Elke dag je stappendoel halen

Ik wil ook meedoen! 10000 vind ik ook wel wat ambitieus dus ik denk dat ik voor 7500 of 8000 ga. Ik wil mezelf ook graag een fitbit cadeau doen. Welke raden jullie aam?

3 likes

Denk dat het er aan ligt wat je ook wilt uit een fitbit. ik heb bijv een fitbit versa lite (weet niet of die nog te koop is maar er zijn wel meerdere versa’s) die lijkt een beetje op een apple watch al heeft mijn lite niet alle functies wat de normale versa heeft. je hebt ook dunnere bandjes van de fitbit maar weet ook niet of die alle functies hebben.

Denk dat dit artikel wellicht kan helpen!

(nu ik de versa drie zie denk ik; oeee die wil ik)

2 likes

Ik wil ook meedoen! Als ik werk haal ik alleen al op t werk mijn 10 000 stappen. Nu ik ziek thuis zit (lichamelijk wel genoeg hersteld voor mijn stappendoel) haal ik het dus niet. Heb nu sinds 2 dagen mijn fitbit weer om en mijn doel gehaald.

1 like

Ik deed overdag ook geen tijd maken omdat ik echt het idee had dat ik vol 1000000 procent moest bewijzen dat ik aan het werk was, nu met thuiswerken. maar nu ben ik echt op het punt dat ik echt naar buiten moet, anders word ik gek. meestal geeft het me in de lunch pauze weer denk ruimte en krijg ik tijdens het lopen soms ook ideeën van hoe iets op te lossen. Met een half uurtje lopen heb ik nu ongeveer 3,500 stappen, ben er van overtuigd dat het je gaat lukken!

Toen ik begon met lopen kon ik het niet eens volhouden om een rondje van 10 minuten te lopen, of uberhaupt van werk naar de bushalte. ben er van overtuigd dat iedereen het kan, het is alleen doorzetten en voelen wat je wel/niet aan kan en steeds een stapje verder gaan

1 like

Jouw kindje is nog wat te klein om mee te dansen geloof ik…maar wij doen vaak danceparty na t eten (heb zelfs n discolampje haha) met nineties muziek. Kind vind t prachtig en ik ga springen als een idioot of aerobics achtig steppen. Zo krijg ik t kind moe en heb ik zelf weer een hoop stappen erbij.

3 likes

Thanks! Ik heb er gelijk maar één besteld (nog een goed voornemen: minder impulsaankopen). Ik heb er zin in! Sinds ik een baby heb probeer ik wel elke dag even te wandelen, al vind ik dat op werkdagen ook lastig. Gelukkig woon ik wel in een fijne omgeving met veel wandelmogelijkheden in de buurt dus we gaan ervoor.

3 likes

Het is oorspronkelijk niet mijn sheet haha, ik vind alles prima! Kan alleen zelf geen nieuwe link toevoegen, kan mn post niet meer bewerken

1 like

Ah wat fijn thanks!
Even kijken of we dan op een andere manier de link kunnen bewaren. Voor nu, heb ik even de data er uit gehaald van de vorige forummers.

Ik heb de link aangepast voor mensen die de link openen dat die kunnen editten… weet alleen niet of dat zo handig is. als iemand bijv de sheet vind en grappig wil zijn dan kan die het overhoop halen.

Kon voorheen ook hoor, nooit gekke dingen mee gebeurd!

1 like

ah top! Ik heb de mods even een PM gedaan of ze wellicht de link nog kunnen aanpassen.
Thanks in ieder geval en ga je ook mee doen :smiley: ?

Ik ga ook meedoen! Alleen niet met zoveel stappen. Hoe komen jullie aan zoveel stappen? Rennen jullie dagelijks door je huis ofzo. Mijn stappenteller zit op mn telefoon en die ligt meestal op de bank. Dus misschien gaat t daar fout. Met een half uur lopen heb ik 3000 stappen denk ik ongeveer dus wil daarmee beginnen.

ik probeer echt een routine te maken met drie keer per dag een half uur te lopen. In de ochtend na het douchen en aankleden ga ik een half uur, pauze een half uur lopen en dan als ik klaar ben met werk ga ik een half uur lopen. tussendoor loop ik ook naar de wc, keuken, zolder als de was gedaan moet worden etc.

maandag had ik 10.518
dinsdag (oplaad dag van bitje) 10.571
woensdag 11.309
vandaag “nog maar” 2.807". wilde vandaag eigenlijk helemaal niet naar buiten maar ik heb toch een klein rondje gedaan en ga zo in de pauze ook nog een half uur doen. vanavond hangt het er vanaf of hoe het gaat met het vuurwerk.

2 likes


Hij is er! Precies op tijd :grin:

9 likes

Ik doe het ook niet tijdens het werk zelf, maar ergens op de dag heb ik recht op 30 minuten pauze. (Dat is ook totale pauze wat ik heb op een dag) en daar ga ik me eens aan houden inpv alleen maar te blijven zitten en doen. terwijl niemand het waardeert.

Goed idee om alvast beetje te kijken! Ik heb aan het begin van thuiswerken etc gewon gedacht; ik ga naar het station lopen zoals altijd, en dan via het centrum weer terug naar huis (Tussen half 7 en 7 uur sochtends is er amper nog iemand buiten), tussen de middag loop ik op een stuk wat ik via maps heb uitgezocht wat gewon lang is en savonds heb ik van de week een nieuwe ronde gevonden doordat ik gewoon een zijstraat in ging :joy:

En gewoon doen wat goed voelt! 10,000 is echt geen must.

1 like

Vandaag de stappen weer gehaald en ik merk toch nu even dat de beentjes echt moe beginnen te worden van bijna 4 duizend stappen naar 10 weer. Alleen maar goed, is nu even door bijten.

Hoe doen jullie dat eigenlijk in het weekend? Door de weeks vind ik het nog wel makkelijk omdat je de structuur hebt van een werkweek. In het weekend heb ik vaak de neiging om te blijven zitten. Misschien dat ik gewoon structuur van werkweek aan houd. Sochtends na opstaan (oke, dan wel eerst ff wakker worden en ontbijten) dan bij de lunch weer en voor avond eten. Of misschien er na. (Hoe erg je hier wel niet over na kan denken mijn god zeg)

2 likes

Ik vind het weekend ook makkelijker ivm meer tijd.
Doordeweeks kom ik uit mn bed vlak voordat ik moet beginnen, ik zette wel altijd mijn wekker met de intentie voor werk te gaan lopen, maar drukte die wekker echt elke dag uit, dus maar mee gestopt. Nu doe ik een rondje in de ochtend tijdens werk en soms 's avonds, maar die 10.000 haal ik niet vaak. Vanaf morgen dus weer een doel. We hebben op het werk ook een challenge vanaf 1 januari, dus dubbele motivatie, dan kan ik het wel

2 likes

Ik doe ook graag mee! Deze week wel elke dag gelukt om 10.000 te halen en houd het graag vol in januari. Ook een mooie stok achter de deur om naar buiten te gaan, vind januari altijd zo’n saaie troosteloze maand…
Moet ik mezelf toevoegen in dat excel bestand?

2 likes

moet niet, mag wel!

In het weekend kun je 1 hele lange wandeling doen, bijv in ochtend. En dan in middag lekker bijkomen/chillen! Is ideaal

1 like

Hmh ja dat is een idee alleen niet altijd haalbaar voor mij. Oversteek heel snel en ik ontdek het pas wanneer ik rust neem en m’n knieën dan weer over de zeik zijn :joy:

Ik ga opstaan en het eerst rondje lopen :fireworks:

1 like