Desogestrel/Cerazette
Ik heb jaren geleden een tijdje cerazette geslikt maar bloedde daar inderdaad doorheen. Ik wist niet dat een dubbele dosis een optie was!
Is de minipil niet altijd desogestrel? En dan zijn er gewoon wat merknamen. Ik gebruikte delamonie.
Ja nou van de minipil icm mirenaspiraal kreeg ik echt hele heftige stemmingswisselingen en acne, ik heb nu de zoely al een maand of 4. Alleen nu sinds 1.5-2 maanden komen er toch ineens menstruaties doorheen? Ik heb nu de derde bloeding met pijn in 1.5e week. Ik twijfel of de combinatie met pil überhaupt wel iets is dan voor mij. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Het middel waar jullie het over hebben ken ik niet, maar het even gelezen te hebben lijkt het mij teveel op lucrin maar dan in pilvorm en dat spreekt mij sowieso niet aan.
@barbie Helemaal gezellig ik ga het ook gebruiken, net voorgeschreven gekregen. Wanneer start jij ermee? Ik begin januari denk ik, als ik ongesteld word
Verschilt per land maar in Nederland hebben we alleen Desogestrel als minipil.
Ik ging er juist heel slecht op dus zo anders is iedereen weer maar ik doe dat ook met andere progestageen alleen preparaten. Wel onlangs weer met mijn goedwerkende combipil begonnen want de ouderwetse endo pijn begon weer erg op te spelen. Verdomme joh, ik (en jij ook) ben nog geen jaar geleden geopereerd geweest
@desecretaris ja daarom wil ik dus ook niet aan de Ryeqo:: Lucrin e.d. dus ook dit komt er pertinent niet in bij mij.
De arts waar ik gisteren was zei dat ze het toch vrij vaak zien, dat vrouwen met een operatie niet geholpen zijn. Alsof de organen/plekken waar in is gesneden extra reageren, als een soort fantoompijn eigenlijk. En de schade die toch aangericht wordt (de wondjes die achterblijven) kan ook lang (of altijd) blijven reageren. Gaf me wel een gezien gevoel om daar wat meer over te horen.
Dat zei mijn vorige chirurg ook dat ik āpain memoryā had maar toch bleek ik weer endo te hebben. Die opgeblazen buik was weg en nu weer terug. Als er echt niks meer was zou ik nu dan toch geen pijnbestrijding van de pil ervaren? Ik ken deze pijn jammerlijk genoeg. Het is alleen flink balen dat ik voorheen wel beter en langer was opgeknapt na een operatie dan deze keer.
Ik heb ook weleens gelezen dat endo-verklevingen zich ook net weer kunnen ontwikkelen in littekenweefsel. Zo blijven we bezig.
Hoe absurd ook dat we daar nog allemaal nog steeds naar moeten gissen of zelf onderzoek doen. Ik heb dat na mijn diagnose een tijd zo intensief gedaan, maar nu ben ik het zo moe. Ik wil zo graag eens naar een arts gaan (zonder uitgebreide research vooraf) die gewoon zegt wat ik moet doen of eten of innemen om me beter te voelen
Ja en hoe meer littekenweefsel hoe meer kans dat het niet echt meer goed wordt.
@Meow weet niet, ik vind het niet gek als de gebieden een soort fantoompijn hebben ze baat hebben bij dezelfde hormonale behandeling.
Ja was er maar gewoon iets wat het echt definitief deed verdwijnen ipv allemaal symptoombestrijdende behandelingen. Las ook onlangs ``deze research paper waarbij het bot aangetast was. Echt hou op met me hoor
Fantoompijn blijf ik in dit geval stellig aanvechten want heb al vaak genoeg de angst van: was dit allemaal echt nodig? Misschien heb ik ook niks en nooit gehad ook en ben ik inderdaad maar een slechte actrice die zich dit allemaal heeft aangepraat.
