In Ryeqo zit helaas Maltitol met trage afgifte. Ik kan daar niet tegen dus kan ik niets meer uit die FODMAP groep eten. Is erg beperkend… het gaat op bepaalde vlakken wel beter maar onze hond is onlangs overleden en omdat we ongewenst kinderloos zijn (en onze hond buitengewoon geweldig was)is dat best hard aangekomen en voel ik me verschrikkelijk.
Ooo lieverd dikke knuffel
Holy moly, ik heb een mirena spiraal en ik slik de pil door. Ik heb al een paar slechte weken inmiddels maar ik krijg net ineens echt een hele grote bloeding en ik weet nu niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Ben ik dan nu ongesteld? Ik snap mijn lichaam niet. Kan dit door die spiraal en pil heen? Wtf
Oké update we zijn nu 9 uur verder ik word net wakker want ik moest plassen. Echt heel veel bloed, als ik op de wc zit hoor ik het bloed ook als een straal (sorry voor deze graphics) in de wc lopen. Ik heb heel erg krampen, maar het gaat wel ??? Ik heb Endo aanvallen gehad die zwaarder zijn. Dus ik neem dan maar gewoon aan dat ik of ongesteld ben of dat er ergens iets open is geklapt qua Endo? Ik heb dit echt nog nooit gehad maar goed ik slik pas sinds november ofzo die pil dus misschien is dit gewoon eens in de zoveel maanden? De Endo poli heeft mij laatst weggestuurd met ‘leer er maar mee leven, als er wat is kan je contact opnemen met je huisarts. Je hoeft niet meer langs te komen.’ Dus ik weet nu ook niet zo goed waar ik moet aan kloppen, gezien mijn huisarts mij 13 jaar lang heeft weggestuurd met ‘pds, burn out, buikpijn door angst’ en tips als ‘neem een glas whiskey om je darm te laten ontspannen’ dus ik denk niet dat hij antwoord zal hebben op wat nu het meest waarschijnlijke is. Wat een gekut zeg, ik heb oprecht de beste adviezen hier vandaan sinds mijn diagnose. Sorry voor deze rant, ik weet gewoon even niet wat ik moet doen.
Als je je zorgen maakt om de hoeveelheid bloedverlies, en het klinkt alsof dat terecht zou zijn, kun je gewoon de kliniek bellen (al vraag ik me af of die in het weekend bereikbaar zijn?), anders gewoon de huisartsenpost.
Dankjewel ik ga nog even proberen te slapen/liggen want de pijn begint al behoorlijk wat energie te slurpen. Als ik dus nu eruit zou moeten om langs te komen, gaat dat ‘m niet worden. Ik woon/ben alleen dus moet daar altijd wel rekening mee houden anders gaat het niks worden.
@desecretaris wat naar zeg. Zou iig een doorverwijzing naar een andere kliniek regelen morgen en nu toch telefonisch overleggen met de huisartsenpost.
Ik word net wakker, ik denk dat ik dit nog wel even uit kan zingen tot morgen omdat de pijn gelukkig niet zo erg is als ik gewend ben. Ik neem nu maar even aan dat dit gewoon een vette ongesteldheid is die overal doorheen is gekomen? En kijken wat ik morgen kan overleggen met m’n huisarts. Bedankt voor de adviezen
Hoe is het gegaan bij de huisarts? Hopelijk was het inderdaad even incidenteel maar dat maakt het allemaal niet letterlijk en figuurlijk minder kut he
Zo lief!!!
Mijn huisarts was op de eerste plaats best wel verbaasd en eigenlijk ook wel boos dat de endometriose poli mij heeft weggestuurd een aantal maanden geleden. Ze heeft overleg gehad met hun dienstdoende gyn en uiteindelijk moest ik een stopweek inlassen met de pil.
Dit heeft qua bloedingen wel geholpen want dit stopte ook na drie dagen! Dus daar ben ik heeeeel blij mee, alleen voel ik wel dat deze aanval wat extra schade heeft aangebracht? Nog meer problemen met plassen en nog wat dingetjes.
Overigens mag ik nu niet klagen want het is dragelijk. Ik ben wel van de pijn 6 (!!) kilo afgevallen wat vrij ongebruikelijk is voor mij, dus ik ben wel nog slap en veel moe. Echt heel lief dat je het vraagt, ik hoop echt met heel mijn hart dat dit een incident was