Favoriete/lekkere recepten

Heeft iemand een goed recept voor pindasoep?

Nog niet zelf gemaakt, maar ik wilde ook pindasoep gaan maken deze week en door het enthousiasme van @Pantalones en @Dazed denk ik dat ik deze ga maken

https://cookieandkate.com/west-african-peanut-soup/

2 likes

Deze ovenschotel vindt m’n kind heel erg lekker.

1 like

Heeft er iemand nog een lekker gerecht met veel groenten? (en kruiden of een sausje ofzo)
Ik wil wat gezonder gaan eten :slight_smile: December is zo slecht voor je :sweat_smile:

Ratatouille? Vind ik altijd erg lekker

Een pasta waarbij je 50/50 spaghetti en courgetti doet (alleen courgetti vult voor mij niet lang), daar een rucolapesto bij en dan nog kerstomaten/geroosterde broccoli/paprika/…?

1 like

Wij gooien vaak een bakplaat vol groenten in de oven (courgette, tomaatjes, aubergine, venkel, champignons, wortels, pastinaak ect). Dan erbij een vega iets en sausje van yoghurt met kruiden of kruidensalsa.
Anders soep van veel groenten? Maaltijdsalade met weinig koolhydraten?
Pasta met (deels) courgette als pasta, couscous met bloemkool ipv cous, risotto met deels bloemkoolrijst ipv rijst, wraps met als wraps sla of die groentewraps.

1 like

Tomatensoep eten we, áls we het eten, vooral uit blik, maar ik zou graag verse kunnen maken.
Wie heeft er een lekker recept, zonder teveel tierelantijntjes?

2 likes

Uitje fruiten met knoflook, tomatenpuree meebakken, tomaten in stukjes erbij, bouillon erbij, tijdje laten pruttelen en dan pureren. Daarna nog (veel) basilicum en evt. room of mascarpone toevoegen.

Oh en eventueel balletjes toevoegen als je die wil, maar dat doe ik nooit

2 likes

Ik vind deze erg lekker (sowieso dat roosteren doet zoveel bij iedere soep), maar ik maak het wel met verse basilicum/oregano ipv gedroogd.

1 like

Ik vind curry dan altijd lekker en makkelijk! Ik begin dan met het fruiten van een ui en twee teentjes knoflook, daar voeg ik dan currypasta en een bouillon blokje aan toe (ik heb standaard een pot currypasta in de vriezer staan). Vervolgens voeg ik een blik kokosmelk toe en daar gaar ik groenten naar keuze in. Meestal bloemkoolroosjes, doperwten en soms ook wat aardappel. Als de curry ingekookt is roer ik er nog een fijngesneden paksoi doorheen, die blijft dan lekker knapperig.

Edit: En dan serveren met rijst of naan haha

2 likes

@Puzzelmeiske @bostons Ik ga ze allebei uitproberen, thanks!

Welke curry pasta heb je in de vriezer? Of is dit zelfgemaakte?

Deze is het! Ik heb hem hier bij de toko gekocht, de substantie bevriest niet, dus je kunt er altijd een lepel uit halen, heel handig! Voor mijn vriend is 1 grote theelepel voldoende, ik vind 2 ook lekker. We eten allebei niet heel erg pittig.

3 likes

Dit doe ik dan met couscous nog een soepje vooraf.

1 like

In shaksuka kan je altijd veel groenten kwijt!

1 like

Iemand hier een top recept voor uiensoep?

Ja 2!
1 die ik door het forum ken: https://www.sjeef.nl/Recepten/Soepen/sjalotten.html

Technisch gezien geen uiensoep en schrik niet van de lay-out

En als je een goed vullende wil:

Beide zijn echt heerlijk

1 like

Hebben jullie nog lekkere recepten met Gochujang? Ik maak het meestal met tofu, ketchup en honing. Alleen gebruiken jullie het ook in andere recepten?

Ik maak weleens een soort stir fry met allemaal groenten en noodles, dan op het einde als saus gochujang en zwarte bonensaus. Heel hartig en vegan :slight_smile:
Maar kan ook in bao buns (gestoomde broodjes) met allerlei vullingen.