Expeditie Robinson #4

Ik vind het bijzonder dat Kevin het niet zag aankomen. Het waren maar 4 stemmen, van C en Nordin zelf toch? Vond het een leuke twist.

Ik gun C sowieso de halve finale en Lies ook. Vind het knap hoe goed zij het doet en hoeveel proeven ze heeft gewonnen. Daarnaast komt ze ook wel lekker nuchter over.

Heb ook wel het idee dat de edit van het programma Amije ook niet helemaal mee zit :sweat_smile: ook weer aan het begin, dat Lies vertelde dat ze het lekker warm vond bij Amije ‘s nachts en vervolgens Amije daarna meteen zit te bitchen dat ze rot heeft geslapen erdoor :sweat_smile: Lijkt me mooi als zij er als volgende uit ligt maar dat zal vast wel niet gebeuren

6 likes

Oh echt heerlijk deze eilandraad, maar echt zo jammer dat Churandy van winnaarseiland af is. Ik gun hem toch zo die finale.
En heel jammer dat Amije nu genoeg munten heeft om in de halve finale te komen🙄

Die Matyas en Camiel zijn ook maar een beetje achtergrond acteurs lijkt het. Winnen geen proeven, geen eigen mening

5 likes

Nou dit dacht ik ook? Echt hoe kun je dit níét zien aankomen? Of wist niemand dat zij extra stemmen hadden? Was toch logisch dat ze op Kevin zouden gaan? Ik snap echt niet waarom iedereen dit een plottwist vind

2 likes

Ik vind dat totaal niet. Twan ging eruit omdat Kevin het enorm persoonlijk maakte (je bent echt anders dan verwacht, je hoort er echt bij, etc) en met Linda die verklaarde dat ze naar huis wilde. Nordin durfde het niet aan om op Tobias te gaan. Dat is volgens mij niet alleen omdat Matyas en Camiel geen extra stem wilden inzetten, maar ook door zijn gesprek met die twee. Er werd gezegd dat de mensen op winnaarseiland misschien alsnog op Nordin ipv Tobias gingen stemmen. Ook door anderen werd geprobeerd Nordin zijn munt in te laten zetten. Met de hele geschiedenis rond Twan snap ik best dat Nordin dan voor Kevin gaat. Die move van Kevin destijds met Twan was volgens veel mensen prima. Maar omdat het Nordin is, is het ineens niet meer oke. Nordin die een stuk minder ver is gegaan met het spelletje en toch niet echt een concurrent is.

12 likes

Ja ik vind die matyas en camiel net een soort figuranten joh. Terwijl ik in het begin nog bestwel wat verwachtte van camiel. Ik weetniet, ze zijn zo nietszeggend. Maar er is natuurlijk nog genoeg kans dat 1 van hen wint. Dat vind ik nu zo’n vreemd idee he.

9 likes

Huh ik snap die fanbase van Nordin hier niet zo. Topactie van hem, maar vervolgens echt heel onsportief dat hij geen handje/box geeft en hem liever ook geen gedag zegt. Je hebt 4 weken met iemand op een onbewoond eiland gezeten, doe even normaal. Verder prima actie maar zo jammer zijn houding. Had trouwens gehoopt dat Tobias in z’n eentje Amije eruit zou gooien, dat was pas een plottwist geweest!

16 likes

Ik vind zijn actie om Kevin eruit te stemmen helemaal prima, want dat is het spel. Ik vind zijn reactie naar Kevin op de boks alleen kinderachtig. Ja Kevin had het niet zo persoonlijk hoeven maken met Twan, maar Nordin maakt het net zo goed heel persoonlijk, want ik vind de redenatie dat het is omdat hij niet weet of de rest wel op Tobias gaat echt onzin omdat hij al sinds afvallerseiland roept dat hij er alles aan gaat doen om Kevin eruit te stemmen. Dat is gelukt, dus own dat dan ook en ga niet een zielig verhaaltje ophangen.

3 likes

Als iemand tegen mij zegt, ughh je hebt echt zo smerig gespeeld jadiejadieja maar heyy tik em aaaann, dan zou ik ook passen hahahaha hou toch op, zo fake :joy: (groeten zou ik dan nog wel doen tho)

14 likes

Als het alleen de boks zou zijn, zou ik het ook snappen, maar het is meer de totale reactie. Inderdaad het ook niet groeten en het zich moreel superieur voelen. Maat goed, misschien ben ik nog steeds biased door zijn super vrouwonvriendelijke gedrag in het begin. Ben Nordin daardoor nooit sympathiek gaan vinden en dat zal ook nooit gebeuren.

