Duurzame modetopic

Ik heb de vegan sneakers van Veja (V10), vind ze erg fijn lopen. Wel pas 5x ofzo gedragen. Ben er zelf érg blij mee :blush:

Ik heb ook weinig kleren en wil graag investeren in duurzame kledingstukken en een capsule wardrobe nastreven. Maar met de zomer in aantocht en alle gave jurken met printjes… dit is mijn moeilijkste moment. Ik wil graag een trui van Teym, en vind die truien van sheepincluded ook tof, vooral het concept. En ga denk ik duurzame spijkerbroeken en basics kopen. En dan evt een paar dingen die hip zijn en minder tijdloos, bijv 2 leuke tops en 2 zomerjurken ofzo. Daarvoor kijk ik dan wat ik echt mooi vind (bijv. FRNCH ofzo), dan koop ik liever niet duurzaam maar wel wat ik de hele zomer graag draag. Vorig jaar had ik bijv een bloemetjes jumpsuit bij cottonclub gekocht en dat is echt mijn lievelings! Dus niet duurzaam gemaakt, maar omdat ik er zo blij mee ben wel veel gedragen. Dus op een andere manier duurzaam…

2 likes

Normaal vind ik. Ik heb in saye maat 38 en in vans bijvoorbeeld ook.

1 like

Ik vind het ook wel moeilijk. Ik wil eigenlijk vooral duurzame kleding kopen, maar vind het zo lastig dat dat soort merken niet gewoon in de winkel in m’n woonplaats te vinden zijn. Dan moet ik dus online bestellen bij merken waar ik nog niks van heb, vooral bij broeken loop ik daar tegenaan. Dus nu overweeg ik toch om bij niet duurzame winkels wat dingen te kopen, dan kan ik het makkelijk passen. Daarnaast vind ik die kwaliteit gewoon best wel prima meestal en draag ik kleding redelijk lang (tot het echt op is).

Ik heb intussen echt wel wat nieuwe dingen nodig dus moet er toch maar wat gaan proberen misschien.

2 likes

https://www.jolinejolink.com/shop/kleding/sneakers

Deze vind ik heel tof! Ze maakt elk seizoen andere kleuren.

Ik heb Komrads van de APL collectie gekocht. Beetje een basic sneaker, maar het is vegan en Belgisch!

3 likes

Haha ik heb hem inmiddels al een tijdje! De zandkleurige. Hij is heel mooi maar heb hem nog weinig gedragen. Thanks :slight_smile:

1 like

Heeft iemand nog tips van duurzame merken of (kleine) Nederlandse ontwerpers die pakken verkopen? Liever niet echt chique, maar vooral dus een jasje passend bij een broek. Ik vind deze van Monki heel leuk, maar wil liever niet bij Monki kopen. Deze vind ik vooral perfect qua model, wat betreft de print heb ik nog geen voorkeur.

Ik weet geen merk, maar misschien kan je op vinted een pak van de monki vinden?

Weet niet welke maat je hebt, maar er staat nog best wat op! Bijv:

Super tof pak Monki - Vinted
Monki grijs geruit pak - Vinted
Monki suit blazer - Vinted
Lila pak Envii blazer maat M broek maat L - Vinted
Donker grijs Colber jasje + broek Monki - Vinted
Geruite blazer monki - Vinted

1 like

Zijn er hier mensen die al bij twothirds hebben besteld? Vind die kleding echt leuk, maar weet niet hoe de kwaliteit is. Heb deze jurk(en) op het oog. Weet alleen nog niet welke kleur. Die roze achtige jurk had ik op vinted gevonden, alleen daar vond ik m heel gekreukt en flets ogen… wil liever echt een soort donkerroze en geen ballerina roze haha.

Ik moet bij dit pak een beetje aan hund hund denken? Of miss frisur, armedangels of rita row (die heeft veel plaited)

@Nimbus2000 mijn eigen ervaring met twothirds is wisselend, maar de kwaliteit vind ik overall wel goed. Als de jurk (van vinted) flets is geworden, komt dat denk ik vooral door het niet hoed te wassen? Is het tencel? Want dat het best specifieke wasinstructies

2 likes

Ja Tencel inderdaad! Is dat een beetje soort fluweel achtig stofje?

Ik vind de kwaliteit heel wisselend, maar ik heb alleen t-shirts en truien en helaas geen jurken :/.

1 like

Uhm nee zou het zelf niet fluweelachtig noemen. Hele fijne stof vind ik het. Wel opletten met wassen dus en direct als de was klaar is eruit halen.

Het kreukt idd wel, maar daar zie je niets van na stomen/strijken.

1 like

Tencel draagt heel fijn, maar ik zou geen donkere kleur (de groene) kiezen. Ik heb dan namelijk altijd lichte strepen na het wassen, ookal haal ik de kleding meteen uit de machine als de was klaar is.

1 like

Ik heb ook enkel ervaring met hun truien, maar die zijn na meermaals wassen nog altijd goed van pasvorm en kleur! De maten vallen wel groot uit vind ik.

Ook een vraagje over twothirds;
Heeft iemand dit jasje? Hoe vallen de maten? Twijfel erg tussen M en L
afbeelding

3 likes

Ik overweeg schoenen van Veja te kopen. Heeft iemand er ervaring mee en hoe is de kwaliteit? En qua maat, vallen ze hetzelfde als bijvoorbeeld vans/ clarks of hebben jullie een andere maat dan normaal?

1 like

Maat valt normaal. Ik zelf was niet heel erg tevreden en vond ze snel lelijk worden. Maar ik hoor van anderen dat ze ze fijn vinden.

2 likes

Ja ik heb deze, zal even voor je kijken. 5 minuten later valt vrij ruim! Hij is natuurlijk wel bedoeld als oversized maar ik ben zelf echt L en heb een M en die zit mooi ruim :slight_smile: niet te groot, past gewoon heel goed.

4 likes

Ik vind de maat ook normaal vallen en bij mij blijven ze tot nu toe mooi! Nadeel vind ik dat ze vrij stug zijn en daardoor vind ik ze niet zo fijn zitten als de meeste andere sneakers (ik heb de Veja Campo).