EGF Boulevard

Ze hadden eerst gezegd dat het niet nodig was, maar de vrienden van Lotte waren blijven aandringen en toen hadden ze bedacht dat ze inderdaad nog wel veel ongedekte kosten hadden en een uitvaart voor duizenden geïnteresseerden in het verschiet, dus hebben ze toch ja gezegd.
Ik vind het wat onnodig om geld in te zamelen zodat ze niet hoeven te gaan werken, maar voor de rest snap ik het wel.

Een begrafenis kost gemiddeld 13.000 euro (is mij laatst verteld door een uitvaartondernemer). En er zijn wel veel mensen geweest lees ik dus het zal allemaal wat duurder zijn maar dan nog.

2 likes

Dan moet je wel zo’n verzekering hebben. Niet iedereen heeft een uitvaartverzekering.

1 like

Als je geen uitvaartverzekering hebt genomen dan niet. (Overigens vind ik dat je beter zelf kunt sparen ipv zo’n verzekering te nemen maar dat is slechts mijn mening.)

2 likes

Hier ben ik het wel mee eens, maar wat dan natuurlijk het ‘probleem’ is is dat je het bedrag niet direct hebt. Dus stel jij beslist ik ga 50euro per maand sparen, dan heb je niet binnen 3 jaar een hele uitvaart gespaard. Terwijl als je een verzekering hebt, dan is dat wel het geval.

1 like

Maar een uitvaart voor duizenden mensen? Instagram volgers die haar niet persoonlijk kenden ofzo? Hoe moet ik dat voor me zien.

4 likes

Ik denk dat je niet moet onderschatten op hoeveel mensen een 20-jarige directe impact heeft. Die heeft honderden clubgenoten bij de hockey, honderden jaargenoten op school, tientallen mensen waarbij ze op de basis- en middelbare school heeft gezeten die nog een band met haar voelen, ouders van al die jongeren die haar via hun kind kennen, de ouders hebben zelf vrienden, collega’s en familie. En al die mensen willen dan bij zo’n heftige dood langskomen voor zichzelf en voor die familie. En dan is ze ook nog soort van beroemd en zijn er mensen die langs die weg een band met haar voelen.
Bij mijn maatschappelijk betrokken 90-jarige oma wiens eigen vrienden en familie al voor 80% overleden waren kwamen toch nog 600 mensen om ons een handje te geven.

13 likes

Oh nou oké. Toen een van mijn vriendinnen op 28 jarige leeftijd overleed waren er ook wel een paar honderd mensen. Maar duizenden…

Maar goed, ieder zijn ding. Als die ouders zoveel vreemden die haar niet eens persoonlijk kenden erbij willen hebben, hun keus.

4 likes

Ze hebben een dienst voor ruim 4000 mensen gehad, en een echte uitvaart voor 200 ‘naasten’.

1 like

Oh het is zelfs al geweest. Dat had ik gemist.

Ik vind het echt heel erg voor de familie en andere naasten maar dat sluit dus niet uit dat ik deze ‘discussie’ uitermate interessant vind. :flushed:

6 likes

Wat ik hier ook interessant aan vind is dat je vaak bij dit soort emotionele zaken/gebeurtenissen bijna niet meer kritisch mag kijken naar bepaalde dingen. hier op het forum gelukkig wel, maar ik denk niet dat dit soort discussies overal rustig en zonder verwijten van hardheid ofzo gevoerd kunnen worden. Tenminste, zo ervaar ik dit af en toe. Als er iets heel ergs gebeurd is, moet heel veel geoorloofd zijn ofzo.

4 likes

Ik verbaas me hoeveel mensen er komen naar een uitvaart. Ik denk dat als ik nu sterf, er misschien 30 personen zouden komen? En dat vind ik al veel.

11 likes

Even het vervolg hierop.

Reactie Van der Gijp: ,Als ik had geweten dat zij zo in paniek zou raken, had ik de opmerking liever niet gemaakt.”

Klassiek gevalletje ‘het spijt me dat jij het je zo aantrekt’. Wat een zielige man…

46 likes

Wat een triest figuur.

1 like

En die ander is al net zo verwacht:

“Volgens Johan Derksen is het relletje ‘het zoveelste bewijs’ dat er tegenwoordig in Nederland overal om geklaagd wordt.”

9 likes

Dit is echt niet netjes, maar ik kan nu alleen maar bedenken dat hij z’n teringbek moet houden

20 likes

En dr ook stelselmatig een ’meisje’ noemen dat er zoo erg mee zat

16 likes

Wow, dat vind ik wel een heftige aanname als je even nadenkt dat deze mensen net hun dochter hebben verloren. Ik denk dat de extra 10000 euro of whatever ze gestolen kan worden. Ik denk eerder dat ze gewoon ontzettend veel hielden van hun dochter en dat ze kracht en steun voelen in alle berichten en aandacht die ze krijgen. Ik denk dat het best als steun kan voelen als je het idee hebt dat het hele land (of iig showbizzland) een beetje meerouwt en verdriet voelt.
Daar kun je, zeker als nuchtere Nederlander, wat van vinden, maar ik denk echt dat het 0 met geld te maken heeft.

5 likes

Misschien is het ook een heftige aanname. Maar ik vond het ongemakkelijk hoe dicht de media op de uitvaart zaten en hoe welkom ze daar ook in waren. Ik vraag me dan af waar dat vandaan komt.

Maar goed misschien is dit geen goed onderwerp om over te speculeren of kritisch naar te kijken.