Elke dag je stappendoel halen

Ik wil ook mee doen voor een jaar! Maar zit pas op dag 32. Echt, love thuiswerken en podcasts!

1 like

ik heb even snel die van januari gekopieerd en leeggemaakt (die had ook 31 dagen), weet niet of iemand in februari nog andere dingen ermee had gedaan, maar er staat dus iig weer een lege voor maart!

2 likes

Ik ga er ook weer voor! Februari was een slechte maand maar ik zal hem vandaag of morgen toch nog aanvullen met mijn stappen per dag, dan weet ik waar ik deze maand overheen moet.

1 like

ik ben te dom voor die voorwaardelijke opmaak van google spreadsheets op basis van een celwaarde per rij ipv gewoon 10.000 voor iedereen :weary:
via excel kan ik dit haha

1 like

Shit ik bedenk me net dat ik volgende week de hele dag op het stembureau zit (6.45 aanwezig en blijf tot het einde ook met tellen, geen idee hoe laat het wordt). Hoe moet ik dan mijn stappen halen?? Krijg wel pauzes maar geen idee hoe lang.

Zou bijna overwegen om extra vroeg op te staan en om 5 uur een rondje te gaan hardlopen alvast :sweat_smile:

1 like

Ik ben niet meer zoveel met mijn precieze stappen bezig, maar ik merk wel dat het twee maanden bijhouden wel heeft gezorgd voor dat ik automatisch meer beweeg. Veel tijd die ik normaal staand zou doorbrengen doe ik nu lopend en ik neem vaak de trap ipv de lift etc.

Nu heb ik ook iets meer vertrouwen gekregen in mijn conditie, dus heb ik heel langzaam het hardlopen ook weer opgepakt. Bewust wel langzaam, want de laatste keren dat ik dat probeerde liep ik me binnen een paar weken weer naar een blessure. En hardlopen zorgt wel ook weer voor makkelijker meer stappen. Ik ben echt blij met hoe het nu gaat

3 likes

Bleh. Het waait zo hard dus eígenlijk heb ik geen zin om naar buiten te gaan. Maar ik voel mij ook zo lui omdat ik echt nog werkelijk geen stap heb gezet behalve van de bank naar de keuken en terug.
Gisteren en eergisteren zo goed bezig en dan nu dit. Ik ga zo wel even voor 2000 stappen denk ik… wie motiveert mij? :relieved:

Ik heb hetzelfde als jij maar ik denk dat we heel veel beweging gaan krijgen! En tellen gebeurt ook staand en lopend! We zullen kapot zijn :stuck_out_tongue:

Ah oke ik heb het nooit eerder gedaan dus geen idee wat ik moet verwachten van de dag!

Ik heb sinds vorige week zondag een fitbit en er dankbaar gebruik van gemaakt.

Nu heb ik vandaag eigenlijk zin om gewoon de hele dag in bed te liggen en niks te doen. Hoe motiveren jullie jezelf?
Is er trouwens een fitbit groepje hier die challenges met elkaar doen? Doordeweeks had ik er 3 met een vriendin maar die zijn sinds gisteren allemaal afgelopen. Merkte dat dat mij ook best motiveerde!

5 likes

En is een fb groep Fitbit Nederland/België, hier kan je je aanmelden voor challenges. Je wordt ingedeeld aan de hand van de stappen die je de week er voor hebt gelopen.

In het begin was ik heel streng elke dag moest ik zoveel stappen zetten. Nu lig ik soms de hele dag op de bank, moet ook kunnen. Gemiddeld haal ik namelijk vaak wel mijn dag doel.

1 like

Ik heb mijn doel laag gezet (5000 stappen per dag) zodat ik hem altijd haal.
Zo blijf ik gemotiveerd, al vind ik zelfs 5000 stappen heel af en toe best een uitdaging eerlijk gezegd

1 like

Er is een FF groep op de app ommetje! Dat motiveert mij wel om af en toe te wandelen ipv de fiets.

Heb een account aangemaakt (Tamarading), maar hoe werkt de app? Herkent hij niet automatisch activiteit vanuit de fitbit?

Je moet wel telkens de app aanzetten als je gaat wandelen. De team code van FF aan de wandel is: EQHPC

1 like

Had 'm net aangedaan en ben daarna op Spotify afspeellijst gaan zoeken en toen was hij 't weer vergeten :roll_eyes: heel irritant.
Ik ga proberen lid te worden van de groep!

1 like

Ik ben na mijn quarantaine begin dit jaar beginnen met wandelen, vooral vanwege mijn gebrek en conditie en energie door long covid. Ik heb nu sws vanaf februari (min 5 dagen quarantaine in maart toen mijn moeder positief testte op op corona) bijna elke dag mijn 6000 stappen gehaald. Ik zit nu de meeste dagen, behalve als ik een 9-5 of 9-6 werkdag heb zelf op minimaal 10000 stappen per dag. Ik zat vandaag dit op mijn Samsung Health app en ik ben zo trots

Heb tot nu toe dit jaar ook alle global challenges gehaald en bij de laatste 2 zat ik zelfs in de top 24% en top 20%

Ik zit op dit moment al op 164972 van de 200000 stappen van deze maand.

Misschien klinkt dit als een humble brag, maar dit zijn voor mij echt flinke prestaties. Wandelen heeft er echt voor gezorgd dat ik mij mentaal ook echt een stuk beter voel en kom altijd weer met een voldaan gevoel thuis. Ik ga het echt jammer vinden als ik straks een andere baan heb met werktijden dat ik niet meer zo makkelijk kan gaan wandelen, maarja ik zie dan wel hoe ik dat dan ga doen

17 likes

En is je doel gehaald!?

1 like

Zeker! Heel trots op mijzelf

2 likes

Wat super goed! :smiley:

1 like