Duurzame modetopic

Ikzelf niet maar ik zag het bij iemand die ik op Insta volg en het zag er heel leuk uit

1 like

Ja en ik heb hetzelfde. Ik heb hem nu ook precies een jaar.

In een aantal naden zitten al (kleine) scheurtjes en ik weet dat het hergebruikt leer is, maar op sommige plekken is het zo dun en wit/ bruin (zoals jij omschrijft) en het verval gaat zĆ³ snel. Echt lelijk. Hij zit wel erg lekker en ik had korting, daarom heb ik hem gehouden. Maar ik zou het nooit meer kopen en nooit iemand aanraden.

Pelechecoco haat op Deadwood dat ze hun concept hebben nagedaan, maar hun kwaliteit is 10x beter, dus ik snap wel dat ze zoveel populairder zijn. Ik had gehoopt op een leren jasje wat forever mee zou gaan, maar niets is minder waar. Terwijl het duur genoeg is :grimacing:

Ps. Wat ik ook haat is dat er geen lus aan zit om aan te hangen. Want als je hem in de kraag aan de kapstok ophangt wordt dat ook heel lelijk :confused:

Het is weer tijd voor slow fashion season :smiley:

2 likes

Oke ik wilde eigenlijk meer duurzame kleding kopen maar toen zag ik dit bij Zara en wilde ik het bestellen, maar er ging iets mis, dus ik zie het maar als een teken dat ik het niet moet doen haha. In ieder geval: heeft iemand enig idee bij welk merk ik zoiets kan vinden? Het hoeft niet per se dit model te zijn, maar ik wil graag een bijpassende top en broek:

Love and Confuse, wat hierboven al is genoemd. Zij gebruiken dezelfde stoffen en kleuren gebruiken voor hun tops/broeken, dus je hebt ook veel keuze in welke top en welke broek je zou willen.

2 likes

Oh ziet er goed uit op het eerste gezicht, ik ga even kijken!

Wat shit dat jij precies hetzelfde probleem hebt!! Wel ā€˜fijnā€™ dat ik dus blijkbaar niet de enige ben en het zeker niet aan mij ligt. Heb jij hen al gecontacteerd? Ik had ze gemaild over die bruinig/witte vlekken waar het leer vervaagd is, maar daar kreeg ik zoā€™n debiel antwoord op. Moest volgens hen maar wat zwarte schoensmeer erop smeren. Dus heb er een beetje een hard hoofd in dat ze met een fijne oplossing gaan komen en daardoor stel ik het mailen ook steeds uitā€¦

Maar inderdaad, je koopt zoā€™n jasje met het idee dat het duurzaam is maar dat is het op deze manier allesbehalveā€¦ Nog nooit zoveel geld uitgegeven aan een kledingstuk en dan is het zoā€™n teleurstelling :weary: En dat terwijl veel mensen er zo lyrisch over lijken?

En geen lus is inderdaad zo kut!!! Ik hang hem maar op aan een hangertje, maar is me eigenlijk te veel werk haha. En nu boeit het me eigenlijk al niet meer, want ben boos op het jasje

Nee, ik heb ze niet gemaild, maar ik ga het nu wel doen.

Met schoensmeer is insmeren onzin, want ik doe dat altijd onderhoud (wel met doorzichtige) was en dat maakt echt 0 verschil.

Misschien hebben wij gewoon pech met een slechte batch ofzo? :grimacing:

Ja zou kunnenā€¦ ik ga ze ook maar eens een mailtje sturen! Houd je me op de hoogte? Ben benieuwd wat ze zullen reageren!

@Desalnietteplus

taking one for the team, ik ga nu een jumpsuit bestellen haha, review volgt

7 likes

Nice! Welke kleur heb je besteld?

1 like

navy blue!!

2 likes

Doen jullie je wasbare wattenschijfjes en maandverband bij de gewone was? Mijn wasmiddel is volgens mij best zwaar geparfumeerd en mijn wasverzachter is dan wel eco, maar ik weet niet hoe fijn het is om dat tegen je vulva aan te dragen/op je gezicht te wrijven. Ik vind een aparte was draaien voor maandverbandjes en wattenschijfjes ook niet heel milieuvriendelijk :woman_shrugging:

Mijn wattenschijfjes gaan gewoon met mijn beddengoed en handdoeken mee. Maar ik gebruik wel sensitive wasmiddel omdat mijn huid een bitch is en geen wasverzachterā€¦

Ik heb wattenschijfjes en die gaan inderdaad bij de gewone was. Ik heb er geen last van, maar ik heb ook niet echt een gevoelige huid.

Ik was mijn maandverband gewoon bij de gewone was (na weken in koud water, zodat een groot deel van het bloed er al uit is. Ik gebruik trouwens wasnoten, echt wel een aanrader! :slight_smile:

Ik heb voor mn wasbare maandverband dus neutral gehaald haha. Het idee van geparfumeerde wasmiddelen leek me niet zo fijn. En was ze tot nu toe samen met handdoeken oid.

Bedacht me daarna dat ik al mn onderbroeken wel gewoon met geparfumeerd wasmiddel was dus eigenlijk een beetje krom maargoed haha

Haha dat laatste bedenk ik me nu ook. Maar zoā€™n maandverbandje is dikker dan mijn ondergoed, dus dan maak ik daar in mijn hoofd van dat die dus ook meer parfum en andere stoffen van mijn wasmiddel kan opnemen.
Mijn eco wasverzachter ruik ik dus totaal niet terug in mijn was en maakt het ook niet per se zachter, dus ik ben een beetje bang dat eco wasmiddel mijn was ook niet goed schoon krijgt. Maar neutral wasmiddel is wel een goede.

Ik heb zelfgemaakte wattenschijfjes (van een oude pyjama) en die doe ik in een waszakje bij mā€™n normale was (40 of 60 graden). Ik gebruik een neutraal wasmiddel en geen wasverzachter en heb nergens last van.

1 like

Maar ben je daar bang voor omdat je het niet ruikt? Want neutral ruik je ook niet.
Wij gebruiken altijd ongeparfumeerd poeder (ecover, klok, sendil het afgelopen jaar) en ben met allemaal echt tevreden mbt schoon krijgen vd was. Voor geur doe ik er wat druppels etherische olie bij.