Elke dag je stappendoel halen

Ik zie ze wel wit en groen! Of heb je het nu op de computer gedaan?

(Bij mij werden ze via mobiel wel gewoon groen trouwens, raar!)

Ja bij de rest wel, lijkt het? Maar bij mij moet alles wit zijn nog haha. Ach ja maakt ook niet uit

Oja! Wat vreemd. Ik dacht dat je bedoelde dat er helemaal geen kleurtjes kwamen, maar ze kloppen niet inderdaad. Ik was weer te snel :sweat_smile:

Ik doe ook mee, met 8500 als doel. Op de dagen dat ik hardloop / vrij ben haal ik dat makkelijk, maar daar tegenover staan kantoordagen waarop ik soms niet boven de 2000 uitkom. Met name de maandag, donderdag en soms vrijdag zijn de lastigste dagen, vooral als het vreselijk weer is.
Gister heb ik na het werk (stand om 17u30 was 1645 stappen) bewust toch nog maar een hardlooprondje met wat bootcampoefeningen gedaan. Het liefst zou ik tijdens de lunchpauze ook even wandelen maar dat schiet er helaas in de praktijk als eerste bij in. Dus daar ligt nog een tweede uitdaging voor mij.

1 like

voor mij is het echt om lekkerder te voelen maar ook onderdeel van afvallen. Je bent in beweging, even buiten, frisse neus, nieuwe mindset. Ik ben nu ongv 1,5 jaar bezig met afvallen (wel zwaar overgewicht, nog steeds overgewicht) en begonnen met 1 rondje te lopen per dag van ongv 15 min en dat is door gerold naar 3x per dag een half uur en dan 3x per week sporten van een uur en een kwartier (waar ik ook een half uur in loop).

Afvallen is niet een rechte lijn naar beneden en je zult er ook dagen bij hebben dat je wat anders wilt dan alleen maar je goeie voer. dat hoort er gewoon bij.

4 likes

Mijn stappendoel streak is op dag 383.
O, mijn getallen zijn zo hoog omdat ik actieve hond heb (en man nu volledig naar kantoor moet dus geen enkel rondje kan opvangen behalve de avond) en daarnaast is het streven 4-5/6x per week hard te lopen (doe ook nog kracht/core/yoga).

Het hoort voor mij gewoon bij mentaal gezond blijven en om me goed te voelen over mijn lichaam, sporten doe ik ‘semi’ amateur dus niet echt meer hobby matig maar als ‘werk’ (al heb ik geen sponsors en -nog geen- podiumplaats gehaald)

2 likes

Goeie tip, ik scroll ook elke keer helemaal terug :joy:

1 like

Thanks!! Als het goed is heb ik hem nu opgeslagen!

Edit: ik zie trouwens dat als ik de app ‘spreadsheets’ open, hij direct onder de laatst geopende documenten staat. Dus dat is ook handig!

1 like

Ik heb mijn doel maar even aangepast naar 5000 stappen, om zoals @June88 zei met succes te beginnen haha, ik pas het wellicht later nog aan. Maar als ik de hele maand dagelijks minstens 5000 stappen zet, ben ik ook al best blij.

1 like

Bij mij ook niet! Heb ze net maar handmatig groen gemaakt haha

1 like

Denk dat die voorwaardelijke opmaak gewoon of op 10.000 staat ingesteld of de formule niet overal klopt. Als ik me verveel zal ik nog eens kijken vanaf de laptop

1 like

Ik wil ook graag meedoen :grin: kan ik het bestand hierboven gewoon openen in Spreadsheets en mijn naam toevoegen? Zien jullie dat dan ook?

Top! Oh dat valt nog mee hoor… ik ben de hele dag het huis nog niet uitgeweest en zit aan 366 stappen :flushed: maar ik ga nu wandelen!

Misschien kan je na je werk nog een rondje doen?

2 likes

Dit topic is wel extra motivatie om net weer een stukkie verder te lopen, net een rondje van bijna 7 km gelopen.

7 likes

Die overige 2000 in je huis proberen? Een kleine workout ofzo. Of lopen met een doel (naar de supermarkt bijv). Wat mij momenteel helpt met de saaie rondjes is een podcast luisteren. Heb sinds gisteren een draadloze JBL koptelefoon en dat maakt het lopen echt fijner!

Edit: zag in een ander topic de Lucy Wyndham workout. Zojuist gedaan, duurt maar 7 minuten, tikt wel lekker aan qua stappen aangezien je tussen de oefeningen door moet blijven stappen.

1 like

Herkenbaar! Maar sinds ik het spel Just Dance heb ga ik elke dag met 4000 stappen over m’n doel heen (oké dat doel is maar 6000, maar dat haalde ik eerst vaak niet eens). Dus als het je ding is is dat zeker een tip!

3 likes

Haha

10 likes

Heb ik ook wel, ik woon op een soort eiland, waar ik daarbuiten wel leuk kan wandelen, maar voor ik daar ben moet ik al een end lopen en dan heb ik daarna geen zin meer om een grote ronde te doen, want dat duurt te lang. Dus ik loop in mijn buurt steeds hetzelfde rondje waardoor ik minstens 4 keer per dag langs hetzelfde punt kom. Tikkeltje saai, maar ik loop nu meer om het lopen dan om op een leuke plek te wandelen.

Lekker sjaal om en muts op, handen diep in je zakken (of handschoenen of allebei). Is lekker hoor die frisse kou (vind ik sowieso).

2 likes

In de avond is het naar om het warme huis te verlaten, overdag vind ik het heerlijk! Einde vd middag een uur gewandeld tijdens een video call

2 likes