Hoop dat Wilders idd net kleiner is, kan zijn stemvee niet goed mee omgaan.
Ik heb nu al zin om te zeggen âhet volk heeft gesproken en de meerderheid wil een linkse coalitieâ gewoon de uitslag kapen net zoals de PVV stemmers de vorige verkiezingen ook dedenđ
Klinkt wel heel goed zo. Maar de opkomst was 46,8%. Ik vind dat nog steeds behoorlijk laag
Liever dat ze thuisblijven dan dat ze PVV stemmen
Nu ja, uiteindelijk zijn partijen als FVD altijd ten dienste geweest van oude partijen als PVV. De kiezers zijn gewoon terug geswitcht omdat ze nu weer denken dat Wilders meer kansen heeft om hun arische droom waar te maken.
Ik wist niet waar mijn stempas lag en pas half 9 thuis dus ik twijfelde eigenlijk om niet te gaan stemmen. Toen zag ik bij de stem poll dat PVV mogelijk zoveel zetels zou krijgen dat ik toch maar snel mijn stempas ben gaan zoeken. Uiteindelijk helemaal chaotisch daar aangekomen en op GL-PVDA gestemd, zag dat ze op 8 ongeveer zouden komen dus heb uit tijdnood een random vrouw daaronder gekozen. Door alle chaos weet ik nu niet eens of ik op GL of PvdA heb gestemd tot zover mijn stemavontuur. Vind het ook maar verwarrend dat ze uiteindelijk toch worden opgesplitst na het stemmen
Ze gaan gewoon samenwerken om hun gezamenlijke verkiezingsprogramma uit te voeren. De fracties of âfamiliesâ in het Europees Parlement zijn veel groter en losser dan in de Tweede Kamer. Een EuroparlementariĂ«r kan juist op eigen initiatief veel doen. Maar om vervolgens een meerderheid te krijgen kan je via je eigen groep/familie mensen meekrijgen. De groepen hebben bijv. ook eigen wetenschappelijke bureaus, conferenties en ondersteuning. In de beeldvorming lijkt het nu soms schimmiger bij GLPvdA, maar het is feitelijk veel transparanter dan bij de meeste andere partijen waarbij nog totaal niet duidelijk is wat ze gaan doen. Waarschijnlijk gaat ook een Volt het bijv. opnieuw niet redden om te doen wat ze beogen.
Grappig dat je de pvv een âoudeâ partij noemt. Maar inderdaad al 18 jaar. Die switch zie ik wel hoor.
Maar Forum is, zeker nu, nog echt wel iets anders dan de PVV, als in, geen respect voor democratische instituties of iets wat niet hun goedkeuring heeft. Geldwolven ten koste van hun kiezers. Corrupt tot op het bot.
Ik vind PVV echt wel hetzelfde hoor, het is alleen de manier waarop ze communiceren en campagne voeren die anders is. FVD heeft altijd geprobeerd zich veel meer salonfÀhig te laten overkomen dan een rasechte racist als Wilders.
Dat was voor de coronacrisis.
VroegĂąh, nu zijn ze behoorlijk van het padje af en verkopen ze maaltijdboxen
Ja natuurlijk, maar juist daarom is PVV weer aantrekkelijk geworden voor veel mensen volgens mij.
Voor t eerst in Belgie gestemd. Heb nog gewoon mn eigen nationaliteit dus mocht alleen voor de Europese stemmen. Toch leuk om dat in een ander land nog eens te doen! Via de computer nog wel. En dan kreeg je een bonnetje, die moest je scannen met een pasje en dan de bus in!
Ik zit de Europa kiest uitzending te kijken op npo 2 en het gaat nu over Frankrijk. Macron heeft net nieuwe verkiezingen aangekondigd en die vinden plaats over drie weken?? Hoe kun je dat zo snel organiseren en waarom denk Macron dat hij dan wel gaat winnen? Zoveel vragen.
Ik weet dat het niet om presidentsverkiezingen ging, maar hij (zijn partij) moet wel âmachtâ inleveren bij verlies. Misschien stemmen Fransen wel heel anders bij elke verkiezing (die context gaven ze op tv weer niet) maar het lijkt mij super riskant?
Snappen jullie de logica van Macron die verkiezingen heeft aangekondigd?
Wat nou als hij die verliest? Net voor de Olympische spelen, het grootste evenement om aarde, beginnen.
Vind het heel weird maar ook dat je als blijvende president wel verkiezingen voor de rest kan uitschrijven
denk dat ie gewoon met pensioen wil nu zân vrouw de 70 is gepasseerd
Pvv verliest n zetel tov de peiling!!
8 GLPvdA en 6 pvv
Wel echt lekker