Eigenlijk best moeilijk om te beantwoorden! Als je de smaak van basilicum kent zou ik zeggen, die smaak maar dan iets zoutiger/hartiger en noot-achtig. En een (heel lichte) zurige smaak door de citroen. Ik vind gekochte en zelfgemaakte pesto wel echt een zeer groot verschil dus daar zou ik wel rekening mee houden (de typische pesto in glazen potjes uit de supermarkt vind ik bijvoorbeeld echt niet te eten).
@Virago @bostons ik vind aardappeltjes,chips en crackers met basilicum niet per se naar iets smaken😅 dus dat wordt gewoon uitproberen denk ik😅
Grappig, ik zou ook echt niet goed weten waar ik het mee kan vergelijken qua smaak. De supermarktpesto in potjes vind ik inderdaad geen aanrader, is ook vaak erg zout of er zitten hele andere ingredienten in (cashewnoot bijvoorbeeld). Dan zou ik idd echt voor de versafdeling gaan. Maar zelf maken vind ik het allerlekkerst. Is ook heel makkelijk, alles in je keukenmachine gooien en later draaien.
Die heb ik helaas niet🙈
Ik zou zeggen, ruik eens aan een verse basilicumplant dan kun je je er vast wel iets bij voorstellen! Je kunt de basilicum ook vervangen door peterselie, rucola, spinazie… geeft allemaal lekkere resultaten vind ik.
Als je een staafmixer of zo’n hakmolentje hebt werkt dat ook
Ik ga van het weekend maar eens op zoek naar de ingrediënten in de supermarkt lijkt mij lekker voor op stokbrood
Ja lekker op stokbrood! Ook met een tomaatje en mozzarella erbij
Vijzel is ook nog een optie! Vind dat echt een mooi resultaat geven.
Klinkt niet heel duur om aan te schaffen
Ik vind een klein scheutje citroensap het nog veel lekkerder en frisser maken
Heeft iemand een écht lekker recept van tomatensoep?
Ja inderdaad, brengt het mooi in balans qua smaken! Citroenschil doet het ook goed.
Vegatopia - Lasagne zonder oven
Dit klinkt makkelijk en super snel! En misschien iets voor jou @Banananana als je geen zin hebt in veel werk maar wel in lasagne
Hahaha thanks!
Klinkt heerlijk, dank je wel!
Heeft iemand een lekker recept idee voor als er eters komen? (In dit geval slechts één vriendin haha, maar wil toch iets speciaals maken). Ik ben vega en wil het liefst iets makkelijks maken zodat ik er niet teveel over hoef te stressen. Dacht aan een ovenschotel ofzo? Maar ben nogal inspiratieloos
Filodeeg ovenschotel! Ik heb geen recept maar dat ziet er echt fancier uit dan het is. Inhoud kan echt van alles, had zelf een groenten en kip mengsel wat ik had gewokt. Filodeeg in de ovenschaal, mengsel er in en dan mooi dicht maken met meer filodeeg. Half uur in de oven en dan wordt het mooi goudkleurig en lekker crunchy.
Ik maak dit regelmatig als er mensen komen eten en tot nu toe vindt iedereen het lekker!
Een plaattaart op basis van bladerdeeg!
Kun je van te voren maken en afbakken als je gast er is.
Ik maak 'm zo:
- Leg 5 bladerdeegplakjes op bakpapier op een ovenplaat. Druk de randjes goed aan. Het 5e plakje snij ik door de helft en maak een soort rechthoek. Prik de bladerdeeg goed in, behalve aan de randjes en bak dit max 10 min in de oven op 170gr.
- Bak in een koekenpan wat fijn gesneden sjalotjes en een teen knoflook, voeg dan in de lengte gesneden witlof erbij. Bak op middelhoog vuur. Als je witlof wat is geslonken en bruin geworden op smaak brengen met zout, peper, oregano, paprikapoeder. Laat beetje afkoelen.
- Schil een peer en verwijder het klokhuis. Snij de peer in de lengte in dunne partjes.
- Doe de witlof op het bladerdeeg, verdeel de partjes peer en de blokjes gorgonzola erover en garneer met walnootstukjes.
- Bak dit af in de oven op 170 gr voor 20 min.