Etsy

Ik heb de vorige keer geen verschil gemerkt maar toen had ik het minder druk met mijn shop, dus zal zien of het nu wel zo is! Heb hem net op holiday mode gezet.

Even een onnodige zeik:
Etsy app laat altijd als header verkoop op Etsy. Dus ik open verlekkerd de app.
Nee, iemand heeft het als favoriet aangemerkt :smiling_face_with_tear:

Boe, koop mijn meuk

Haha echt he, blij met een dode mus :joy:

1 like

Hoe maken jullie foto’s van je producten? Het liefst maak ik gewoon foto’s tegen een witte achtergrond, maar het ziet er allemaal zo knullig en raar belicht uit. Zou zo’n lichtbox werken?

Ik heb een ondergrondje en fotografeer het met mijn mobiel. Daarna rag ik het door Photoshop.

Verder gebruik ik pexel foto’s en Photoshop ik mijn producten erin.

1 like

Ik heb een witte muur als achtergrond. Dat werkt in principe altijd wel prima. Bewerk alles toch na in Lightroom.

1 like

Denk dat het ook wel uitmaakt wat je verkoopt. 10x oorbellen met een witte achtegrond word ik niet vrolijk van. Zeker niet als je op etsy wel meerdere foto’s wil gebruiken.

Ik vind t ook lastig maar denk ook dat ik er zelf vaak te moeilijk over doe.

Als je geen witte muur hebt kan je ook zo’n groot vel karton gebruiken

1 like

Heb al een beetje de laatste posts doorgelezen maar nog niet alles, dus excuses als dit een vraag is die elke week wordt gesteld :laughing:

Maar ik twijfel een beetje of ik weer iets met Etsy moet. Ik heb ook een eigen webshop via mijn hosting (woocommerce) en dan kopen mensen via Instagram het daar. Loopt niet megastorm hoor. Nu ging ik weer eens inloggen op etsy, waar ik ooit iets van kaartjes heb gezet. Maar nog nooit iets op verkocht en ik vind de listingkosten enzo ook allemaal maar stom. Maar ik zie wel dat 130 mensen mijn profiel hebben bezocht afgelopen jaar, zonder dat er eigenlijk iets opstond.

Maar… ze komen dus blijkbaar wel direct uit omdat ze naar mij zochten, niet via Etsy. Dus heeft het dan ook zin om er iets op te zetten? Ik heb er nu maar de link naar mijn webshop opgezet, maar geen idee of dat mag haha. Het voelt zo zonde om er niks mee te doen, maar het voelt ook suf om 2 webshops te hebben. Wellicht beter aan mijn SEO werken op mijn site? (wel onhandig want heb 3 aparte sites op 1 domein :laughing: )

Dus als er mensen zijn met ervaring met woocommerce/eigen beheer of etsy: wat zijn jouw ervaringen?

Ik verkoop trouwens prints - originele lino-afdrukken en risoprints.

2 likes

Ik ben geen Etsy expert, maar het kan geen kwaad om te proberen toch? Als je nu al publiek krijgt dat naar je zoekt, is dat al een goed teken zou ik zeggen!

2 likes

Ja zeker waar, het lijkt me alleen zo verwarrend voor eventuele bezoekers/mijzelf :sweat_smile: Ik heb liever dat ze naar mijn webshop gaan haha, maar ik denk dat ik de prijzen op Etsy dan iets hoger maak (i.v.m. de fees enzo)

1 like

Ik heb ook een webshop en heb na een tijdje een Etsyshop erbij geopend. Denk er nu over om mijn webshop te stoppen, want via Etsy loopt het allemaal wel redelijk vanzelf en ik heb weinig tijd om in marketing te steken. Je boort bij Etsy weer een heel nieuw publiek aan die je zelf niet had kunnen bereiken, dus het kan wel echt interessant zijn om beide te doen. Het kost je ook bijna niks behalve 20 cent per listening dus zou er gewoon eens een dagje voor gaan zitten!

