Favoriete kunstenaars

van welke schilders houden jullie?

1 like

Haha ben echt benieuwd of dit een succesvol topic gaat worden :grin:

Ik hou van het impressionisme, vind de waterlelies van Monet zo mooi! Verder dan dus van Gogh of course, Renoir, Pissarro…

Oh en ik hou ook van Gauguin, met name de alledaagse beelden. Alsof je echt even terug in de tijd gaat.

4 likes

Ik sluit mij aan bij @tuula Verder wil ik onderstaande schilders nog noemen.

Johannes Vermeer

image

Gustav Klimt

image

Edgar Degas

image

7 likes

Dat laatste schilderij is mooi!!! Interessant topic.

Klimt <3

1 like

Mark Rothko:

David Hockney:

11 likes

@Kamerbreed oh, ja Rothko <3 ik zal op een later tijdstip ook vast nog aanvullen, er is zoveel moois qua schilders met hun schilderijen

2 likes

Ik houd van ontzettend veel!
Een van mijn favorieten is Munch. Hoeveel gevoel er in die schilderijen zit, is echt voelbaar.
Eerste keer dat ik de schreeuw zag deed dat echt wel wat. Nu heb bijna alle versies gezien.

6 likes

Ik wou ook Hockney zeggen :slight_smile: en Basquiat. Verder hou ik ook heel erg van grafiek maar weet niet of dat hier ook mag.

2 likes

Ja joh. Gewoon kunstenaars.

2 likes

Matisse!
henri-matisse-blue-nude-ii_a-G-336639-0

4 likes

Oke dan doe ik nog even twee favorietjes.

Gordon Matta Clark

Sol LeWitt

Vooral in DIA z’n potloodtekeningen op de muur. Echt wauw.

3 likes

je kan natuurlijk geen kunsttopic hebben zonde Duchamps fontein :wink:

5 likes

ik vind Sonia Delaunay’s wek trouwens heel mooi, zeker in relatie met haar ander werk

2 likes

Ik vind impressionistische schilderijen ook prachtig. Dit is wel mn topper denk ik

image

5 likes

ik hou heel erg van het impressionisme, dat is mijn favo stroming, monet, renoir en degas.

maar ook klimt is een favo van mij. ik heb 'm in mijn woonkamer hangen.

en waar ik ook erg van hou als het mooi gedaan is (hehe) is abstracte kunst:

dit is Michael Bond

en ik weet dat @musa een paar schilderijen heeft gemaakt die ik PRACHTIG vind

en ik hou ook van aquarellen trouwens, al die insta shit, maar dat vind ik geen echte kunst

6 likes

Ah wauw zo lief! Voel me echt heel vereerd dat je me hierom tagd. Je herinnert me er trouwens ook aan dat ik veel vaker zou moeten schilderen haha, is ook lekker ontspannend maar mijn huis is dan altijd zo’n permanente bende.

1 like

ik vind het ook zo ontspannend! de tijd gaat ook altijd super snel, 2 uur lijkt wel een kwartier als ik schilder!

1 like

Waterhouse :heart_eyes:

Deze vind ik ook altijd mooi:

Van John Everett Millais

10 likes

haha ja ff kunstenaars van gemaakt, my bad :blush: