Bij twijfel niet doen. Ik riep al vanaf dat ik ongesteld was dat ding eruit wou en dat bij elke arts weer voorgelegd en na jarenlang zeuren daarover is-ie er ook uitgegaan en echt waar, ik ben er elke dag nog zo ontzettend blij mee. Kinderwens heb ik dan wel nooit gehad dus voor mij was het in die zin “makkelijk” alleen het overtuigen van een arts van dat ding echt pijn deed was het moeilijkste naast natuurlijk die gruwelijke pijn was zo moeilijk.
Qua robot: ja het is een gereedschap om mee te kunnen opereren. Hier heeft het niets extra opgeleverd of ik beter of slechter eruit ben gekomen.
@ellegirltalk Zo fijn dat je wel eindelijk antwoord hebt met wat er gaande is! Wel rot maar beter dan geen antwoord (zo zie ik het dan althans) en ik heb een spiraal me laten opdringen voordat ik wist van adeno en dat was echt een week lang meermaals per dag flauwvallen van de pijn waar Tramadol niet eens op reageerde. Nooit meer!
Qua pil: ik heb me het beste gevoeld op de Qlaira. Nee je kan die pil niet doorslikken want het is steeds een andere dosering maar ik wou juist wel wat bloeding houden want pogingen van tot hormonaal bloeden stoppen werd ik juist helemaal kriegel van net als steeds dezelfde dosering. Pil heeft ook voordeel dat je zelf kan stoppen als het niet gaat.
Maar ik wist in dit geval dat het gewoon tijdelijke symptoombestrijding van pijn was en ik ooit wel de baarmoeder eruit zou krijgen en dat is gelukt. Het hele “ja maar vruchtbare leeftijd” is gewoon nooit 100% bewezen. Zo blijf ik bij artsen een studie uit Duitsland quoten dat ze eens symptomatische mensen na de overgang zijn gaan controleren en 1 in de hoek van 90-95 jaar had nog steeds pijn en endo. Laat je absoluut niet wijsmaken dat het echt wel stopt dan want dat doet het lang niet voor iedereen en dan is het vooral de pijn die stopt met geluk want het is niet dat de endo dan ook opeens magisch verdwijnt. Fuck, I wish it did.