Etsy

Even nog een reminder voor iedereen. Als je wat verkoopt, zorg ervoor dat je niet aan het plagiëren bent (dus geen Disney karakters of iets dergelijks). Want je kunt een boel gezeik mee krijgen.

@DelilahBard gewoon geen sale houden. Nee, ik weet niet hoe je daar omheen kunt.

2 likes

Haha duidelijk :joy::ok_hand:t2:

Er is een volgens mij Nederlandse verkoop die heel veel disney pins verkoopt. En ik snap maar niet dat zij er nier uitgepikt wordt door disney. Lijkt me niet dat ze een deal heeft met disney toch maar dat moet haast wel toch. Heb t r een keer gevraagd maar geen antwoord gekregen :joy:

Nou die moet uitkijken. Want als Etsy haar in het vizier heeft, wordt ze gebannen. Dan wordt haar winkel gesloten en mag ze ook niet meer kopen op Etsy.

Kan haar niet meer vinden maar wel zo 2 anderen met tienduizenden verkopen. Is toch gek dat sommige er uitgepikt worden en anderen jarenlang hun gang kunnen gaan.

Etsy is gewoon een gigantisch platform, maar je loopt een risico als je dit doet.

Kan ik beter Nederlands als taal kiezen of Engels? Er staat dat je het later niet meer kunt wijzigen (wel kun je nog een taal toevoegen). Voor digitale prints ben ik natuurlijk niet aan Nederland gebonden… heb ik dan in het Engels niet een groter bereik?

Hoe bedoel je taal kiezen? Als ik zelf op etsy zoek in t Nederlands komt ie ook met andere resultaten en hij vertaalt t gewoon meteen. Daarom heb ik t nu nog in t Nederlands maar weet niet of t uitmaakt eerlijk gezegd.

3 likes

Je kan alles in Engels en NL doen. Ik heb eerst alles in het NL gedaan omdat ik die teksten voor mijn webshop had, maar anders zou ik het gelijk in het Engels doen. Etsy vertaalt overigens sowieso je listings in de taal van de bezoeker (en dat klinkt niet altijd goed :laughing:)

1 like

Als je digitaal doet zou ik het in het Engels doen. Iedereen in de wereld kan het dan namelijk kopen en dan is Engels het makkelijkst.

Als je fysieke prints gaat doen, ligt het eraan waar je het allemaal naartoe gaat verzenden (ja dat kan je namelijk ook instellen)

1 like

Dank je! Dan ga ik voor nu voor Engels.

Ik zit te twijfelen over een naam voor m’n shop… wat is beter denken jullie? Een naam die leuk klinkt (random voorbeeld: Paper Crane Shop), of een naam waarin m’n eigen naam voorkomt (bijv Sanne designs)

• Met eigen naam
  • Zonder eigen naam

0 stemmers

Denk niet dat t uitmaakt. Een leuke naam is prima, iets met naam ook. Ik heb een met deel naam en een eigenlijk niet leuk mja ligt nou al vast bij de kvk😂. Maar denk eerlijk gezegd dat mensen kijken naar wat je verkoopt en niet naar je naam, tenminste dat merk ik bij mezelf. Maar snap dat je wat leuks wil.

4 likes

Ja ik zit het misschien weer veels te moeilijk te maken voor mezelf :laughing: thanks!

1 like

Heel herkenbaar, daarom zeg ik t ook. Maar als ik zelf iets zoek op etsy dan zoek ik bv een haakpatroon van een kat of iets anders specifieks, dan kijk ik daarna echt niet naar de naam. Maar snap ook dat je iets leuks wil. Succes ermee!

1 like

Iets wat lekker bekt en wel een beetje omvat wat je verkoopt. Bij paper crane denk ik eerder dat je papieren zwanen verkoopt, maar what’s in a name

1 like

Haha Ja was gewoon een random voorbeeld hoor. Heb wel ideeën maar ben er nog niet uit.

Je naam is minder belangrijk dan je denkt. Gewoon iets doen en dan kun je het altijd nog veranderen. Anders blijf je daar vaak veel te lang op hangen terwijl je shop al online had kunnen zijn.

4 likes

Ik heb gewoon overal mijn eigen naam :laughing: Ik kan ook nooit beslissen wat ik wil, een hippe naam lijkt me leuk maar het is nooit iets wat ik echt leuk vind. En eigen naam verander je nooit, plus als je nog eens iets anders wil verkopen dan kan dat ook makkelijker misschien?

1 like

Help. Heeft iemand hier zn btw gegevens doorgegeven aan etsy. T klonk alsof t moest en had t bij mn patronenshop dus ooit wel gedaan en bij mn sieraden niet (wel gewoon btw afgedragen). En ben van plan om voor t volgend kwartaal de KOR te regelen. Maar nu heb ik een verkoop uit Canada en is er 12 cent in rekening gebracht bij de koper, maar ik heb t niet (logisch want canada) maar hoe zit t met Nederlandse bestellingen want als zij het zogenaamd innen en ik betaal t dadelijk ook nog een keer dan gaat er iets niet goed.

1 like