Favoriete/lekkere recepten

Champignons met toast vind ik ook vaak lekker! Met uitje en knoflook

2 likes

Heeft iemand weleens geprobeerd om rendang te maken in een Instant Pot (of andere slowcooker/multicooker)? Zo ja, welk recept heb je dan gebruikt en was het lekker? :nerd_face:

Ik heb dit recept nu een aantal keer gemaakt, echt een aanrader! De keer dat het als beste was gelukt had ik runder riblappen van een goede slager gebruikt. Ik maak ook altijd veel, zodat ik het ook kan invriezen. Ideaal voor de luie dagen; frietjes halen en een patatje rendang er van maken!

Sowieso zijn er op deze site best wel chille slowcooker recepten te vinden. Alleen de vegetarische rendang van spitskool was geen topper.

2 likes

Een van mijn favoriete recepten is een ovenschotel met rauwe ham.

Wat heb je nodig? (2 personen)

  • 150 gram pasta
  • 200 gram prei
  • 1x puntpaprika
  • Pakje coburgerham
  • 40 gram geraspte kaas
  • tomatenblokjes
  • kruiden naar keuze (Italiaanse kruiden, chili, etc.)

Hoe maak je het?

  • Je kookt eerst de pasta. Vervolgens bak je de groenten (prei, paprika) kort in een koekenpan.
  • Je voegt tomatenblokjes en kruiden toe en laat dit even pruttelen.
  • Je voegt de pasta aan het mengsel toe en verwarmt de oven voor op 180 graden.
  • Je doet de helft van de pasta en groenten in een ovenschaal. Vervolgens leg je daar de helft van het pakje ham op. Je gaat verder met een laagje pasta en groenten, plakjes ham en sluit af met laagje kaas.
  • 20 minuten in de oven en je hebt een mega lekkere maaltijd :grin::grin:
2 likes

Wat is jullie favoriete olijfolie om mee te koken? Ik zat al een beetje te googlen, maar de meeste olijfolie komt niet veel goed uit de test

Oh, was het maar in Nederland, dan deed ik dat ook!

1 like

Dat ziet er goed uit! Jammer dat het niet in Nederland is. Maar hier bak/kook je niet in denk ik?

1 like

Ik gebruik blikken van Betis die ik bij soort delicatessenwinkel in de buurt haal.

1 like

Holy moly, wat is dit een toprecept, zeg! Dank voor het delen. Zit nog na te smikkelen! En vrij makkelijk met een redelijke hoeveelheid ingredienten, voor Ottolenghi!
Eet jij er nog wat bij? Ik had er een frisse salade bij. Maar andere tips zijn welkom.

1 like

Ik heb het nu op staan (slowcooker functie instant pot, 8 uur op normal, klopt dat?? đŸ„Č ben echt een IP leek)

1 like

Oei, weet niet hoe het werkt met de instant pot. Ik heb echt de meest simpele slowcooker met drie standen, zet het altijd op standje ‘low’. Maar wat leuk dat je het aan het maken bent!

Dankjewel voor de link naar het recept, vind hem heel lekker! :star_struck:

1 like

Dit is echt mijn favoriet, melitzanes papoutsakia :heart_eyes:





En dan met zelfgemaakte tzatziki erbij :heart_eyes:

18 likes

En wat is het recept? Ziet er goed uit!

4 likes

Staan op die site veel lekkere Griekse recepten. Tzatziki maak ik wel naar ‘eigen’ recept.
Voor mensen die aubergine geen favoriet is zou ik deze ook eens proberen gezien je dat niet specifiek proeft.

Toen ik op vakantie was in Griekenland gingen wij met een bootje varen zelf. We gingen aanmeren op een eilandje waar ze 2 restaurantjes/cafĂ© hadden. Daar lag alles in vitrines, maar omdat ze helpen met het aanmeren ben je soort van ‘verplicht’ om iets te kopen. Toen nam ik maar dat en keek er echt niet naar uit :sweat_smile: maar uiteindelijk was dat het lekkerste gerecht van de hele vakantie en grootste verrassing haha.

9 likes

Heeft iemand een lekker recept met gnocchi?

Met een simpele provençaalse saus (evt met wat cottage cheese als frisse tegenhanger) of opbakken in de pan met gegrilde groenten erbij

1 like

Dit!

Of anders simpel met bruine boter, salie en geroosterde pompoen, ook altijd lekker.

3 likes

Deze is ook top:

2 likes
1 like