Favoriete kunstenaars

Ik vind Klimt altijd mooi, en Pieter Bruegel!

260px-Pieter_Brueghel_the_Elder_-The_Dutch_Proverbs-_Google_Art_Project
Beetje klein maar er valt altijd zoveel te zien op zijn schilderijen

edit: oh, en Bosch!

7 likes

Van Gogh

image

Deze vond ik heel indrukwekkend toen ik 'm in het echt zag (Botticelli):

image

Mooie installaties:
Olafur Eliasson, o.a. The Weather Project & Feelings Are Facts

Nobuhiro Shimura

6 likes

@Niffler Oh ja, die installatie van Eliasson heb ik ook gezien! Was zo’n mooie ervarig, voelde alsof ik even in de hemel was.
Heb er nog altijd heimwee naar.

1 like

Russische avantgarde!
Malevich, Lissitzky en vooral ook de vrouwen van de avantgarde.

En Gerhard Richter! Als ik ooit nog eens miljonair ben…

5 likes

Miho Hirano!
Haar werk is heel dromerig en surrealistisch en dat spreekt me erg aan :slight_smile:


2 likes

totaal niet relevant maar als iemand Malevich noemt moet ik ALTIJD aan een passage van Rem Koolhaas in Preservation is Overtaking Us denken waar hij praat over een studie voor het Russische Hermitage waar hij een banale kamer tegenkomt met een versie van Malevich’s zwart vierkant.

5 likes

Ik vind Malevich, Kadinsky en Jason Pollock mooi maar dit is mijn lievelings, van Frank Stellafrstella

4 likes

Oh en ik haat deze en alles van Willem de Kooning vind ik ook heel lelijk cow

4 likes

Yoshitaka Amano is een Japans artiest die bekend is de gamewereld voor zijn expressief concept werk en karakter design.

1 like

image

Wolfgang laib

Gregor Schneider

image

Hans Haacke

6 likes

@Ainu je moet eens Haus Ur opzoeken van Gregor Schneider.

het duurde even voor ik het idee door had omdat ik over wat dingen las en een oud vaag filmpje vond :’) maar wauw dat is wel echt interessant ja!
Deze quote van hem bijvoorbeeld;

I dream about taking the whole house away with me and building it somewhere else. My father and mother would live in it, older relatives would lie dead in the cellar, my brothers would live upstairs, round about there would be men and women who don’t quite know were else to go. Somewhere in a corner would be a large lady who constantly makes children and throws them out into the world. I am somewhere in there too, constantly rebuilding everything.” – Gregor Schneider

ik kom ook veel tegen dat hij van plan was om een project op te zetten rond het publiek laten sterven van een persoon in Haus Lange

“I want to display a person dying naturally in the piece or somebody who has just died. My aim is to show the beauty of death.”

ik ga dit artikel bewaren voor op mijn vlucht naar huis volgende week. Jij kent wel veel van moderne (installatie) kunst hé? Heb je algemene boeken en dergelijke die je aanraad? Mijn kennis is vooral van modernistische stromingen en avant garde architectuur maar post-modernistische kunst is ook interessant heb ik gemerkt met mijn thesis.

2 likes

Hundertwasser!

In Wenen veel van gezien en in Parijs is nu een fantastische expositie waarbij werk van Klimt en Hundertwasser met muziek geprojecteerd wordt op de muren en vloer van een grote loods. Aanrader!
Maar ik vind zijn ideeën over mens,- en milieuvriendelijk bouwen en wonen ook heel interessant.
Ik heb het idee dat als hij nog zou leven we best wel vrienden zouden kunnen zijn. Echt een interessante man.


image
image
image

6 likes

@Lula laf jouw smaak!

1 like

Ah nu het topic niet meer alleen over schilders gaat, wil ik Helmut Newton nog toevoegen. Hou van zijn foto’s:

Wel beetje naakt, dus:

NSFW


Dit is mijn favoriet:

5 likes

Ed van der Elsken
image

Edward Hopper

En nog veel meer.

6 likes

Ja ik, vond hem heel bijzonder gemaakt!

1 like

Berlinde De Bruyckere

image

Op de een of andere manier vind ik haar werken heel ontroerend.

6 likes

oh dit is zo interessant! was als meisje met staartjes al onder de indruk van dat zwarte ding

1 like

ik ben net wakker en moet al de hele tijd aan Unique Forms of Continuity in Space van Boccioni denken, toch wel éénvan mijn favoriete sculpturen die ik ken. Staat ook op de Italiaanse 20 cent als zijn magnus opus.

3 likes