijk vind je snel een nieuwe die wel perfect zit!
Ik zie dat Holland & Barrett herbruikbare wattenschijfjes heeft. Heeft iemand die al geprobeerd? Of andere tips daarvoor?
Er staat een interessant artikel vandaag op De Correspondent dat aansluit bij dit topic. We hebben steeds meer en meer kledingoverschotten die de tweedehandskledingmarkt (over)verzadigen. Ik heb een tijdje geleden ook nog een ander artikel gelezen, waarin staat dat door onze kledingoverschotten naar het buitenland te exporteren de traditionele klederdracht van de lokale bevolking zo ook niet meer blijft bestaan en eigenlijk weggeconcurreerd wordt. De eigen bevolking kiest dan liever goedkopere/minder arbeidsintensieve afdankertjes van het westen. Vaak worden traditionele kledingstukken of bepaalde patronen/symbolen overgenomen door fast fashion retailers die het voor een fractie van de prijs aan de (westerse) consument verkopen zonder dat de bevolking daar een cent van ziet.
Best een trieste ontwikkeling.
Heeft iemand ervaring met de jeans van Kuyichi? Ik ben aan het kijken naar hun high waist modellen, vallen die hoog en zijn ze skinny? Ik wilde graag wat ervaring horen alvorens ik ga bestellen.
Ik heb een perfecte donkergrijze jeans van Everlane! Ben zelf 1.62 (met relatief korte benen en herken je struggles helemaal)
Ik heb hem wel gepast in NY, dus dat is makkelijker dan online bestellen qua maat.
Maar waar ik voorheen ook altijd mān broeken bij Topshop voor mn korte pootjes is Everlane mān nieuwe go-to
Even dubbelop: ik heb die toen gepast en vond hem heel mooi. Goeie stof, Lekker hoog en heel skinny. Valt wel heel lang (zie mn vorige post, de broek was echt 20cm te lang ofzo waardoor korter laten maken geen optie meer was )
Ik vond zelf de kwaliteit niet goed, de broek is maar een seizoen meegegaan en toen zat er al een gat in de knieƫn, terwijl het niet eens een skinny model was.
Heb je zelf ook een shirt van deze merken of weet je ook niet hoe dik hun stoffen zijn?
@wompie @Acculader thanks! Hmm dan denk ik er nog even over na. Wil graag investeren in een goede jeans en het liefst ook duurzaam, maar dan moet ie natuurlijk wel wat langer meegaan
Ik heb vorig jaar beddengoed gekocht van Yumeko, peperduur echt. Ik baal er daarom enorm van dat het beddengoed enorm verkleurd is, het oogt heel vies terwijl ik mijn beddengoed regelmatig was. Heeft iemand een tip om dat weer goed te krijgen?
Ik heb nog een setje, die wil ik wel naar je opsturen
Nee ikzelf niet, dus kan ik niks over zeggen. Weet wel dat Sara van When Sara Smiles die van Teym heeft en daar erg positief over was geloof ik.
OkƩ, goed om te horen, ik heb de overtrek nu wat warmer in de wasmachine gegooid. Ik ben benieuwd of dat helpt.
Heeft iemand hier toevallig tips voor winkels waar ik een gebreide trui kan vinden? Ik zoek een trui waar geen wol in zit. Ik heb de webshops die hierboven zijn genoemd al bekeken, maar kan nog niet echt wat vinden. Ik zoek zoiets (mag ook een andere kleur zijn):
Haha ik ben ook al jaren naar precies hetzelfde opzoek en heb nog geen mooie trui gevonden. Heb uiteindelijk tweedehands iets gevonden waar ik wel tevreden mee ben. Of ken je misschien iemand die goed kan breien (van katoen dan;))?
LāEnvers heeft mooie gebreide katoenen items!
Ja stom hƩ, hoe moeilijk kan het zijn. Ik heb tweedehands ook nog niks gevonden helaas. Ik ken niemand die kan breien, maar je hebt me wel op het idee gebracht om eens op Etsy te kijken. Als ik iets heb gevonden, laat ik het hier wel weten
@Monica Thanks, ik ga eens kijken!
Volgens mijnheeft twothirds naast wollen ook een aantal katoenen gebreiden truien? Maar pin me er niet op vast.
En gewoon armed angels?