Fantoompijn IS echt! Je verzint het niet, het gaat gewoon niet goed in je zenuwstelsel/lichaam en daar heb je last van. Je zou toch ook niet tegen iemand waarvan een ledemaat is geamputeerd zeggen dat die zich aanstelt qua fantoompijn, of dat het er dan nooit is geweest. En misschien is het bij jou geen fantoompijn, dat weet in natuurlijk niet. Maar een reden die wat begrip geeft voor de klachten is wel fijn. Lief zijn voor jezelf!
Zeg ook niet dat het niet bestaat? In mijn geval wil ik er gewoon niet aan geloven snap je?Het triggert namelijk zo met zoveel artsen al die jaren altijd met dat het niks is. Maar ik ben nu kribbig vanwege de pijn en niet jouw opmerkingen, dat je dat ook even weet he?
Lief voor mezelf zijn is lastig maar word er wel gelukkig langzaam iets beter in.
Ja kan me voorstellen dat het gevoelig ligt, sorry dat ik daar in prik! er zijn zoveel artsen die je het gevoel kunnen geven dat je gewoon gek bent.
Ik ben zo sip vandaag. Het hele jaar stond in het teken van mijn endometriose/adenomyose. Ik ben in februari geopereerd het gaat nu slechter dan een jaar geleden. Ik heb me verschrikkelijk gevoeld van hormonen die ik probeerde, waardoor het voelt alsof ik mezelf ben kwijtgeraakt. Ik vond niks meer leuk, eten was niet eens meer lekker. En maar proberen door te gaan met alle dingen waarvan ik vind dat het belangrijk voor me is (adviezen van diëtist, sporten, sauna, fysio, psycholoog)⦠ik ben echt gesloopt. Nu begin ik dus binnen nu en een week was met ryeqo. Voelt echt als een dieptepunt dat dit nodig is. Maar ik heb geen pijnvrije dagen, kan zelfs letterlijk niet meer ademen zonder pijn door de endo/littekenweefsel/fantoompijn/godweetwat op mijn middenrif. De zwangerschapsaankondigingen en leuke levensupdates blijven maar komen, terwijl wij (mijn man en ik) dit jaar elke dag zorgen hadden over het leven van onze hond. Geen toekomst, plannen of dromen voor mij. Mijn leven voelt op zoveel dagen alleen nog als pijn, ongemak en dreiging van donkere wolken.
He wat ontzettend rot is dit voor je. Ik weet niet zo goed wat te zeggen maar je mag echt trots op jezelf zijn dat je hier zo sterk in staat, alles probeert te doen ondanks de tegenslagen. En ook heel begrijpelijk als dat op sommige momenten niet zou lukken. Ik duim voor je dat de ryeqo zijn werk gaat doen en dat er weer wat meer lichtpuntjes komen voor jullie. Sterkte!
Ah lieverd, hier heb je geen zak aan maar dikke knuffel. Dat 2025 je verlichting mag brengen
@Florence @desecretaris lief van jullie. Ik voel me alleen helemaal niet sterk.
Als super leuke verassing kwam mijn menstruatie gisteren al ipv rond de 6e, dus ik ben vandaag begonnen.
Nou schat laat dit dan āeen tekenā zijn dat je wat sneller verlichting mag hebben hoor. Het is ook echt helemaal niet gek dat je je nu niet sterk voelt, het is ook hartstikke zwaar. En dat mag er ook gewoon ff zijn. Ik ben as we speak in Thailand en ondanks dat ik niet religieus ben heb ik gisteren wel in een tempel een offer gedaan en gevraagd om verlichting qua pijn. Ik zal later deze week nog wel ergens komen, dan zal ik het voor jou doen. De situatie is al kut genoeg dus ik denk inmiddels maar āhet kan geen kwaadā.
Edit; wel als jij het ook okƩ vindt natuurlijk!!! Ik bedenk me net ineens dat jij hier misschien wel heel erg tegen bent of zelf een andere religie volgt dus dan is dit niet okƩ!!
Lief van je!