Echte Gooische Moeders

Sjeezus dat gehaat op die hartstikke prima lijven met het passen van zwemkleding

17 likes

Ja dit vond ik ook echt pijnlijk om aan te horen.

En je mag ook niet wit aan het zwembad.
Maar wat ik nog wel het ergst vind is het geregel met die kinderen voor ze weggingen. Dat Pauline bijna fulltime haar moeder en schoonmoeder inschakelt en dat Harm dan wellicht ook een keer oppast :face_vomiting: Niet zo gek dat die kinderen over de zeik gaan

9 likes

Ja met die serie ga je in een keer tien jaar terug in de tijd, gevoelsmatig. Ook dat stuk die keer dat bo haar partner moest bellen over hoe die achterbak groter gemaakt kon worden.

4 likes

Tbh: zou ik kunnen zijn :joy::joy:

3 likes

Is toch niet vet

6 likes

Zegt ze toch ook niet?

1 like

Ik vind ze ook niet bepaald een voorbeeld qua feminisme. Inderdaad dat indirecte bodyshamen (ook ā€œja ik heb een cupje nodig want anders hangen ze tot mijn knieĆ«n hi ha hoā€). Paulien die het over haar eenmanszaakJE heeft, maar daarnaast Ć”lles lijkt te regelen rondom de kinderen. Überhaupt die nadruk steeds op dat zij zo onmisbaar zijn thuis. Geeft me de kriebels, terwijl het allemaal zulke slimme, leuke vrouwen zijn. Ik hou me er maar aan vast dat het vaak ontzettend gescript lijkt te zijn, waardoor ik niet geloof dat zij echt zo zijn. Maar dan mogen de makers die dit frame forceren ook wel even wat bewuster worden van stereotypes.

7 likes

Vond dat gemiep over hun vetrollen vreselijk irritant. Zie toch geen vet :joy: Als zij al net in badpak kunnen dan moet ik drie skipakken aan als ik ga zwemmen

5 likes

Ja heel toxic was dat, echt leuk ook voor dikkere vrouwen om te zien

10 likes

Inderdaad! Ik vond sowieso veel negatief deze aflevering :frowning:

2 likes

Ik vind dat je dit over jezelf mag zeggen. Ik vind mijzelf soms ook dik en spreek dat uit, dat is helemaal geen oordeel naar andere mensen die dikker zijn dan ik, denk dat Paulien het ook niet zo bedoeld.

3 likes

Maar jij zegt het niet op tv neem ik aan? Ik vind het ook meer slecht van de producers, die bedenken zo’n setting dat Paulien en Bo samen badpakken gaan passen en gooien er dan allerlei quotes in over ā€˜Kan zo echt niet in bikini’, ā€˜Moet minder eten ben veel te dik’ etc etc.
Dat is heel wat anders dan dat jij dat tegen een vriendin oid zegt, al vind ik dat alsnog wel jammer. En objectief gezien zijn deze vrouwen ook gewoon niet dik, dus je geeft gewoon een heel verkeerd signaal af.

2 likes

Nee eens, maar denk dat het bedoeld als zelfspot, de overdrijving opzoeken en een beetje ā€˜grappen’ in plaats dat ze 100% vinden dat het echt zo is
Dat het op tv is is natuurlijk wel een beetje ongelukkig

1 like

Ik denk ook niet dat Paulien en Bo kwaad in de zin hebben hoor. Maar ik vind het gewoon niet meer van deze tijd om zoiets uit te zenden en vraag me af wat deze scene toevoegt aan het verhaal. Net als de scenes waarin ze als huisvrouwtjes het huis lopen te poetsen en vertellen hoe druk het allemaal wel niet is om moeder te zijn. Ga gewoon lekker naar Italiƫ, we hoeven toch niet allemaal redenen te zien waarom ze het allemaal zoooo erg zouden verdienen om Ʃindelijk eens een weekje op vakantie te gaan. Dat is echt zo nep gewoon.

5 likes

ja het is niet heel modern te noemen

1 like

Vooral Bo die laat overkomen zo druk te zijn met het huishouden. Zij had toch een nanny die ook het huishouden deed enzo? Geloof 100% dat ze net doet alsof ze gaat strijken voor het shot, als ik zoveel geld zou hebben was dat iig het eerst wat ik liet doen hahahašŸ˜‚

4 likes

Ik vind het wel echt steeds meer gescript worden. Was het natuurlijk altijd al wel. Ze moeten er een verhaal van maken.

Maar nu lijkt heel veel bijna opgelezen: Ooh laten we naar ItaliĆ« gaan’ ā€˜oh goed idee’

Alsof dat niet allang gepland en bedacht was

8 likes

Ja ze kunnen het seizoen toch ook gewoon starten met ā€œwoehoe we gaan op vriendinnentrip naar Italieā€ ipv al die nep scenes waarin ze het zogenaamd ineens bedenken. Heeft echt nul toegevoegde waarde imo

25 likes

Maar kunnen we wel even over moment hebben dat Florine met Leslie mee gaat reizen met de trein :pleading_face:, dat was echt lief.

19 likes