Duurzame modetopic

Ik kwam hier toevallig door Sara die hierover schreef!

Volgens mij heeft Vanilia hun eigen atelier en fabriek of zoiets? Verder houden ze qua productieproces volgens mij geen rekening met het milieu, meer met de mensen die het maken.

Dt vind ik ook een mooie LDB maar dan met stippen:

1 like

Sinds vorige maand ben ik extra fan van Armed Angels: https://www.facebook.com/armedangels/photos/a.457510055694/10157146684645695/?type=3&theater

Voor degenen die niet zo vloeiend Duits spreken: Ze kregen een mail van een dikke racist die klaagde dat ze als Duits bedrijf reclames hadden met zwarte mensen erin. Samenvatting van hun reactie: u bent duidelijk een racistische Arschloch (klootzak/eikel/hufter), en klanten zoals u hebben we niet nodig. Als u een account bij ons heeft mag u dat graag per direct verwijderen.

8 likes

Vond ik ook een hele goede actie van ze, wat een idioot. Armedangels ging zelf zijn account verwijderen als ie dat al had.

1 like

Oh ja, iets te snel gelezen geloof ik, zie het nu ook.

Alleen maar beter toch :grinning:

1 like

Aah dankje, ik ben ook enorme fan van AA. Maar helaas zoek ik echt een lbd. Enorm zeurderig I know, maar een van mijn speerpunten van een echt duurzame garderobe is alleen de kledingstukken kopen die volledig aan de eisen voldoen, om miskopen te voorkomen. en daar vallen stipjes op de jurk nu niey onder :see_no_evil:

1 like

Misschien eens bij People Tree kijken? Zijn wel wat duurder dan Armedangels.

1 like

Thanka doe the tip! Prijs maakt me niet zoveel uit. Bijna het perfecte jurkje daar, maar helaas valt people tree over het algemeen iets te groot/lang bij mij :woman_shrugging: Ben 1.60.

Dankjewel voor het meedenken allemaal! :raised_hands:

1 like

Hoe zijn jullie begonnen met duurzame kleding kopen? Ik merk dat ik veel van de duurzame webshops toch net niet vindt en dat ik toch neig naar de standaard winkels met fast fashion.
Spijkerbroeken vind ik bijvoorbeeld sowieos lastig, dus ik dacht misschien te starten met een aantal basic tops. Hebben jullie tips?

Heb je nu kleding nodig? Zo nee, zou ik eerst alles dragen tot het ‘op’ is. Want anders vind ik het persoonlijk alsnog geen duurzaam handelen. Zo ja, zou ik gaan voor de dingen die aan vervanging toe zijn. Dan kun je het rustig opbouwen.

4 likes

Goed punt! Ik heb inderdaad nog heel wat kleding wat nog prima mee kan, dus ga eens kijken wat wel vervangen moeten worden.

1 like

Ik had me voorgenomen om nieuwe kleren fair/duurzaam te gaan kopen, maar ik maak het mezelf lekker moeilijk: het eerste item wat ik nieuw nodig heb is een (waterdichte en nog wel enigszins stijlvolle) winterjas.
Ik schrik toch wel van de hoge prijzen, ik had wel op 150-250 gerekend, maar kom er ook veel rond de 400 tegen, wat ik toch wel erg duur vind - ook omdat de meeste merken niet zo makkelijk in winkels te vinden zijn en ik het dus ongezien zou moeten bestellen.
Iemand nog tips misschien??

Ik ga deze van Langerchen kopen. Ik heb heel veel rondgekeken en mijn max budget was toch ook rond de 250 (dat kost deze ook) en deze is wind en waterdicht, wel mooi vind ik en ook duurzaam in de zin dat je deze jas wel een aantal jaar kan dragen. Hij is er ook nog in het blauw en een een soort grijs, ook allebei mooi vind ik!

6 likes

Ja, deze had ik gepast bij Nuhukiva! Ik vond hem ook wel leuk. Maar hij zat voor mij te recht (heb brede heupen, dus hij zat of strak bij de heupen of zakkerig rond mn romp).
En ik ben een bang dat de capuchon gaag afwaaien omdat je hem niet kan aantrekken ofzo…
Ik heb toch ook wel wat eisen, wat het niet makkelijker maakt :sweat_smile:

Aaah no shit haha! Hoop zo dat hij bij mij wel mooi staat, anders moet ik weer verder met mijn zoektocht :tired_face::tired_face:

1 like

Is tweedehands geen optie? United wardrobe staat vol met leuke winterjassen

Ik had de jas binnengekregen en het model zit me wel goed, maar ik had maat S en die vond ik echt heeel groot vallen. Dus ik ga hem maar niet houden, want een jas die ik niet helemaal het einde vind, voor dat geld is ook niet helemaal de bedoeling. Ik ga denk ik ook maar een tweedehands exemplaar kopen!
Ik vind het qua budget nog wel lastig, ik kan nog niet volledig werken ivm een deeltijd-studie en ik heb nu best wat nieuwe dingen nodig. Als jullie tweedehands zoeken, doen jullie dan ook alleen maar duurzame merken of ook wel gewoon reguliere merken?

Ik zoek wel op duurzame merken maar daar is niet veel aanbod van. Toevallig gister op UW wel een leuk shirt van kings of indigo met kaartjes er nog aan gescoord. Ik zie tweedehands altijd als duurzaam. Het krijgt een nieuw leven ipv dat het wordt weggegooid!

1 like

Welk merk is dit? Ik vind ze echt heel leuk! En hoe is het je vergaan qua inlopen haha, gezien de comment hieronder.