Duurzame modetopic

Wauw ik heb net Womsh even opgezocht en gevonden bij Omoda. Ik vind ze wel duur hoor pfoe. Het is ook niet echt mijn smaak. Ik zal het merk in de gaten houden, hopelijk komt er binnenkort een collectie die me meer aanspreekt.

1 like

Hoe vind jij dat de vegan Dr Martens houden qua kwaliteit op de langere termijn? Ik vond de kwaliteit van het ā€œleerā€ niet zo goed ogen, er zat zonder dat ik ze had gepast ook echt al zoā€™n ā€œscheurā€/rimpel bij de tenen (online besteld). Dat viel me eigenlijk erg tegen, dus nu wilde ik ze eigenlijk retourneren.

Heb je een favoriete paar die je kan herkopen? Ik heb een Monki paar die altijd online tweedehands weet te vinden als ze kapot zijn.

Saye heeft een vegan lijn. Mā€™n vriend heeft de caramel versie en die zijn erg mooi! Oh en het merk produceert ook duurzaam en ā€œeerlijkā€

2 likes

Hmm, ik heb daar helemaal geen last van? En merk amper iets van dat het geen echt leer is, behandel het ook als leer.
Ik heb de vegan chromes, misschien dat dat nog verschil maakt? Maar als ze scheuren oid dan zou ik ze wel retourneren misschien? Dat je op den duur ook wel zoā€™n scheur/rimpel bij de neus krijgt kan wel. Althans dat had ik vroeger al bij mijn wel leren dr martens, maar echt na jaren intensief dragen!.

@Twijfelaar ah haha ik wilde ook nog joline jolink aanraden, maar dat is nog prijziger denk ik. Ik was toen op zoek naar zoā€™n dad sneaker en die van womsh kwam daar wel op neer; vind ook die standaard wel een leuke vergan replacement voor de stan smiths en vind het heel leuk dat je je oude paar na afdragen kunt laten recyclen. Maar smaken verschillen natuurlijk :see_no_evil: :joy:

Ik heb een paar maanden geleden sneakers gekocht van BeFlamboyant, van gerecylde flessen. Zitten lekker, mooie kleurcombinaties en goedkoper dan vejas.

1 like

Ik heb gister een paar Saye besteld, als ze binnen zijn zal ik laten weten of het wat is! Of misschien heeft iemand hier al een paar?

Waar heb je Saye besteld?

Gewoon op hun eigen site https://www.sayebrand.com/ besef me nu wel dat ik beter met PayPal had kunnen betalen, maar volgens mij is het wel een goede site.

1 like

Niet echt mode, maar weet iemand misschien een merk wat duurzame vloerkleden maakt? Ik heb geen auto/rijbewijs dus tweedehands is wat lastig maar ik kan vrijwel geen duurzame opties vinden. Ikea heeft wel kleden van gerecyclede plastic flessen maar die vind ik een beetje saai.

1 like

Ik weet niet wat je precies wilt maar een deel van de oosterse/perzische tapijten van Ikea zijn ook tweedehands en opgeknapt

Elk vloerkleed in de collectie Oosterse tapijten is uniek. De collectie bestaat deels uit gebruikte, handgeknoopte tapijten die soms al een aantal decennia oud zijn. Deze worden gekocht op een open markt, waarna ze worden hersteld en schoongemaakt.

Heeft er hier iemand toevallig een regenjas van Maium en kan mij vertellen of het iets is?

2 likes

Ik wil even een tip delen, ik was al een lange tijd op zoek naar een fijne zwarte skinny en ik heb hem eindelijk gevonden! De Carey jeans van Kuyuchi de broek zit echt heel erg mooi en comfortabel.

7 likes

Ik heb mijn tweede bestelling van love & confuse binnen en ik ben er zo blij mee :smiling_face_with_three_hearts: een legergroene jumpsuit (hopelijk kan ik hem nog een paar daagjes aan voordat het echt koud wordt) en een wikkeltop met lange mouwen in roestbruin, die kan ik sowieso langer aan met een shirtje eronder of vest eroverheen


Hebben jullie aanraders voor mooie ā€œondershirtjesā€ met een vhals? Liefst ook met een mouwtje, voor onder blousjes met een diepere halslijn dus dat het ook nog mooi is om te zien en het iets warmer maakt.

5 likes

Ik! Ik ben er erg tevreden over (zeker op de fiets). Het is wel echt een dunne jas, dus in de winter moet er nog iets onder om lekker warm te hebben

1 like

Volgens mij is hier weleens een duurzaam en betaalbaar ondergoedmerk aangeraden, weet iemand nog welke?

Organic basics?

1 like

Yes! Dankjewel

Ik ben er ook tevreden over! Gebruik hem wel eigenlijk altijd als jas, de poncho functie heb ik tot nu toe nog niet nodig gehad. Heb dat wel even geprobeerd maar vond dat eigenlijk best onhandig fietsen en met enkel de jas blijf ik droog genoeg.

Ik kan de hipsters van Saint basics aanraden!!
Als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief krijg je iedere week een kortingscode
MK46Z41Z74 (voor 15% tot 8 oktober)

3 likes