Favoriete/lekkere recepten

Dit is echt mijn favoriet, melitzanes papoutsakia :heart_eyes:

En dan met zelfgemaakte tzatziki erbij :heart_eyes:

18 likes

En wat is het recept? Ziet er goed uit!

4 likes

Staan op die site veel lekkere Griekse recepten. Tzatziki maak ik wel naar ‘eigen’ recept.
Voor mensen die aubergine geen favoriet is zou ik deze ook eens proberen gezien je dat niet specifiek proeft.

Toen ik op vakantie was in Griekenland gingen wij met een bootje varen zelf. We gingen aanmeren op een eilandje waar ze 2 restaurantjes/café hadden. Daar lag alles in vitrines, maar omdat ze helpen met het aanmeren ben je soort van ‘verplicht’ om iets te kopen. Toen nam ik maar dat en keek er echt niet naar uit :sweat_smile: maar uiteindelijk was dat het lekkerste gerecht van de hele vakantie en grootste verrassing haha.

9 likes

Heeft iemand een lekker recept met gnocchi?

Met een simpele provençaalse saus (evt met wat cottage cheese als frisse tegenhanger) of opbakken in de pan met gegrilde groenten erbij

1 like

Dit!

Of anders simpel met bruine boter, salie en geroosterde pompoen, ook altijd lekker.

3 likes

Deze is ook top:

2 likes
1 like

Ik maak dit heel vaak! Ook leuk als je een keer eters krijgt en je niet te uitgebreid wil koken, maar je ze wel wilt verrassen.

5 likes

Heeft iemand tips voor maaltijden die je vooraf kunt bereiden en in de vriezer kunt bewaren?

Ik wil wel eens iets anders dan een quiche of nasi voorbereiden. Ovenschotels vind ik vaak mwoa, met veel slagroom enzo. Maar recepten voor lekkere en gezonde ovenschotels zijn welkom :wink: Heb op kookblogs etc al veel gezocht, maar nog steeds niet echt een lijst waar ik de komende tijd mee aan de slag kan.

Ik vries zelf nooit maaltijden in, maar misschien voor inspiratie het vriezerproof kookboek van clf?

1 like

Pastasaus is ook makkelijk! Hoef je alleen nog maar de pasta te koken.

Ik vries eigenlijk ongeveer alle eenpansgerechten behalve pasta in, dus alles met rijst, couscous en quinoa.

Mijn favo-recepten daarvoor zijn:

2 likes

Ik heb nog keiveel basilicum over. Iemand nog leuke receptjes met basilicum?
Ik heb al pesto gemaakt dus liever wat anders :smiley:

Als je van zoete aardappel houdt, is ook heel simpel (en lekker!) niet enorm veel basilicum maar toch

En deze

https://ottolenghi.co.uk/recipes/iranian-herb-fritters#

Ook heel lekker en gebruik je heel veel basilicum in.

Sorry ben ook een otto simp

1 like

@flalamingo deze van Ottolenghi is ook erg lekker

2 likes

@Zemraluani @TantePollewop Dankje!

2 likes

Ik heb nog (vegetarische) pikante worstjes in de vriezer liggen en wil daar iets van tagine/couscous mee maken. Iemand toevallig een goed recept? Mag gerust wat langer/uitgebreider zijn!

2 likes

oke ik heb echt een superlekkere salade ontdekt dus die eet ik al een paar dagen als lunch

het gaat als volgt:

• spinazie
  • peer
  • feta
  • semi-zongedroogde tomaatjes
  • kikkererwten
  • amandelstiften
  • simpele dressing van olijfolie en wittewijnazijn en peper en zout

gooi het bij elkaar en het is fantastisch

7 likes

Heeft er iemand een succesrecept voor zo’n lekkere romige pompoensoep?