1 like

Ik zou het allebei doen! Ken meerdere mensen die allebei hebben en die verkopen vooral heel veel internationaal op hun Etsy. Ik zou wel altijd je eigen webshop ook behouden. De regels en fees bij Etsy worden steeds hoger en ik denk dat het verstandig is om nooit honderd procent afhankelijk te zijn van zo’n groot platform en iets te hebben waar je op terug kan vallen.

1 like

Maar als je iets verkoopt zitten er nog wel veel fees aan toch? Ik geloof transactiefees en nog meer? Het leek me dat dat nog wel een beetje kan aantikken, of ervaar jij dat anders? En ik had gisteren een listing toegevoegd en toen stond er iets over een code voor de douane, maar ik vond dat maar erg ingewikkeld. Doe jij daar wel iets mee? :sweat_smile:

@quarterlife jaa ik ga dat eens overwegen! Ik verkoop sowieso niet megaveel dus de dingen op Etsy zou voor een ander publiek zijn dan mensen die me al volgen. Het ding is wel alleen dat er volgens Etsy alleen maar mensen via mijzelf op dit platform komen haha, maar dat is me wel even een raadsel :sweat_smile: Goed ik ga er naar kijken, thanks!

Als mensen wat kopen zijn wel wat extra fees idd, daarom leidde ik mijn verkeer naar mijn eigen webshop. Ik communiceer zelf ook nooit dat ik een Etsy shop heb. Alleen helemaal in het begin om mijn eerste paar verkopen op gang te krijgen en wat goede reviews. De verkopen op Etsy gaan niet ten kosten van mijn eigen webshop, want ik verkoop daar met name aan Duitsland en België. In mijn geval betaal ik voor mijn webshop ook een paar tientjes per maand, dus uiteindelijk ben ik goedkoper uit via Etsy. Buiten Europa verkoop ik niet dus dan heb geen ervaring met douanadingen. Zou daar eerst ook gewoon mee beginnen, scheelt een hoop kopzorgen.

2 likes

Jaaa slim, hoe leid je mensen zoveel mogelijk naar je webshop? Ik wel een link geplaatst naar mijn webshop (die nu nog dicht is ff maar toch ahha) maar wist niet zeker of dat wel was toegestaan. Maar dat controleren ze dus niet. Vind die fees echt duur :frowning: Ik betaal zelf alleen fees aan Mollie maar dat vind ik nog wel behapbaar, mijn domein heb ik toch en ben wel een beetje handig met Wordpress. Dus mijn webshop is wel echt voordeliger.

Maar goede, thanks voor je tips :smiley: (en wat is je etsy? :slight_smile: )

Voor de mensen hier met een shop en dan voornamelijk diegene die prints verkopen: hoe doen jullie dat met verpakkingen? Ik verzend het meestal via een brievenbuspakketje (mijn prints zijn vooralsnog niet groter dan A4) maar ben ook een beetje op zoek naar van die kartonnen plaatjes die je in een folietje kan doen enzo. Maar wellicht is dat niet nodig (denk het niet in een brievenbuspakketje, maar voelt toch steviger?).
En ik heb wel van die ronde stickers voor op de doos enzo maar hebben jullie bijv. ook tape met jullie logo er op of vloeipapier o.i.d.?

Ik verkoop zelf geen prints, maar als ik iets verstuur wat dun en kwetsbaar is doe ik dat meestal tussen twee kartonnetjes (bijvoorbeeld van een stukgesneden doos), bubbeltjesplastic er omheen en dan in een envelop of brievenbusdoosje, dat overleg ik met degene die de verzendkosten betaalt.

1 like

Na de enthousiaste reacties in het teken-topic wil ik toch eens kijken of ik iets met Etsy kan. Ik zou dan het liefst printables/digitale illustraties verkopen. Zijn er anderen hier die dat ook doen?

2 likes

:raising_hand_woman:t2:

Digitaal is het makkelijkst, want je hoeft slechts een hr pdf (of png) erop zetten. Het enige is dat Etsy een bug heeft wanneer je een uitverkoop daarmee doet. Dan gaan de prijzen omhoog in plaats van omlaag.

1 like

Ja dat dacht ik ook inderdaad. Oh die bug is wel storend dan :grimacing: kun je daar omheen werken?