Favoriete/lekkere recepten

Ik vind mijn eigen probeersels gewoon vaak niet zo lekker :joy:

Ik vind deze ook heel lekker met bruiswater (en valt ook heel goed mock/cocktails mee te maken)!

1 like

Jaa het is ook lekker door gin tonic @Calypso

2 likes

En anders voor de kick nog een puntje peper erbij gooien? Ik heb nu gembersiroop in huis en daar zit gewoon capsicum bij voor de pit (is het stofje wat pepers heet maakt).

1 like

Heeft iemand goede recepten die je met behulp van een foodprocessor kan maken? Ik heb echt zo een groot ding al 2 jaar in mijn kast staan, maar hij komt er alleen uit als ik wortels moet raspen voor mijn worteltaart. Wil hem echt meer gaan gebruiken.

Voor het snijden van knoflook of een uitje gebruik ik liever een kleinere ivm het afwassen wat erbij komt kijken.

Misschien het falafal recept van @zaatar

5 likes

Humus?
Vegetarische burgers, op basis van bonen?
Pesto?
homemade currypasta?
Guacamole?
Rendang?
Gazpacho?

3 likes

Jamie Oliver maakt vaak gebruik van dat ding! Pregnant jools past is een favoriet van mij waarbij ik hem gebruik!


Iemand nog een lekker recept met spitskool? Gezien het niet altijd in 1 keer op gaat wil ik wat variatie, maak nu vaak coleslaw en okonomiyaki maar verder weet ik het niet.

2 likes

Ik vind dit nog steeds een succesrecept. Het is een foto die ik had geplaatst met het recept. Als het niet te lezen is, dan wil ik het wel overtypen. ^^

1 like

Heerlijk in de curry! Ik wok het vaak, met wat Pataks mild curry paste en kokosmelk. Rijst erbij en als ik zin heb nog wat vega gehaktballetjes en pindasaus. Topmaaltijd!

2 likes

Deze heb ik al eens gemaakt met gewone kool! Volgens mij echt precies dat recept (alleen niet de jouwe).

1 like

Hey! Ik heb zin om vanavond lang in de keuken te staan, iemand nog een tip? Dacht zelf aan misschien butter chicken met zelfgemaakte naan, maar als iemand anders zegt ‘dit moet je echt eens proberen!’ houd ik me aanbevolen haha. Of zelf pasta oid.

En wat is het uiteindelijk geworden ? :grin:

Mocht je nog eens zin hebben om lang in de keuken te staan is dit een aanrader.

Met zelfgemaakte tzatziki erbij :ok_hand::ok_hand:

2 likes

Ik bn een beetje laat maar zelf gemaakte pasta met zelf gemaakt pesto is ook echt een aanrader :yum: Pasta maken is helemaal niet zo ingewikkeld als mensen denken. Het meeste van de tijd kan gaan zitten in het maken van de vormmaar je kan natuurlijk altijd voor een type gaan waarbij het zo gebeurd is.

Vind het uitrollen tot een goeie dikte toch echt wel een gedoe hoor…
Ik ga er nu toch maar pasta machine voor kopen.

4 likes

Ik kom net een recept tegen voor bacon jam (zie hier) en vraag me af, wat is jouw meest, op het eerste gezicht, gekke recept wat tot je favorieten behoord?

1 like

Dit recept met kip, feta, courgette, dadels en kaneel. Mensen vinden de combi van het zoete vaak raar klinken. Maar het is echt zo enorm lekker.

Met mijn favoriete zin uit het recept: snijd de Spaanse doormidden.

4 likes

Lekker, dankjewel! Het was butter chicken geworden! Maar hou deze in m’n achterhoofd

@Spyrou dankjewel, ga het ook een keer proberen

2 likes

Een pasta machine maakt het zeker makkelijker. Ik maak alleen niet vaak genoeg zelf pasta dat ik het aan me zelf kan verkopen om zo’n ding in huis te halen. Met de deegbal verdelen in een aantal kleine en stug doorrollen kom je al een heel eind :slight_smile:

Bedoel je zo’n deeg uitrol ding? Heb er eentje staan die maar één keer gebruikt is, ik maakt nooit zelf pasta. Mocht je die willen hebben dan stuur me even een pb! (ik hoef er niets voor, alleen vergoeding van verzendkosten)

2 likes