Favoriete kunstenaars

Ging me er ook niet aan wagen om het uit te leggen haha. Maar deze is ook wel interessant, even voortbordurend op je post over Malevich:

image

Wat betreft boeken: Art Since 1900: modernism, antimodernism, postmodernism. Dan heb je wel een mooi overzicht.

3 likes

Eigenlijk hoort hij ook zo

Het is sowieso wel interessant hoe er met kunst omegaan wordt. Al is dit nog een heiligere manier natuurlijk.
Bij een museum waar ik werkte lag er een een keer een werk in de achtergangen te wachten om te worden vervoerd, maar dat werk bestond uit allemaal afval, propjes en plastic bekertjes enzo. Daar moest wel een overijverige schoonmaker worden gestopt.

3 likes

Marc Quinn

Kara Walker

Daniel Richter

Sorry, heb zeg maar 1000 favorieten. Als ik niet meer mag, hoor ik het wel :sunglasses:

5 likes

merci die ga ik asap bestellen!

@Huismus The Tears of Things van Peter Schwenger is hier een interessant boekje over, niet heel expliciet over scenografie zelf maar de dingen die hij aanhaalt zoals fenomenologische reductie zijn wel dingen die heel expliciet gelinkt kunnen worden aan het veld van kunst tonen in relatie met de kunst zelf.

1 like

Love dit topic :heart::heart:

Sowieso Gustav Klimt, en heb ook wel een beetje een zwak voor Dali.
Ik vind het werk van Leonid Afremov ook heel mooi.

Add images

https://afremov.com/images/product/LONELINESS-OF-AUTUMN_.jpg

5 likes

Carel Willink en dan in het bijzonder Stadsgezicht. Ik hou van magisch realisme.

Deze twee gekke werkjes van Kandinsky vind ik heel fijn

6 likes

Oh ik had dit topic nog nooit gezien, wat leuk! Een paar van mijn favorieten:

James Turrell


David Hockney

Richard Avedon

Anton Corbijn
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0175/4536/products/PR1668-Nick-Cave-Anton-Corbijn-50cm-x-50cm--satin-paper-p1_RNV1BWL3YR6Z.jpg?v=1513048766

Ren Hang

6 likes

HACCAN

3 likes

Damn :heart_eyes:

1 like

mezelf

en henri rousseau

i feel you henri, ik wil ook graag op reis

7 likes

Haha waarom vind je Bruegel goed? Vind zijn werk persoonlijk te druk haha. Ben zelfs meer van de impressionistische kunststroming. Berthe Morisot ken ik niet! Leuk.

Dit is mijn favoriete Van Gogh. :blush:

3 likes


O’Keeffe


Michael Borremans

image
Magritte


John Brosio

image
Albert Bierstadt


Edmund Dulac

Niet per se m’n favoriete kunstenaars maar gewoon wat dingen die ik mooi vind

6 likes

Ik vind deze foto’s/bewerkingen zoooo mooi! New York, Berlijn en Londen zijn nu opgenomen in de expositie Send me an Image in c/o Berlin.

http://www.corinnevionnet.com/photoopportunities.html

Vond deze expositie echt fantastisch, hier een klein overzicht

2 likes

Nu dit topic geupt is na 2 jaar komt mijn niet-gecultiveerde brein erachter dat jouw naam de kunstenaar is (en dus zo uitgesproken) en niet Degas als variatie op (las) Vegas (zo uitgesproken)

Misschien moet ik toch eens naar een museum :face_with_monocle:

1 like

Wat leuk dit topic! Zie al zoveel mooie dingen voorbij komen.

Een paar van mijn favoriete kunstenaars zijn Francis Bacon, Hopper, Chagall, Lucian Freud, Georg Baselitz, Monir Shahroudy Farmanfarmaian (zag eens haar werk in Dublin en er waren werken waar ze haar potloodlijntjes niet had uitgegumd. Vond dat heel aandoenlijk en mooi). Ralph Steadman’s illustraties vind ik ook heel vet. En Kadir Nelson!

Vraagje: Ik kan niet op haar naam komen, maar er is een kunstenaar die met graph paper en nummerieke waarden werkte. Een soort kleine systeempjes waren haar kunstwerken en het zag er ook ingewikkeld en systematisch uit. Lekker vaag maar weet iemand wie ik bedoel?

3 likes

Je bent niet de enige. Voor deze titel was m’n titel Viva las Degas.

1 like

Yes daar heb ik het dan vast van, ga maar eens even wat wiki’s af want de kunstwereld weet ik zo weinig van af.

Leuk topic ook! Heb helaas dus niet echt een artiest, buiten Dalí maar die is natuurlijk super bekend. Vond zijn museum in Figueras heel erg vet om te bezoeken.

Dit is de buitenkant

Je kan daar ook de Mae West Lippenbank zien in de hele setting, supervet.

Ernaast zit ook het dali jewels museum, hij heeft echt super veel sieraden gemaakt in opdracht en die zijn echt enorm mooi

Dalí’s mooiste werk vind ik eigenlijk alles met Gala, die zijn toch net anders dan zijn andere werk.

2 likes

Wat vet! Ik kende haar eigenlijk niet maar vind allebei de richtingen echt prachtig.

1 like