Favoriete/lekkere recepten

Ik vind pasta met veel knoflook, peper en garnalen echt heerlijk comfort food. Maak het zelf altijd op gevoel, maar dit recept komt wel in de buurt:

1 like

O, die doe ik morgen maken, bedankt!

1 like

Ik ben volgende week een paar dagen alleen en heb zin om mijzelf even goed te spoilen met lekker eten. Wie heeft tip voor goede ontbijtjes, lunch en andere comfort food?

Dit is echt heel lekker!

En als je zin hebt om pannenkoeken te bakken, dan is deze room op de pannekoek echt heel lekker.

1 like

Ik ben wel benieuwd naar jullie beste snelle voorraadkast recepten?

Zelf maak ik graag poffert, pannenkoeken, dessertijst en boekweitgrutjes. Dat is allemaal zoet.

En knoflook/walnoten pasta is altijd goed met een salade. Of rijst met makreel filet uit blik en daar dan verse paprika en prei bij.

Hebben jullie nog recepten die lekker zijn en blijven als je ze invriest?
Wil voor m’n kraamweek alvast wat maaltijden invriezen

1 like

Snert :yum:
Bolognesesaus
Goulash
Stoofvlees
Nasi

1 like

Chili sin carne : https://www.francescakookt.nl/chili-sin-carne/

En dan met limoensap uit een flesje en evt paprika uit pot (al vind ik vers wel lekkerder). Dan hoef je alleen de avocado vers te halen

Soep met soepgroente en evt gehakt (voor balletjes) uit de vriezer

1 like

Volkoren penne met linzen-bolognese saus, kan zonder verse tomaten (en andere groenten)
Pompoen (uit vriezer)- kikkererwten soep
Dahl (linzen (gedroogde niet uit blik), zoete aardappel (hier altijd in voorraad) en spinazie (diepvries) )
Linzenwraps (linzen nacht weken) kan van alles op of bij rijst/linzen/bonen/ui/prutje (of chili)
Chili met volkoren bulgur (1-pans gerecht)

1 like

Kikkererwtencurry met een zak gegrillde groenten uit de diepvries (courgette en aubergine, kan ook vers natuurlijk), uitje, blik tomatenblokjes, knoflook, kokosmelk en garam masala kruiden is mijn favoriet. Soms met nog wat rozijnen of abrikozen er door.

2 likes

Chili con/sin carne
Soep
Lasagne
Curry
Quiche
Stamppot

Ik heb altijd blikjes mais in huis om deze te maken. Ben hier zo dol op.

5 likes

Vandaag gegeten (enkel de Ricard, steranijs en room weggelaten)
Was echt heel erg lekker!

1 like

LiĀ­baĀ­neĀ­se wraps met falaĀ­fel, witĀ­te kaas en geĀ­grilĀ­de groenĀ­ten:

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1190760/libanese-wraps-met-falafel-witte-kaas-en-gegrilde-groenten?ns_campaign=allerhande_recept_delen&ns_mchannel=email&ns_source=allerhande&ns_linkname=ganaarditrecept

Lekker en makkelijk :slight_smile:

4 likes

Chana masala, linzendahl.

1 like

Ik ben op zoek naar een lekker recept voor zo’n hele bloemkool uit de oven.
Ik zie dat wel eens in restaurants ofzo, maar heb een goede oven dus ook lekker zelf te maken denk ik.
Wil wel wat garnering enzo, dus hopelijk heeft iemand een tip :slight_smile:

Ik had laatst gegrilde bloemkool met alleen wat simpele kruiden, volgens mij puur knoflook/djinten. En dat was zó lekker! Echt heel knapperig en smaakvol, vooral de bloemkoolsmaak zelf kwam goed naar voren en werd niet (onnodig) gemaskeerd. Maar wel in een restaurant dus geen recept, sorry.

Deze lijkt mij ook wel lekker, ik zou er alleen niet voor kiezen om er een saus/marinade overheen te doen tijdens het grillen maar die juist erbij te serveren.
2 likes

Bloemkool insmeren met olie gemixt met shoarmakruiden(gewoon zo’n zakje uit de supermarkt), of met wat zout, Peper en geroosterde paprika poeder (en dan serveren met tahini :blue_heart:)?

1 like

Deze :heart_eyes:

Heeft iemand nog lekkere en makkelijke recepten die een beetje kidsproof zijn? Mijn jongste heeft een hekel aan groente dus het is handig als het een beetje erin verstopt zit :sweat_smile:

Ik eet geen vlees maar recepten waar oorspronkelijk vlees in zit zijn ook welkom, ik weet meestal zelf wel hoe ik het kan vervangen.