Elke dag je stappendoel halen

Ik moet zeggen sinds ik een Fitbit (gewoon de goedkoopste) heb aangeschaft dat ik me echt verbaas over hoeveel stappen je alleen al in huis zet, ten opzichte van wanneer je dit uitsluitend meet met je telefoon. Ik moest voorheen echt strijden om aan 7500 stappen te komen, maar nu gaat het wel makkelijker omdat alles wordt meegerekend

1 like

Jaaa heerlijk he! Tegelijkertijd ook heel verleidelijk om met je arm te zwaaien, want dat werkt ook.
Gisteren de vaatwasser in en uitgepakt en daar waren weer 200 stappen d’r bij :joy:

2 likes

Mijn huis is dus zodanig klein dat het amper stappen oplevert. Valt echt heel erg tegen. Maar het is ook 15-20 stappen tot de keuken dan wel badkamer (zitten naast elkaar) denk ik haha

2 likes

Ligt er aan… Ik moet wel eens werken tot 23.00u, dus om 23.30u thuis ofzo, en als ik dan mijn stappen net niet heb, dan maak ik wel een klein rondje voor ik naar binnen ga. Ben ik ook direct afgeschakeld. Maar als het om echt een grote ronde ga ben ik denk ik uiterlijk 21.00u thuis ofzo.

1 like

Ik wil juist wandelen in de sneeuw :heart_eyes:

Maar ik heb m’n stappen al binnen na een vroeg ommetje en daarna ook nog kleine 1.5 uur wandelen, dus ik hoef niet per se meer naar buiten haha

2 likes

Succes vandaag allemaal!! Ik heb vanochtend lang gelopen en denk straks nog kort door de sneeuw. Wel lekker voor een frisse neus :slight_smile:

1 like

Donderdag stappendoel niet gehaald waardoor ik vrijdag extra lang ben gaan wandelen. Nog 900 stappen te gaan vandaag, straks misschien springen in de woonkamer tijdens Wie is de mol.

1 like

shiiit. heb je iets van een ijspak? of wellicht een zak met erwtjes in de diepvries? Handdoek er om heen en er op gooien. Heb je met het lopen ergens tegen aangestoten of ben je gevallen?
Goed in de gaten houden en niet gaan over lopen, dan zit je nog langer stil (zeg ik uit ervaring)

ik dur fnu na twee weken eindelijk tre zeggen dat mijn enkel weer een beetje voelt zoals het normaal aanvoelde. Gisteren nieuwe afdrukken laten maken en deze zolen zijn alweer vier jaar oud, ik dacht twee. Woops. Met twee weken krijg ik nu de nieuwe zolen en dan wil ik ook weer echt 10,000 per dag gaan doen. dus vanaf maandag ga ik 1 a 2 rondjes weer opbouwen, kijken hoe dat gaat en dan met de nieuwe zolen wil ik echt weer 10,000.
Dus hopelijk kan ik in feb de hele maand obsessief hiermee zijn.

2 likes

Oooeeei dat klinkt niet goed. Goed blijven koelen en voet omhoog. Eventueel pijnstiller innemen!

Het is inderdaad echt een hele cringe om niet te lopen. Sowieso mis ik de podcast die ik luister maar ook mijn hele schema’s zijn naar de knoppen. :sweat_smile:

1 like

Hoe is het in de ziekenboeg @Molotov en @Clancy? Ik zit nog maar op 5600. Moet van mezelf zo naar buiten, 0 zin, maar wil niet de goede flow doorbreken. Succes weer allemaal!

1 like

Wachten op de nieuwe zolen. Voet voelt goed maar zodra ik op de zolen naar buiten ga met een rondje dan de rest van de dag weer pijn. Dus ik ga een aardappel zijn nog tot volgende week vrijdag

3 likes

Na dagen weer een keer mijn stappendoel van 11k gehaald. Heb niet eens hoeven wandelen, drukke dag op werk was genoeg.

1 like

Ah beterschap!! :frowning: Duurt al best een tijdje nu

1 like

Sinds een paar dagen een Fitbit en ineens zijn de stappen veel haalbaarder haha. Echt fijn dat hij alles telt in tegenstelling tot je telefoon. Werd alleen wakker en toen stonden er al & stappen haha, dus hoop niet dat hij er door de dag heen te veel bijsmokkelt

Ja ongeveer twee weken nu?? duurt me allemaal te lang maar goed, ik ga gewoon even niet eigenwijs zijn en maar gewoon rustig aan doen. dan kan ik dadelijk met de nieuwe zolen weer opbouwen en weer 1000000 kilometers maken. Ook wel een beetje eigenschuld dikke bult, door de zolen die dus echt al vier jaar zijn nu… (Ik dacht 2)

Kun je nog iets anders doen om “fit” te blijven? Fietsen?

1 like

Ik ga denk ik proberen mijn doel elke maand met 500 stappen te verhogen. Dan zit ik aan het eind van het jaar op 10.500 stappen per dag als het lukt.

4 likes

Over fit blijven maak ik mij eigen niet z’n zorgen. Conditie bouwt snel genoeg weer op. Eet ook nog steeds koolhydraat arm dus ik verwacht niet veel complicaties wanneer ik weer ga lopen. Wellicht eerste week even moe maar daarna gaat alles meestal weer als een zonnetje :slight_smile:

(Ben tevnes ook aan het kijken naar een home trainer fiets sowieso voor thuis zodat ik als nog de tijd kan inhalen van het sporten laat maar zeggen. maar dan met een uur fietsen ofzo)

1 like

Ik zou willen dat mijn hond dat dacht maar helaas.

2 likes

Haha nou idd! Vandaag wordt denk ik de grootste uitdaging tot nu toe om het te halen. Ik hoop dat het vanavond iig wat minder regent

3 likes