Inderdaad, het was echt heftig. Er werden twee extra opleidingen voorzien (eentje i.v.m. voorzitterschap zelf en dan ook nog eentje over hoe je die computers moest aansteken en de software installeren, want ook dat moet je als voorzitter zelf doen). Maar dan nog vond ik de praktijk helemaal anders.
Ik snapte dat het computersysteem verwarrend was voor die oudere mensen. De letters waren erg klein om te lezen en de helderheid stond ook niet goed vond ik. (maar alsnog: zoveel mensen hadden hun leesbril niet mee!! Hoezo ga je gaan stemmen als je weet dat je het niet gaat kunnen lezen?? of zeiden achteraf: “bij nader inzien had ik toch beter mijn leesbril opgezet want ik heb nu de namen niet kunnen lezen” HOEZO doe je dat niet als hij gewoon in je handtas zit?). De grijze knop “bevestigen” viel niet op waardoor veel mensen er over lazen. Ook was er op de rand van het scherm een soort grijze rechthoek vlak onder die grijze knop “bevestigen”, waardoor superveel mensen daarop duwden (omdat ze dachten dat het een knop was) in plaats van op het touchscreen. Ik zou hierop kunnen blijven doorgaan 
@tuula inderdaad een recept voor fouten. Ik ben overheidsadministratie gewoon en toch vond ik het ontzettend ingewikkeld en niet helemaal duidelijk allemaal. Ik vind dat ze eens moeten investeren in een simpele handleiding in plaats van alles zo moeilijk uit te leggen.
Bij ons was het net super druk tussen 8u en 10u30, met wachtrijen van meer dan een uur (en heel veel boze mensen daardoor, maar daar kon ik niet aan doen…)