Nee ik denk niet dat polyesterstof slijtvaster is dan andere stoffen als het om kleding gaat. Als je je kleding niet op 90 graden wast, en een niet-agressief wasmiddel gebruikt (en geen wasverzachter
) gaan de meeste stoffen wel ongeveer even lang mee. Is natuurlijk nog wel een verschil als je polyester vergelijkt met laten we zeggen een dun linnen stofje wat sowieso al delicaat is, en natuurlijk hoe je er mee om gaat.
En ik heb zelf op nee gestemd omdat ik liever zie dat polyester zo veel mogelijk wordt vermeden. Niet alleen omdat ik het een vieze stof vind om te dragen, maar ook het proces van hoe polyester wordt gerecycled kost zoveel chemicalien en energie, dus vandaar dat ik mijn vraagtekens daar ook bij zet.
Bij sommige kleding is het alleen wel “nodig” om een deel elastaan bij te voegen, zoals bij bijv strakke jeans, dus wij gebruiken dan een jeansstof waar het katoendeel 100% organic cotton is en het elastaandeel gerecycled is. Daar sta ik wel achter.
Of bij sport- en badkleding kan ik er ook wel in komen, al kan daar ook veel worden vervangen door bijvoorbeeld lyocell.