Plus:
- Eindelijk weer super leuke vakanties gehad
Min:
- Mijn werkgever doet niet wat ik wil. Als in: een studie betalen of me aannemen op een andere afdeling
Plus:
Min:
Negatief
Oma overleden op een nare manier (machines afkoppelen en dan nog enkele dagen geduurd voor ze stierf), en gedoe rond erfenis en verkoop van haar huis.
Teveel gewerkt, weinig kunnen genieten
Verbouwing van ons huis gaat niet zo snel
Te weinig gezonde keuzes gemaakt en te weinig gesport waardoor ik me mentaal ook minder voel
Positief
Grote sprong in salaris gemaakt
Gelukkige dochter die fijn opgroeit
Veel vakken van mijn bijkomende opleiding gehaald
Financieel kunnen we het gelukkig nog goed redden in deze tijden
Eerder een saai jaar, geen grote dalen gelukkig maar zeker ook niet veel pieken.
Hopelijk voor 2023 kunnen we ons huis verder opknappen, kan ik meer tijd investeren in mijn gezondheid, maken we een mooie reis en kan ik beter de work-life balance vinden. En misschien een verlovingā¦
Min:
Plus:
Ik haal toch wel heel veel plezier uit uitstapjes, dus dat moet ik zeker blijven doen!
min
plus
Min:
Op werkgebied was het mentaal een zwaar jaar.
Te veel druk gemaakt over de meningen van anderen, wat soms het genieten in de weg staat.
Plus:
Zwanger van ons tweede kindje
Genoten van het gezinsleven met zān drietjes
Fijne vakanties gehad, inclusief kamperen met een dreumes
Bijna mijn hele jaar stond in het teken van mijn breakup dus hier het allersaaiste overzicht ooit:
Min
Plus
Min
Mentaal dit jaar mwoah. Merk dat ik mezelf niet aantrekkelijk vind, spiegels vermijd. En emotioneel heb ik het idee dat ik wat vlakker geworden ben, emoties als blijdschap en verdriet niet meer zo ervaar als voorheen.
Plus
Plus punten
Min punten
Al met al was dit denk ik het beste jaar dat ik ooit gehad heb, als ik mijn onbezonnen jeugd weg laat haha. Hopelijk nu ik tevreden ben met mijn thuis en werksituatie dat ik aankomend jaar meer kan focussen op hobbyās en beweging.
Wat tof dat je dit bij jouw pluspunten noemt!
Min
Plus
Pluspunten
⢠Zelf groei, voor mezelf op aan het komen en proberen te voelen wat ik nodig heb.
⢠Coaching op werk wat vooral privé al dingen heeft opgeleverd
⢠Vorige week aangemeld bij nieuwe psycholoog
⢠iets meer helderheid in mijn hoofd en wat meer rust (door nieuw traject)
⢠Vriendschappen waar ik heel dankbaar voor ben
⢠Het gaat beter met mijn vader.
⢠veel weekendjes weg/vakantie
Minpunten
⢠Mentaal heel zwaar gehad, veel paniekaanvallen en flashbacks.
⢠Psycholoog traject dat opeens stopte
⢠Na intake bij nieuwe psycholoog daar ook niet terecht kunnen
⢠Mijn vader die heel ziek bleek te zijn.
Ik vond het een heel heftig jaar. Gelukkig merk ik dat het de laatste weken weer een klein beetje beter gaat
Echt een barslecht jaar gehad eigenlijk
Plus
Min
Ik denk dat volgend jaar echt niet slechter kan worden dan nu, ik hoop vooral dat het werk terug wat aanzwengelt, we zijn bijna alleen bezig geweest met kleine prutsen dit jaar ipv. grotere/interessantere projecten.
Plus
Min
Ik ben eigenlijk trots op mezelf. Ik ben bewuster en geniet meer van dingen voor mezelf, op de bank liggen enzo en thee drinken
Bedankt voor dit topic, was vandaag een beetje in een dip maar besef eigenlijk dat het wel een goed jaar was. Steeds traag rechtop staan.
Plus :
Min :
Minpunten:
Plus punten:
2022 was een fantastisch jaar! Ik hoop dat 2023 dat ook mag zijn. Onwijs mooi, fijn nieuw jaar gewenst lieve allemaal ![]()
Min :
Plus :
Plus
Afgestudeerd
Nieuwe baan waar ik me echt op mn gemak voel
25 geworden
Nieuwe vriendschappen gesloten
3 weken alleen in een hostel in Zagreb gewerkt
Leuke tripjes gemaakt waaronder vakantie met vader en broertje
Lange pauze van forum genomen
Min
Veel gehuild
Veel alleen geweest
Veel alleen gevoeld
Nog steeds single
Gevoelens uitgesproken maar was niet wederzijds
Veel moeten werken om rond te komen
Huur met 80 euro verhoogd
Vriendschappen verbroken
+
-
Al met al een heel fijn jaar, maar voor 2023 wens ik mezelf minder tijd in ziekenhuizen toe.
Minpunten
-Mijn vader is heel erg hard achteruit gegaan. Ik heb continu in ziekenhuizen, revalidatie centra etc. gezeten.
-Ik heb mijn elleboog gebroken. Het gebeurde op een erg ongelukkig tijdstip waardoor ik er eigenlijk niet eens van kon herstellen ofzo, en gewoon heb doorgewerkt zonder er een enkele dag vrij voor te nemen
Waardoor ik me echt super opgebrand voelde.
-Gediagnosticeerd met persisterende depressieve stoornis. Waar ik ook veel last van heb gehad.
-Veel ruzie gehad met mijn familie vanwege alle stress en ongelukkigheid.
-Ook nog even corona voor de tweede keer gehad tussendoor haha
-Het gaat niet echt goed met mijn vriend zān moeder. Iets waar ik me ook vaak zorgen om maak.
-Personeel/collegas die er abrupt mee gestopt zijn op de drukste tijd van het jaar, waardoor ik heel erg veel spanning en stress had.
-Ben al het gewicht dat ik was afgevallen weer aangekomen. Woohoo
Pluspunten
-Ben 10 jaar met mijn vriend samen, en we zijn teruggegaan naar waar we elkaar hebben ontmoet. Dat was heel bijzonder voor me.
-Ik heb er nog een nichtje bij gekregen dit jaar
-Ben begonnen met therapie en daarin heb ik heel veel vooruitgang geboekt. En ik voel me daardoor oprecht een ander mens soms.
-Heb dit jaar best wat creatieve projecten gehad voor zowel werk als prive waar ik trots op ben en blij van werd haha.
Wow en ik denk heel hard na, maar meer kan ik serieus niet noemen? ![]()
Ik vind jouw pluspunten allemaal juist heel mooi! Mag je echt trots op zijnš¤