Elke dag je stappendoel halen

Ja 's avonds gaat het moeizamer, maar als ik ga vind ik het altijd alsnog wel fijn!

Ik ga straks nog een rondje hardlopen om m’n doel te halen. Wilde voor het avondeten gaan, maar moest op een pakketje wachten en nu val ik om van de honger, dus eerst maar eten… Wel extra drempel om te gaan, maar ach het is nu ook al donker :woman_shrugging:

3 likes

Ik heb m’n doel vandaag ook gehaald! Stond op het punt om alleen te wandelen met een podcast, toen mijn man ook z’n jas aantrok. Samen een uurtje door de wijk, heerlijk bij mensen binnen gluren om te bediscussiëren wat voor gordijnen we tzt wel of niet willen.

5 likes

Ik zit nu in de trein naar huis en ik weet gewoon dat als ik thuis ben aangekomen, ik niet meer naar buiten maar gewoon naar bed wil. Ik zit nu op 6600 stappen (doel is 8000), maar ik moet wel nog naar huis fietsen. Ik weet niet zeker hoeveel stappen dat zijn, maar hopelijk net genoeg (maar denk het niet). Misschien moet ik maar een klein rondje omfietsen. Op zich vind ik het wel positief dat ik op een werkdag alleen al meer dan 6000 stappen heb

1 like

Ik loop ook mee! Doel is 8500 maar in de praktijk lukt 10.000 per dag ook wel. Loop meestal 2 grotere of 3 kleinere rondjes, inmiddels al sinds half maart vorig jaar. Scheelt ook wel dat ik sindsdien mijn tijd helemaal zelf kan indelen, dat helpt zeker :slight_smile:

Ik heb mijn doel vandaag ook gehaald! Lekker gewandeld in een natuurgebied en het was super rustig, heerlijk

1 like

Made it!

3 likes

Gisteren mijn doel niet gehaald, ik was aan het werk en had ´s middags een afspraak waar ik echt met 0 energie uit kwam dus ik heb de hele middag geslapen, oeps! Vandaag ga ik er weer voor, straks tijdens de lunchpauze een lekkere wandeling maken.

Waarom is het voor jullie belangrijk om je stappendoel te halen? Ik hoop even wat motivatie te vinden in de antwoorden :sweat_smile:

Sporten doe ik zonder moeite, maar ik kan mezelf echt moeilijk motiveren om daarnaast nog genoeg stappen te halen. Vaak dwing ik mezelf wel om een rondje te gaan lopen, omdat ik weet dat het “goed” is, maar het voelt niet alsof ik er echt iets mee bereik.

Omdat ik mijzelf beter voel na een wandeling, al is het maar 15-30 min. Vaak als ik hoofdpijn heb ga ik eventjes wandelen voel mij daarna zoveel beter.

En ik kan daardoor ook meer eten, is geen hoofddoel maar wel mooi meegenomen.

1 like

Vanochtend mijn wekker gezet, na het ontbijt meteen een half uurtje gewandeld. Heb ik meteen een goede start, anders stel ik het maar uit en dan kom ik uiteindelijk het huis niet uit.

Ik probeer elke dag 10k te halen. Op werkdagen lukt dat. Maar op een vrije dag moet ik echt bewust gaan wandelen.

Ik voel me beter als ik actiever ben. Zo kom ik bijvoorbeeld energieker thuis na een dag kantoor dan na een dag thuis. Dus zeker tijdens mijn dagen thuis probeer ik wel genoeg stappen te zetten, ook gewoon af en toe even door de woonkamer heen omdat ik anders de hele dag zit.

Daarnaast heb ik wandelen wel echt gekoppeld met podcasts luisteren dus is het ook een stuk ontspanning geworden.

Bovenstaande redenen zijn voor mezelf ook wel weer een motivatie, want vind het soms best moeilijk om tóch die stappen te gaan zetten.

1 like

Vanochtend werd ik voor mijn wekker wakker en liep ik om 07:00 al buiten door het park! Had al voor het begin van mijn werkdag bijna 7000 stappen gezet :).

Mijn doel is dit jaar weer echt bewust bezig te zijn om dagelijks 10.000 stappen te halen. Nu met thuiswerken merk ik echt dat ik minder beweeg en ik ben (zeker ook in de decembermaand) ook aangekomen.

Vanochtend voelde ik me zo goed toen ik na het wandelen thuiskwam en mijn werkdag begon! Ik hoop echt dat ik dit kan vasthouden.

4 likes

Volgens mij heeft het vasthouden van een kinderwagen wel een negatief effect op het registeren van je stappen, als je ten minste de tracker om je pols hebt.

1 like

Schijnt dat het bij sommige mensen ook als fietsen geregistreerd wordt!

Ik heb m’n doel van 10000 verlaagd naar 9000, met thuiswerken is 10 toch een te grote uitdaging!
Maar gaat goed verder, wandelend vergaderen en podcasts doen het hem :+1:t2:

2 likes

Ik heb een hond waarmee ik het doel al ruim haal en ik hardloop veel/vaak en wandel ook nog weleens zonder hond (nee, ik ben geheel afgekeurd en bewegen/sporten doe ik om gezond te blijven).

2 likes

Jaaa jij gaat echt lekker @anon4388265!!

Ik moest van mezelf tussen de middag lopen tot ongeveer 9000 stappen. Uur weggeweest, maar wel fijn gevoel dat ik nu al dichtbij de 10.000 ben en niet vanavond nog op pad moet.:sweat_smile:

2 likes

Normaal fiets ik elke dag een uur naar m’n werk en loop ik daar ook wel veel, dus ben ik best wel in beweging. Ik wil met het thuiswerken voorkomen dat ik de hele dag zit en daarna lui op de bank ga liggen. Plus ik merk dat ik het na een werkdag ook lekker vind om even de deur uit te gaan, voelt toch als een afsluiting van m’n werkdag en alsof je daarmee alsnog van je werk naar huis gaat, kan ik ook even mijn overtollige energie en ergernissen van die dag eruit lopen.
Daarnaast wil ik het liefst heel de dag eten uit verveling van het thuiszitten en dan is het ook wel goed om dat een beetje te compenseren haha

2 likes

Ja gatver. Ben blij dat ik vanochtend voor werk al een blokje heb gewandeld, heb in ieder geval al 3000 stappen binnen haha. Toen was t nog droog. Hopen dat er straks ergens nog een droog moment is ofzo

Wel lekker rustig buiten :joy:

1 like