hallo lieve mensen
dit is mijn eerste keer in een forum en ik wilde even wat kwijt.
sinds mijn 14e jaar heb k last van hevige menstruatie, hevige rugpijn en van krampen uitstralend naar mijn benen en voet.
ik ben nu 22 jaar en het is over de jaren steeds erger geworden. het is nu op het punt gekomen dat ik extreem misselijk ben (2x heb overgegeven), licht gevoel in mijn hoofd, darmen die niet meer functioneren en rugpijn uitstralend naar mân anusâŠ
ik ben elke menstruatie hoog in de emotie, of ik ben super boos, of ik huil alles bij elkaar (meestal is het de laatste)
Ik ben zo kapot van de dingen die k moest meemaken om hier nu te zijn; niet aan de anticonceptie willen en mogen, de pijn elke keer doorstaan omdat ik geen keus heb, vriendinnen die amper last lijken te hebben, verzuim van afspraken/werk/school. ik haat het leven die ik nu moet leven.
sorry voor deze vent maar k kan hier echt weinig over praten behalve met mn vriend, moeder en vriendinnen (niemand heeft ervaring met endometriose)
ik ben toen k 16 was naar de gyn geweest, zonder succes. er kwam letterlijk niks uit 
k ben laatst in februari naar de gyn geweest en toen was er opeens PCOS vastgesteld, maar PCOS past niet bij de klachten die k heb en honestly boeit pcos mij het minst van allemaal.
ik heb sinds mn 15e een vermoeden op endometriose, na van de huisarts gehoord te hebben: âdit is normaalâ, en van de gynaecoloog: âwe kunnen niks vindenâ, is er toch een vermoeden vanuit de gyn op endo.
k ben nu toch van plan om anticonceptie te gaan nemen, er is geen andere keus voor mij. k wil geen kijkoperatie, k ben er echt kapot van en heb hier lang over gehuild.
nogmaals excuses voor de vent
Groetjes <3