Ik begin met de minpunten omdat die een grote weerslag hebben gehad op mijn jaar ondanks de heeele lijst met pluspunten
Minpunten
• het jaar startte met de onverwachte ziekte van opa waar ik een hele hechte band mee had. Eerst in het teken van verdriet en boosheid om zijn ziekte terwijl hij nog midden in het leven stond en het naderende afscheid. Vervolgens ontzettend bijzondere paar maanden met hem en m’n gezin door kunnen brengen waar ik heel dankbaar voor ben. Uiteindelijk afscheid moeten nemen en veel verdriet om het missen van hem.
• Heftige tijd op werk met een reorganisatie en arbeidsconflicten waar ik in basis niks mee te maken had maar wel heel veel gevolgen van heb gehad zowel op werk als persoonlijk gebied.
Pluspunten
• Een uitdagende nieuwe leidinggevende functie van een team dat enorm aan het groeien is.
• Een camper gekocht, groot en deels zelf geklust/meubels ingebouwd en vaak op pad geweest ermee. Zo trots op het resultaat!
• Gestart met m’n yoga teacher training waardoor ik op allerlei vlakken zo ontzettend veel geleerd heb en ontwikkeld ben. Nog een maand en dan ben ik officieel vinyasa yoga docent!
• Naar New York geweest 

• Met mijn man en zoon gereisd door Oman met een 4x4 met daktent en gekampeerd op de meest geweldige plekken in de natuur. Wauw wat een droom was dat.
• M’n zoon, dit jaar zo bewust en veel genoten van hem en het moederschap. Leren accepteren dat ik echt goed genoeg ben als moeder ook al doe ik het niet volgens de ‘huismoeder standaarden’