Engeland-topic

Ik ben er geweest toendertijd :grin:

Vond Oxford irritant dat ik niet overal in kon, was alsnog mooi maar ja was wel nieuwsgierig naar alles vanbinnen. Een maand later ging ik met mijn vriendin die colleges gaf aan de uni dus kon overal in, was zo gaaf!

1 like

Wil je naar een stad of naar een rustigere plek? Ik zou naar the Cotswolds gaan, vanuit daar kun je naar zowel Bath en Oxford, allebei leuke plekken idd. En the Cotswolds is heel schattig plattelands Engels. Of wil je iets dichter in de buurt? Plymouth ben ik geweest, maar vond ik niet heel speciaal.

Vanuit weymouth zou ik trouwens zeker ook naar Durdle Door en Lulworth Cove gaan. Dat ligt naast elkaar en is heel mooi:

2 likes

Oh en met openbaar vervoer zie ik nu pas. Ik ben voor The Cotswolds met de trein naar Moreton-in-Marsh gegaan en vanuit daar kun je wandelend verder The Cotswolds in en ook makkelijk naar Oxford. Ik kan je ook aanraden een stukje verder de trein te pakken en naar Penzance of St Ives te gaan. Dat ligt helemaal in de westpunt van Cornwall en is ook prachtig. Als je daarheen gaat heb ik wel wat aanraders. Ik heb een aantal keer Engeland met OV gedaan, dus weet dan wel wat mooie spots die je vanuit daar met de bus kunt bereiken.

2 likes

Thanks! Zijn vorig jaar ook een paar dagen in Weymouth geweest en zijn toen idd naar Durdle Door geweest etc. Prachtig!
Daarna gingen we naar Bristol trouwens.

Ik ga even kijken naar jouw optie voor de Cotswolds!

Ik ben binnenkort voor werk in Newcastle, maar hebben ook wel wat tijd op te vullen. Dus als iemand tips heeft voor dingen om te doen, leuke cafés of plekken om (vega) te eten hoor ik het graag!

We gaan een weekendje naar Liverpool, maar we zijn niet bepaald ervaren reizigers. We vliegen op Manchester en gaan de heenreis met de trein van vliegveld naar Liverpool. Terugreis kan dat niet, want vliegen zondagochtend heel vroeg en dan rijden er geen treinen. Wat zijn dan onze opties? Iemand ervaring met een betrouwbaar taxibedrijf waarbij je vooraf kan reserveren?

1 like

HolidayTaxi’s.
Betrouwbaar bedrijf, ik heb even random adres in Liverpool ingevuld naar Manchester airport en het is wel vrij prijzig, rond de 100£
Maarja het is natuurlijk ook wel een endje rijden

1 like

Misschien national express? Stuk goedkoper. 5.15 kom je 6.15 aan. Kon je niet een andere vlucht beter nemen?

1 like

Naast National Express rijdt ook Megabus 's nachts van Liverpool naar Manchester Airport. Iets minder comfortabel dan National Express (maar wel prima) meestal ook een paar pond goedkoper en misschien net andere tijden.

1 like

Goeie! Toen ik keek was national express 4 pond maar wist de data ook niet.

2 likes

Als ze er nog zijn: Delta en Alfa waren tijdens mijn exchange jaar m’n go to! Volgens mij kon je die ook van tevoren reserveren…

Liverpool is suuuuper leuk trouwens! Ga nog heel vaak terug, ondanks dat mijn uitwisseling alweer acht jaar geleden is.

Edit: Oh shit, las niet goed. Je moet terug ook naar Manchester airport en niet naar Liverpool airport. Dan denk ik niet dat Alfa of Delta de juiste opties zijn. Volgens mij zijn zij alleen actief in de stad zelf.

1 like

Weet niet zeker of mijn vraag hier thuishoort maar welke producten uit Engeland zijn de moeite waard om te kopen voor thuis? Ik hou van koken maar ben totaal niet thuis in de Engelse keuken. Mag ook kant en klaar iets zijn. Heb zelf al shortbread en Yorkshire tea op m’n lijstje staan.

Ik wil in maart een dagtripje doen vanuit London. Het moet op een maandag. Hoor veel goede dingen over Bath en Brighton, maar ik denk dat ik Bath een keertje wil combineren met Bristol (iemand die hier wel eens geweest is trouwens? En is dat een aanrader?) en Brighton wellicht leuker als het wat mooier weer is…

Nu kan ik niet kiezen tussen Oxford en Cambridge. Voor de mensen die beide plaatsen kennen: hebben jullie een voorkeur?

• Cambridge
  • Oxford

0 stemmers

Thnx

Ja beide mooi en leuk, maar ik vond de vibe (studenten rn veel aziatisch) in cambridge nog net wat leuker! Maar voor oxford zou ik idd zeker 2 dagen aanrader. Cambridge is wat kleiner.

1 like

Vond Bristol een leuke stad om een keer geweest te zijn maar vind het ook een ‘arme’ stad. Alsin heel veel leegstand en dakloze mensen. Maar ook hele mooie kathedraal, museum over familie die rijk geworden was met slavernij (gratis) en een hele leuke graffiti tour gedaan langs allerlei murals. Wij hadden pech dat het de hele dag keihard regende dus dan is de de sfeer toch wel anders. Maar voor een dag zou ik het zeker wel aanraden. Helemaal in combinatie met Bath omdat het zulke tegengestelde steden zijn.

1 like

Ik heb Bristol gecombineerd met Stonehenge en Bath in 2,5 dag. Met de trein allemaal prima te doen. Bristol is oke, maar ben je met een dagje ook wel doorheen hoor. We zijn de eerste dag gelijk vanuit het vliegveld op de trein richting Salisbury gestapt en vanuit daar naar Stonehenge gegaan. Daar in de buurt geslapen en de volgende dag via Bath (paar uur daar) terug naar Bristol. Daar hadden we nog een avond en een ochtend, wat prima was.

1 like

Ik ben in de meeste grote Britse steden geweest en vond Bristol (samen met Leeds) wel het saaiste. Ik vond het niet heel bruisend en had het idd in een dag wel allemaal gezien. Je mist er niet zoveel aan als je er niet heen gaat. Als je die kant op gaat zou ik eerder Bath combineren met echt de Cotswolds in gaan (als je van leuke kleine dorpjes en wandelen houdt iig).

1 like

Voor een dagje Cambridge, zou voor Oxford wat langer nemen denk ik!

1 like

We hebben een nieuwe camper gekocht, volkswagenbus, en zijn nu plannen aan het maken om in april naar Engeland ermee te gaan. Voorpret kan al beginnen ; denken aan Cornwall, Devon, Cotswolds, Southampton, Jurassic Coast, Stonehenge dat soort plekken. Is het wildkamperen goed te doen in Engeland?

1 like

Volgens mij mag je niet wildkamperen in Engeland. In Schotland mag het wel vrijwel overal.