Duurzame modetopic

Een vriendin is erg enthousiast over Moja https://mojawear.com/ , ik heb er zelf geen ondergoed van.

1 like

Ik! Ik twijfel erover. Ik vind ze erg prijzig en heb de mijne kunnen kopen met kortings/cadeaubonnen. Maar voor de volle prijs weet ik niet of de jas het waard is. Hij valt eigenlijk niet lekker over mijn stuur heen en dat kan aan de jas of mijn fiets liggen. Het is wel echt een waterdichte jas dus daar hoor je me niet over klagen.

Ik vind deze heel mooi

Oh dat wist ik helemaal niet, perzische tapijten zijn over het algemeen niet helemaal naar mijn smaak maar ik zie toch best een paar mooie op de website staan dus ik ga zeker even kijken.

@Twijfelaar Ik had nog helemaal niet aan VanBinnen gedacht, dankje voor de tip! De kleinere vloerkleden zijn ook nog best betaalbaar :slight_smile:

1 like

Mocht iemand naar een duurzaam alternatief zoeken voor een wollen sjaal, Coisa gebruikt gerecycleerd wol:


De kleuren zijn 't allemaal net niet voor mij, anders had ik 'm op mijn Kerst wishlist gezet haha :slightly_frowning_face:

9 likes

@Index @Who @Twijfelaar Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik er toch maar voor ga, al is de kleur die ik wil natuurlijk weer uitverkocht haha

1 like

En de sjaals van Bufandy dan? Die zijn wel van een mix van wol en acryl zie ik. Ze hebben ook mooie hoeden trouwens.

https://www.bufandy.com/nl/shop/.

Edit: het is een merk uit Nederland en het wordt eerlijk gemaakt in Peru en Ecuador. Ze gebruiken alpacawol, dus het is misschien een wat minder mooi duurzaam materiaal dan het geryclede wol van Coisa.

2 likes

Ik zit eraan te denken mee te doen aan de no buy challenge (half jaar geen kleding kopen vanaf januari).
Iemand hier ook toevallig? Of iemand die ook bewust voor een wat langere periode niks wil kopen (of dat al doet)? Ik heb een jaar lang het five piece wardrobe principe gevolgd en dat is me goed afgegaan, maar de laatste tijd koop ik weer meer kleding dus ik vind het wel fijn dat even helemaal niet te doen (of weer terug op five piece te gaan, ben er nog niet helemaal over uit).

4 likes

Ik wil dit ook gaan doen! Ik heb niks nodig, maar sinds ik vinted ontdekt heb, is m’n kledingkast aanzienlijk gegroeid…

1 like

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden begonnen met een no buy en dat heeft me echt heel erg geholpen met minder kleding, accessoires en andere (vaak onnodige) dingen kopen. Als ik kleding koop is het nu 9 van de 10 keer tweedehands en ik ben me veel bewuster van dingen die ik echt nodig heb en dingen die ik wil kopen om het kopen/geld uitgeven. Ik neig nu steeds meer naar een minimalistische levensstijl en kan een stuk makkelijker afstand doen van dingen die ik nooit gebruik terwijl ik vroeger echt een hoarder was. Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag maar ik vind het altijd leuk om te lezen hoe andere mensen een no buy ervaren, dus wil je af en toe een update plaatsen? Misschien meer op zijn plaats in het 6 weken niets kopen topic (oid) (:

3 likes

Heeft iemand hier ervaring met Everlane? Ik vind hun producten heel mooi, maar kan er niet zo goed achterkomen hoe duurzaam het nou echt is. En ik ben ook benieuwd naar hun kwaliteit en sizing. Ik ben nu voornamelijk naar die alpaca trui aan het kijken. Ik heb wel veel reviews/video’s opgezocht, maar heb het idee dat al die bloggers/influencers zo doodgesponsord worden door Everlane, dat ze niet heel objectief kunnen/willen blijven (serieus, ze krijgen meteen zó veel opgestuurd. Daardoor vraag ik me dan ook af hoe duurzaam dat nou allemaal precies is).

Ben benieuwd naar jullie mening, ik ben er over na aan het denken om duurzaam ondergoed te gaan maken. Ik mis namelijk leuk budget ondergoed wat niet gewoon een grote katoenen onderbroek is :P. Ik wil proberen onder de E10,- te blijven per slip (bah ik haat dit woord, ik ga het gewoon onderbroek noemen sorry :smiley: ). Ik wil beginnen met naadloze boxer briefs (en misschien strings), van tencel, in simpele kleuren. Ik heb al een paar patronen geprobeerd en zelf uitgetest en vind ze zelf erg fijn… :slight_smile:

VRAAGJES (gratis marktonderzoek :wink: )

