Nja t is toch ook gewoon zo dat je in een hoop proeven veel aan mannen hebt qua kracht en uithoudingsvermogen. Vind dat hele geneuzel dat er een vrouw in moet blijven juist zo irritant.
De proeven draaien om zoveel meer dan alleen kracht lol en vaak houden ze ook gewoon niet fitte mannen erin ten opzichte van fitte vrouwen dus dat slaat ook nergens op ![]()
Ik heb het idee dat heel vroeger er nooit een afvallerseiland was? En dan was het ook niet snel afgelopen.
Heb even teruggezocht en in het begin (dat was dus al in 2000) waren er 16 deelnemers en 14 afleveringen. Dat klopt dan volgens mij precies als je iedere aflevering iemand naar huis stuurt. Tegenwoordig zijn het meer deelnemers, maar heb ook het idee dan men vaker vrijwillig vertrekt (of om medische redenen) dan vroeger, dus misschien hebben ze een buffer ingebouwd?
Ben ondertussen in de rabbithole van Expeditie Robinson wikipedia beland. Hierbij mijn wetenschappelijke onderzoek:
Introduction
Bij het kijken van expeditie Robinson valt het op dat er de afgelopen seizoenen frequent deelnemers naar huis gaan, omdat ze opgeven of om medische redenen. De hyothese is dan ook dat het aantal deelnemers dat de Expeditie verlaat om andere redenen dan dat zij naar huis gestemd worden (zonder dat zij hier zelf om gevraagd hebben) lijkt toe te nemen.
Methods
Voor dit onderzoek is gebruik gemaakt van de data op wikipedia.nl. Er is hierbij gekeken naar seizoen 1 t/m 4 en 21 t/m 24. Het All Stars seizoen is buiten beschouwing gelaten.
Results
In de eerste vijf seizoenen zijn er (2-3-2-3) mensen vertrokken en/of hebben zich vrijwillig laten wegstemmen. Dat is gemiddeld 16% van de deelnemers. In de laatste vijf seizoenen zijn er (5-4-4-6) mensen gestopt en dat is 22% van alle deelnemers.
Discussion
De cijfers (16% vs. 22%) bevestigen de hypothese dat in de recente seizoenen deelnemers vaker de Expeditie verlaten hebben vanwege andere redenen dan dat zij onvrijwillig werden weggestemd.
Hierbij moet wel worden opgemerkt dat het onderzoek werd beperkt doordat er niet van alle seizoenen informatie over de reden van vertrek van de deelnemers bekend was. Het feit dat slechts seizoen 1 t/m 4 en 21 t/m 24 zijn gebruikt voor deze analyse kan van invloed zijn op de cijfers. In seizoen 5 zijn bijvoorbeeld maar liefst 9 van de 18 deelnemers (50%) gestopt om een andere reden dan dat zij zijn weggestemd (what the fuck was going on dat jaar?!). Een van de interessante nevenbevindingen is dat een van de deelnemers in seizoen 2 is gestopt omdat zij zwanger was (is ze daar dan tijdens de expeditie achter gekomen??).
Vaak vliegen de sterke mannen er pas uit na de samensmwlting omdat het dan een gevaar word.
Ik vind roos echt een tering slechte verliezer dat ze mensen niet meer een knuffel wilt geven.
Haha ja âik heb hier even geen behoefte aanâ. Lullliggg. Demi heeft gewoon slim gekozen want zij was anders de volgende geweest
Moet nu aan die iris denken die tegen een andere deelnemer zei (toen ze eruit gestemd was): je hebt mijn droom verpest!!!
omg ik kan pas half oktober beginnen met kijken want ik ben te lui om uit te zoeken hoe een vpn werkt en ik heb zoân fomo naar dit topic, altijd het beste onderdeel
Gore rat!!
Ojaaa hahaha die was ook echt boos inderdaad
Vpn is easy als je wil kan ik je helpen!!
dankje! ik heb me er nog niet in verdiept hoor, maar ik ben gewoon lui. en nu heb ik twee weken vakantie dus dan ga ik waarschijnlijk toch niet kijken
Ik vind het juist leuk dat er nu al âonvoorspelbareâ dingen gebeuren.
Vorig jaar of het jaar ervoor ging er ook zoân (Fries?) model uit ofzo, die wilde ook expres verliezen, maar toen was de crew er klaar mee en moest ze voor de proef begon gewoon opstappen van Nicolette.
Dus vond het heerlijk dat Twan gewoon won. Vind die Lies ook helemaal niks. Te vol van zichzelf en dat hele âeen vrouw moet winnenâ thema komt me nu al de neus uit. Vervolgens ook gewoon zelf wel als eerste een vrouw naar die ene proef sturen met die ovalen puzzel. Had dan Nordin gestuurd, maar nee, toch tot de conclusie komen dat hij wel waardevoller kan zijn voor het team. Dan ook niet zo miepen.
Expeditie is een spel en net als met alle spellen bepalen vele factoren wie er wint. Geluk, behendigheid, kracht, momentopnames, vertrouwen etc. Ik vind het persoonlijk wel altijd vet als er een onverwachte winnaar uit de bus komt, zoals jaren geleden boerin Bertie haha. Vorig jaar dacht ik al vanaf aflevering 1 dat Badloe zou winnen en dat was ook zo.
Ik hoop dit jaar voor nu op Koen, maar ik verwacht Twan of Tobias ofzo. Heb nog geen goed beeld van wat deze B-sterren (of C of D) allemaal doen.
Waarom verwacht jij dat Tobias zou winnen? Ik ken hem buiten de fomo show en insta om niet echt, maar weet niet zo goed wat ik van hem zou kunnen verwachten. Dus ben benieuwd waarom je dat denkt!
Ik ken hem nergens van, dus gebaseerd op zeer weinig
maar: hij won die eerste proef, dus stamhoofd nu, sterk begin, denk wel een populaire gast die zich goed kan mengen en weinig mensen irriteert, af en toe een proef wint maar niet zĂł vaak dat mensen hem eruit willen stemmen (als sterke concurrent). Precies hetzelfde beeld van Twan trouwens.
Je kent hem echt niet want hij haat de hele wereld hahaha
Dat is ook een beetje een act toch? Ik denk juist dat hij echt heel veerkrachtig is als je kijkt naar al die ontberingen die hij heeft moeten doorstaan met de fomoshow en het uiteindelijk toch naar zijn zin heeft.
Ik zit ook liever 3 maanden op een onbewoond eiland dan 2 minuten met Jeppe
Ja denk ook dat het grotendeels een act is hoor, vind hem in de fomo show ook veel negatiever dan in zân podcast. Ik denk echt dat hij het best ver kan schoppen hoor, zeker als hij zich straks als kok gaat gedragen op het eiland.
Ah jammer dat Koen niet meedoet aan de proef
Zo wat houden ze dit lang vol man!
Spoiler
Vind het nu wel zielig worden voor kamp zuid dat ze steeds âzwakkerâ blijken.
Haha ja het moet wel echt een mega domper zijn om 3x achter elkaar te verliezen
Hoop wel dat er nu iemand uit Twan zijn team eruit gaat