5 likes

Waarom zijn er geen eetproeven meer? Volgens mij al heel veel seizoenen niet? Dat was mn fave. Vaak al ver voor de samensmelting hadden ze dat. Oh huh ik zie nu dat ze dat vorige seizoenen ook nog gewoon hadden.

Vorig jaar was het een duel tussen Kiran en Nouschka op winnaarseiland. Wie weet is het een onderdeel van de finale? Zou wel leuk zijn.

Ik heb het idee dat Tobias niet op mag/kan stappen omdat er al een aantal weg zijn gegaan en ze dan niet meer uitkomen met de dagen tot de finale ofzo? Want als hij zo graag weg wil gaat ie toch lekker lijkt mij?

2 likes

Lijkt me heel sterk, ik denk vooral dat Tobias zelf niet zo weg wil gaan.

9 likes

Meestal is t nu op winnaarseiland een klein duel

Maar het past wel meer als grote proef ja

1 like

ze krijgen toch ook een startbedrag en na de samensmelting een bedrag per aflevering, zal misschien ook wel meespelen

3 likes

Hahha ja inderdaad. Het ging niet om die boks, maar de hele passieve agressie eromheen. Ik zou ook weigeren, byee.

En Churandy :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: ik zou echt een persoon als Churandy willen in mijn leven. Hij is echt een cheerleader, waar ik iedere keer weer blij van word. Gun hem echt de winst!

Stiekem ook wel genieten dat Amije zo boos werd hoor. Want het ging allemaal niet volgens haar plan. Hoop dat die groep naïef blijft, en dat er meer mensen van die bond naar huis moeten.

Ohja en Nordin (of eigenlijk nu Churandy) heeft zijn munt nog!

Edit: ging even op zoek naar Amijé en Kevin hun insta’s. Vind Kevin echt een walgelijke vent, maargoed dat terzijde. Alleen Amijé ontvangt die haatreacties (van andere vrouwen?!). Echt weer misogynie ten top dit. En hoe triest ben je, om diegene op te zoeken op socials en een dergelijk bericht te sturen! En waarom voel je die neiging als vrouw om dit te gaan doen?!

Ben geen Amijé fan, dat wisten jullie al. Maar kom op: dit verdient ze echt niet. Ze speelt het spel tot dusver slim.

7 likes

Ik zie online (niet hier hoor) alleen maar mensen hopen dat Amije eruit vliegt, maar zij is nu toch sowieso halve finalist? 2 keer een munt inzetten en klaar, er is geen enkele reden om er eentje te bewaren voor later

2 likes

Had zij al een munt dan? Naast die ze van Lies kreeg? Had ik ff gemist. Wat (extra) stom dat Lies die dan aan haar gaf!

2 likes

Ja dat was helemaal in het begin dat ze zakjes mochten pakken, sommigen hadden extra stemmen en Amije en Lies een munt

Ik denk dat dit komt doordat Lies vegetariër is. Zo’n duel/spel is toch minder leuk en spannend als iemand direct ermee kapt. Lijkt mij ook wel netjes als ze rekening houden met Lies’ dieet.

3 likes

Ik heb wat dingen van ER deelnemers in de media gezien deze week, wat ik het mooiste vond is dat Churandy blijkbaar om de zoveel dagen nu contact heeft met Vincent om hem aan te moedigen/tot steun te zijn in deze periode met zijn ziekte etc. Vond dat heel erg lief!

En ik zie dat Tobias op insta verhalen plaatst over dat hij allemaal berichtjes krijgt met steun enzo, alsof hij er al uit is. En hij zegt daarin ook dat er geen reden is voor mensen om doodsbedreigingen etc naar kandidaten te sturen. Vind dat ook wel echt heel heftig :face_with_spiral_eyes: wat bezielt je dan, over een fucking spel op tv???

En Kevin zit in de podcast Altijd Wat deze week, toen hij daar eerder zat vond ik hem leuk en sympathiek maar hij komt nu best arrogant over. Vooral dat hij er zo op kickt dat hij zo veel herkend wordt nu op straat (maar gaf ook wel aan nu wat vervelende berichten te hebben gehad sinds hij eruit is, maar in het echt zeggen mensen geen vervelende dingen tegen hem)

Geen idee wat ik met deze post wil zeggen :smiling_face_with_tear: behalve go Churandy en dat mensen ff normaal moeten doen op social media, maar what else is new

19 likes