  • Hoeveel zouden jullie uitgeven aan zo’n onderbroek?
  • Welke kleuren onderbroek dragen jullie het meest?
  • Wat type onderbroek draag je het meest?
  • Zou je dit kopen als het op Depop/onafhankele website verkocht werd?
  • Heb je nog andere tips/ideeen?
1 like
  • Hoeveel zouden jullie uitgeven aan zo’n onderbroek? Max 15 euro, mits heel fijn.
  • Welke kleuren onderbroek dragen jullie het meest? Zwart, donkerblauw
  • Wat type onderbroek draag je het meest? Hoog model met gladde naden en van katoen
  • Zou je dit kopen als het op Depop/onafhankele website verkocht werd? Ja
  • Heb je nog andere tips/ideeen Graag een natuurlijk stof, kantoen of iets anders. En niet alleen ‘lage’ modellen. Ik ben wat dikker (maat 42) en vind het fijn om wat stof over mijn buik heen te dragen zodat het niet onder het onderste buikrolletje verdwijnt. En liefst met gladde naden zodat je het niet/nauwelijks ziet zitten in strakke kleding
2 likes

Ik ga ook meedoen. Heb het aan het begin van mijn duurzaamheidsreis al eens gedaan (echt om af te kicken van fast fashion) en dat hielp heel goed. Nu heb ik niet zo veel kleding, dus ik denk dat het best makkelijk gaat. En ik heb nu een huis gekocht, dus een mooi moment om even geen kleding te kopen haha.

@Glinternieuw ik ben/was best fan van Everlane, maar ik heb 2x in de winkel kleding gekocht en heb dus een goed inzicht in de maten. Kleding is vooral fair geproduceerd (vind ik erg belangrijk zelf) en ze zijn transparant over de prijs + wel veel duurzame materialen hoor. Kwaliteit vind ik zelf wel ok.
Ik heb nu even een no buy mbt hen omdat ze negatief in “het nieuws” kwamen mbt racisme binnen het bedrijf.

@Vanjie Wat goed!! ik denk echt een gat in de markt :wink: Mijn antwoorden

  • Hoeveel zouden jullie uitgeven aan zo’n onderbroek? toch wel €15 p.s. denk ik, zeker als het geen katoen is(ik houd niet van katoen, tencel lijkt me heerlijk)! Maar stel als het je voor €10 lukt, gaat dat denk ik echt wel goed werken.
  • Welke kleuren onderbroek dragen jullie het meest? zwart & beige
  • Wat type onderbroek draag je het meest? strings!
  • Zou je dit kopen als het op Depop/onafhankele website verkocht werd? Depop niet (weet niet waarom), Etsy bijv wel en eigen website ook.
  • Heb je nog andere tips/ideeen? setjes verkopen? En als je testpubliek nodig hebt om eerst via het forum te verkopen, dan mag je mij daarvoor benaderen. Maar wel voor 1 januari want daarna doe ik de no buy challenge hahaha.

ps. Tencel is misschien wel goed om even te kijken naar de wasvoorschirften?

3 likes

Ik heb vandaag mijn trui binnengekregen van Teym en vind het echt een aanrader! De stof voelt heel fijn en ik vind de pasvorm ook echt mooi.

2 likes

Ik was hier ook over aan het nadenken en ik wil het ook gaan doen. In principe gaat geen kleding kopen mij vrij gemakkelijk af en koop ik vaker een half jaar geen kledingstuk. Maar af en toe heb ik fases waarin ik meer kleding koop en dan vind ik het heel lastig om te relativeren dat ik die stukken écht niet nodig heb. Dus ik wil ook bewuster geen kleding kopen.

2 likes
  • Hoeveel zouden jullie uitgeven aan zo’n onderbroek?
    Max 10€
  • Welke kleuren onderbroek dragen jullie het meest?
    Zwart, heel soms donkerrood
  • Wat type onderbroek draag je het meest?
    Hipster/boxer brief
  • Zou je dit kopen als het op Depop/onafhankele website verkocht werd?
    Depop ken ik niet, maar op Etsy zoals al eerder werd geopperd, of een eigen website zou ik het kopen
  • Heb je nog andere tips/ideeen? Ik ben zelf altijd goed over te halen met aanbiedingen à ‘1 voor 10€, 3 voor 25€’, dus setjes met een klein beetje korting aanbieden wellicht?
2 likes

Heeft hier iemand tips voor een winterjas? Ik wil eigenlijk een dikke maar ook mooie geklede jas. Ik heb een gezien op internet maar €350 vond ik toch echt te veel.
Alle tips zijn welkom, budget is ongeveer €150

Ah jullie zijn superlief, bedankt voor de antwoorden! Een hoge slip zat ik ook aan te denken, wat meer een control slip (niet zo strak als spanx maar een lichte control), en strings ook! Setjes ook, maar bralettes zijn voor mij een stapje te moeilijk, misschien phase 2 als ik een ontwerper kan betalen lol!

2 likes

Wordt het nog steeds verzonden vanuit de VS? Want dat op zich is natuurlijk al niet heel duurzaam.

1 like